Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#145629
Hej, jeg har lige købt dette skønne TV, men jeg kan ikke få tv`et til at formattere HDD`en, som er en LaCie 500 GB Rikiki, 100 % USB.

Jeg kan se HDD`en når jeg kigger på "Source" på tv`et, jeg har både prøvet at formattere den i FAT 16 og 32 og NTSF på min pc. Men hver gang står der "formattering mislykkedes" på skærmen når jeg vil enhedsformattere den på tv`et?
Endvidere syntes jeg det er mærkligt at den kun står som 9,99 MB kapacitet når den er koblet til min bærbar, ved ikke om det har noget at sige?

Er det som jeg kan læse i et andet indlæg at HDD`en ikke får nok strøm, eller passer den bare ikke til mit TV? Synes ikke rigtig E-manualen til TV`et hjælper mig!
#145845
Rasser69 skrev:Hej, jeg har lige købt dette skønne TV, men jeg kan ikke få tv`et til at formattere HDD`en, som er en LaCie 500 GB Rikiki, 100 % USB.

Jeg kan se HDD`en når jeg kigger på "Source" på tv`et, jeg har både prøvet at formattere den i FAT 16 og 32 og NTSF på min pc. Men hver gang står der "formattering mislykkedes" på skærmen når jeg vil enhedsformattere den på tv`et?
Endvidere syntes jeg det er mærkligt at den kun står som 9,99 MB kapacitet når den er koblet til min bærbar, ved ikke om det har noget at sige?

Er det som jeg kan læse i et andet indlæg at HDD`en ikke får nok strøm, eller passer den bare ikke til mit TV? Synes ikke rigtig E-manualen til TV`et hjælper mig!
Jeg mener at have læst at Samsung anbefaler en harddisk med egen strømforsyning. Jeg har selv prøvet med en 1TB Verbatim hd, som virkede fint, bortset fra at den ikke tændte sammen med tv'et men skulle tændes på harddisken hver gang.
Af ClausR-Kbh
#153689
@ Peter, du oplevede slet ikke at optagelserne på harddisken hakkede når de blev afspillet?

Jeg har nemlig haft dette problem med to forskellige stk. Verbatim Store `n` Go 500 GB harddiske, som jeg har prøvet. Den ene var med USB 2.0 og den anden med 3.0 (begge med strømforsyning via USB-kablet og på 5400 rpm).

Hvad hed din harddiskmodel helt præcis?

mvh Claus
Af Peter Schrøder
#153715
ClausR-Kbh skrev:@ Peter, du oplevede slet ikke at optagelserne på harddisken hakkede når de blev afspillet? Hvad hed din harddiskmodel helt præcis?
mvh Claus
Jeg har faktisk kun prøvet en enkelt gang og dér var ikke noget der hakkede. Til daglig bruger jeg Yousees boks med optager, fordi den kan optage mens man ser noget andet og fordi konen kan finde ud af den :)
Min søn har snuppet den, så jeg kan ikke se præcis, hvad den hedder, men det er den "oprindelige" 1TB, med USB 2,0, 5400 rpm og ekstern strømforsyning. Der er nok ingen tvivl om at en 7200rpm disk ville give en bedre ydelse, men til gengæld trækker den også mere strøm, når den starter op.
Af ClausR-Kbh
#153725
Ok, tak for det, Peter. Jeg prøver at se om jeg evt kan finde sådan en.

Hvis der er andre, som har prøvet at optage uden hakken på USB-harddisk på dette tv, hører jeg meget gerne om det!

Mvh Claus