Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jeplar
#280787
Hej flatpanels,

Jeg er på udkig efter en skærm til at koble til min arbejdsbærbare derhjemme. Den skal bruges til primært word, læse pdf filer og mails og generel webbrowsing.

Jeg tænker, at en 27” skærm vil passe mit behov.

Jeg vil gerne under de 2.000kr.

Jeg har set på denne AOC-skærm. https://www.computersalg.dk/i/4576458/a ... 560-x-1440

Jeg kan ikke finde nogen anmeldelserne af den nogen steder.
Er der nogen, der har erfaringer med AOC-skærme generelt eller den her specifikke skærm?

Eller er der andre skærme, jeg burde se på?
#280791
Skærmen har et IPS-panel, som generelt anbefales til kontorskærme og opløsningen er fornuftig til størrelsen. Du bør ikke lade dig afskrække af mærket og til dit brug vil jeg mene, at det er et udmærket valg.
Af Jeplar
#280796
Torben Rasmussen skrev:Skærmen har et IPS-panel, som generelt anbefales til kontorskærme og opløsningen er fornuftig til størrelsen. Du bør ikke lade dig afskrække af mærket og til dit brug vil jeg mene, at det er et udmærket valg.
Tak for svar. Det lyder til, at det er et fint valg. Jeg tror jeg køber den skærm.
Er dog stadig lidt nervøs for, at 27” kommer til at virke meget stort på mit ret lille skrivebord...
#280797
Det ser ud til, at man får meget for pengene. En Google-søgning viser, at den også er flimmer-fri, hvilket jeg selv sætter pris på.

Det er selvfølgelig ikke en skærm til professionel foto- og videobehandling, men med et IPS-panel er den sikkert udmærket til almindelig kontorbrug hvad farver angår.

Det eneste punkt jeg kunne være lidt skeptisk over er lysstyrken på blot 250cd/m2. De fleste PC-skærme ligger på omkring 300-400cd/m2 mens en iMac Retina går >500cd/m2. Jeg sidder selv med en 300cd/m2 skærm som jeg sjældent har skruet op på mere end 75% i lysstyrke, så jeg kunne måske selv leve med et maksimum på 250cd/m2, men jeg sidder heller ikke ligefrem badet i sollys når jeg bruger min computer.

Hvad størrelsen angår tvivler jeg på at du vil få nogen problemer. Jeg gik selv fra en 19" til en 27" og syntes umiddelbart en 27" var gigantisk, men jeg vænnede mig lynhurtigt til størrelsen.