Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#317095
Hej,

Jeg er ved at se på wide-screen skærme, samt tilhørende grafikkort til hjemmekontoret og er faldet over Samsungs Odyssey G9. Problemet er blot, at jeg endnu ikke har fundet et grafikkort der understøtter den opløsning (5.120 x 1.440) og 240Hz som Samsung nok så fint har noteret på skærmens specifikationer.
Jeg har talt/chattet med en supporter fra Nvidia - og svaret var, at de IKKE har et grafikkort der kan udnytte denne skærms fulde potentiale. AMD/Radeon er lidt sværere at komme i kontakt med, men umiddelbart ser jeg heller ikke noget der kunne være en mulighed.
Er der nogle her som kan bidrage med input til et grafikkort der kan levere til en Odyssey G9?
For ellers er det jo penge ud ad vinduet :)
Takker på forhånd
#317099
Prøv at rette dit spørgsmål til Samsung, de burde med rette kunne svare på hvordan man skal udnytte den opløsning, da de højst sandsynligt har testet deres egen monitor.

Samsung Danmarks support er noget af det ringeste jeg har oplevet, for de ved stort set ingenting. Man skulle tro de var ansat til at være omstillere og bare skal lyde rare, søde og lyttende. Men fagligt er de blottet for næsten alt tænkeligt.

Prøv derfor med Samsung US, for her i lille Danmark har de barberet udgifterne til en ordentlig support afdeling ned til næsten ingenting.
#317100
Deres G9 skærm med 240hz er pt tilbagekaldt, så du skal ikke købe lige nu, så kommer du bare i kø, på at modtage. De snakker vist om engang i august , så er den i butikkerne.

Du kan nok kun få lidt ud af og vente på et RTX30xx kort? Det er så heller ikke ude men det må da åbne døre der.

her er en link til historie: https://phonemantra.com/samsung-stops-s ... ng-defect/
#317104
Der er jo intet der kommer i nærheden af at kunne trække den skærm fuldt.. Og nægter også at tro på 3xxx som nævnt over er på vej at den kan.. Det er slet ikke spring i den kaliber vi får.. Så spar pengene vil jeg sige

Edit: nu gik jeg jo selvfølgelig ud fra vi snakker gaming.. Haha men det er jo ikke sikkert?

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk