Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nonameDK
#8716
Hejsa.

jeg er efter at have læst en bruger anmeldelse af Medion MD31842
her på siden. Blevet varm på dette TV.

Nogen her der ved hvad teknologi der sidder inden i??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#8721
Det er jo et plasma-TV? Der er ikke nogen forskellige paneler i denne genre idet det er en plasma der skal genereres og det gøres ens overalt.

Det er kun LCD TV der benytter forskellige panelteknologier.
Af nonameDK
#8723
ok.. Ja hvad jeg ikke ved må jeg jo lære.....
Af Jesperl
#9488
Nogen der ved om det er almindelige analoge tunere? Nogen billedkvalitetskommentarer iøvrigt til tv'et?
På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#9493
Plasma paneler findes kun i en slags teknologi, som yakken nævner, men der er naturligvis flere producenter på markedet der laver dem. Nogle laver bedre end andre, men hvis man ikke kender til baggrunden for plasma producenterne, så skal man også passe på med ikke at drage alt for mange konklusioner omkring deres paneler.

Det kan nævnes, at panelet i denne Medion er et Samsung. Men det betyder naturligvis ikke at den er fuldstændig identisk med Samsungs plasma-Tv.

Jeg har for resten den netop omtalte skærm inde til test i øjeblikket. Testen kommer online i næste uge. Indtil da, så er der flere gode erfaringer med skærmen under brugeranmeldelser.
Af nonameDK
#9552
Det glæder jeg mig til at se´. Altså testen da jeg selv synes det er en konont tv til prisen.

Men er jo også lidt grøn på området.
Af SJ
#9556
:p
Senest rettet af SJ 2. jan 2009, 19:42, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9577
Der er ikke nogen baggrundsbelysning på et plasma-TV - det er phosforen der lyser op af sig selv når den exciteres. Af samme grund bør der ikke være noget der hedder inhonogen lysfordeling, men du kan jo have visse pixels der ikke virker ligeså godt som resten, men det er nu ikke noget jeg har hørt om.