Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#330097
Hej alle sammen,

Jeg har fået en ny skærm i går, og efter at have konfigureret den, bemærkede jeg en enkelt hurtig (som 1 millisekund) sort flash i min skærm hvert minut eller deromkring. Jeg har dette problem på både min egen pc og min bærbare computer. Min pc har hdmi og DP-indstillinger, men min bærbare computer har kun hdmi.

Overvåg information:

LG UltraGear 27GL850

144Hz, 1ms respons, 1440p opløsning

Opsætningsinfo:

Arbejde med en anden skærm (Samsung 24 "skærm, 60 Hz)

Fejlløsningsproces: Jeg har kigget på forskellige scenarier for at løse dette problem, men ingen af ​​dem har haft succes indtil videre. Indlæg, jeg hidtil har set, viser et andet blinkende mønster, så jeg prøvede også deres løsninger, men det kunne også være en helt anden årsag.

Jeg har brugt både HDMI- og DP-kabler på min pc med en MSI rtx 3070 Suprim installeret. Begge gav det samme flashproblem.

Jeg forsøgte at slå Freesync og G-Sync fra i skærmindstillingerne og pc-indstillingerne. Selv når du slukker for Freesync og bruger min arbejds-laptop (som brugte den interne interne GPU), blinker den stadig.

Jeg har brugt forskellige hdmi-kabler, der har fungeret korrekt før uden problemer. Jeg har ikke nogen anden DP-kabel-pengeautomat, men også at have dette problem på min hdmi fungerer kun bærbar computer, det synes usandsynligt, at det løser det.

Jeg har forsøgt at opdatere driverne til min egen pc. Udfører en automatisk opdatering, siger den straks, at den allerede er opdateret og opdaterer den ved at specificere LG driver .inf-filen, den fortsætter bare med at håndtere, mens den opdateres. Jeg kunne prøve at vente endnu længere, men jeg er ikke alt for overbevist om, at det vil fungere.

Jeg har forsøgt at justere opdateringshastigheden til 120, 60 og endda 30 Hz i mine skærmindstillinger og ændret indstillingerne i OSD.

Til sidst har jeg forsøgt at afbryde 2. 24 "-skærmen uden held.

Er der nogen, der har et lignende problem med deres skærm? Tak på forhånd!