Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
#300582
Har ikke meget forstand på det, men skal have købt en bærbar pc til min 12 årige datter der skal bruge den til bla. skolebrug.

Tænker det skal være 14" da det ser ud til at være standard. Jeg kan se ASUS og HP modeller, men kan ikke blive klog på om det ene er at foretrække fremfor det andet.

Har fundet nogle i prislejet omkring de 1500-1800 kr

Måske nogle kan være behjælpelig?
Af nilsson
#300615
tror nu, du skulle ofre lidt mere, prøv at spørge datteren, hvad de andre bruger-- dit budget giver en meget skrabet model
#300631
Hvis det kun er skolebrug, så kommer du langt med selv en gammel maskine. Den Dell og Lenovo jeg selv sidder med på arbejdet har vel begge 7 år på bagen nu, og de klarer alt arbejdsrelateret ganske fint, så jeg ville passe på med at sigte for højt. En brugt kunne fint gå an.
Af Grandahl
#300670
Ja, hun skal bruge den til skolebrug. Hun spiller ikke spil som sådan. Hun vil selvfølgelig bruge internettet, så tænker ikke den skal kræve det store.

Har fundet en ASUS til 1555 i power fra i morgen i avisen, tilbudet skulle være inkl. Office 365 der alligevel koster noget ved siden af ellers.

https://tilbudsavis.power.dk/?page=4
Af bphhm
#300724
Jeg ville nu også sige du skal øge budgettet og mht. til den Asus ville jeg godt nok lige undersøge specifikt om den vil opfylde jeres behov. F.eks. ser den ikke ud til at have en harddisk og jeg kan ikke gennemskue hvordan man skulle installere nye programmer.

Jeg ville tage i Elgiganten eller Power og se på PC'erne fysisk. Hvor stor er den, hvordan virker keyboard etc.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#300727
Ja, hvis der købes "nyt", så tag ud og prøv keyboard, trackpad, skærm mv. Vi valgte selv et par modeller fra, da knægten fik en gamer-PC, hvor jeg egentlig lidt havde besluttet mig hjemmefra, men da vi først prøvede keyboardet og hvordan mekanikken var skruet sammen, så fandt vi noget andet.

Men har du helt afskrevet brugt? Ikke fordi mit eget grej på nogen måde skal være benchmark, men den Dell Latitude-maskine jeg selv sidder med kan jeg finde tilsvarende på DBA til 2500 kr. i udbudspris, som måske kunne forhandles lidt ned. Jeg ville til enhver tid foretrække en lettere brugt kvalitetsmaskine, end en ny budget-maskine. Først og fremmest, så er kvaliteten som udgangspunkt langt højere, så med mindre den har været misbrugt, så vil ting som hængsel-mekanik, keyboard, formfaktor mv. være bedre. Dertil så er hardwaren måske et par generationer gammel, men ift. nutidens low-end, så vil det sagtens kunne følge med eller være overlegen.
Her er linket, så kan du selv søge videre: https://www.dba.dk/dell-latitude-7470-i ... 057847266/

Jeg bliver ved med, at fable om Dell, men det er ganske enkelt fordi, jeg har været helt vild glad for den model jeg har nu, og næsten kan blive lidt ked af det ved tanken om, at firmaet nu har skiftet til Lenovo og jeg kan "se frem til" at få en T-model når supporten ophører på Latituden. Den er som sagt næsten 7 år gammel, men holder stadig batteri i adskillige timer, klarer beregningstunge programmer, sporadisk CAD, Photoshop mv. og så er den mekaniske kvalitet bare klasser bedre end det du finder i sub-7000-kr-klassen i Power.
Af Grandahl
#300739
Ok, det vil jeg lige kikke nærmere på.. Mange tak for jeres imput.
Af orm08
#307929
Hvad vil hun gerne have ?

Hvis budgetttet er til det, så en MacBook Air 13”, det kan godt være den koster lidt mere nu, men den holder længere en en Windows bærbar, og ejerglæden er betydeligt større 😀