Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonWaoo fik knap 10.000 flere tv-kunder i 2017 - FlatpanelsDK

Waoo fik knap 10.000 flere tv-kunder i 2017

21 Mar 2018 | Rasmus Larsen |

I et vanskeligt og nedadgående marked for tv-pakker formåede Waoo sidste år at vinde kunder. Årsregnskabet viser, at der kom knap 10.000 yderligere tv-kunder til. Waoo vil fremadrettet fokusere mere på fleksibilitet i tv-pakken.

Flere tv-kunder

Waoo oplyser ikke, hvor mange tv-kunder de endte året med, men konstaterer i forbindelse med fremlæggelse af årsregnskab, at de havde en bruttotilgang på ca. 34.000 tv-kunder.

Samtidig måtte de dog vinke farvel til ca. 24.000 tv-kunder, hvorfor nettotilgangen af tv-kunder endte på 10.000. Selskabet tilføjede i 2016 ca. 11.000 kunder på tv-fronten.

- ”2017 har været et godt år for Waoo. Vi har haft fokus på at sænke vores omkostninger samtidig med, at vi har levet op til vores erklærede mål om at være først med de nyeste produkter og tjenester inden for fiberbredbånd og TV. Det er vi lykkedes med, og resultatet er både flere kunder og bedre indtjening,” siger Jørgen Stensgaard, adm. Direktør, Waoo

Markedet for klassiske tv-pakker er ellers nedadgående. Danmarks største tv-udbyder, YouSee, tabte sidste år 80.000 tv-kunder og de forventer, at nedgangen fortsætter i takt med, at flere rykker til streaming. Stofa har også tabt tv-kunder.

Læs også: Kabel-klipperi er en realitet

Waoo voksede i øvrigt med ca. 40.000 fiberbredbåndskunder. Selskabet endte 2017 med et underskud på ca. 12 mio. kroner (før skat). Det er en forbedring i forhold til et underskud på 17 mio. kroner (før skat) året før.


Waoo 4K tv-boks


Mere fleksibilitet i tv-pakker

Waoo har i 2017 tilføjet bl.a. YouTube og optagelse i skyen til tv-boksen. I de kommende år vil de fokusere på fleksibilitet i tv-pakken, lyder meldingen.

- ”Det bliver kun mere tydeligt, at kunderne efterspørger stabilt internet – specielt trådløst – og kræver høj grad af fleksibilitet både hvad angår internet og TV. Kunderne forventer, at de kan tilpasse TV-seningen til netop deres behov, både i forhold til hvor og hvornår de vil se TV og ikke mindst hvilke kanaler, de har adgang til. Det er en trend, vi har set igennem længere tid, og som kun er blevet mere og mere udtalt. For at følge kunderne skal vi hele tiden udvikle os og prioritere skarpt, og det er medvirkende til, at vi hele tiden holder os forrest i feltet,” siger Jørgen Stensgaard.

Hvad dette konkret dækker over, kommer selskabet ikke nærmere ind på.

Den virkelige test kommer i år, hvor Waoo har hævet prisen på tv-pakker med op til 80 kroner per måned.

Waoo i 2018

Waoo opnåede i 2017 en bruttotilgang på ca. 80.000 kunder, mens der var en afgang på ca. 40.000 kunder bl.a. i forbindelse med fraflytning. Nettoresultatet var en vækst på ca. 40.000 kunder, og samlet havde Waoo med udgangen af 2017 flere end 300.000 fiberkunder.
På TV-siden fik Waoo en bruttotilgang på ca. 34.000 kunder, som gav en samlet nettovækst på ca. 10.000 TV-kunder.
Waoos grundprodukt er internet via fiber – fiberbredbånd - til private og foreninger. Kunderne kan tilkøbe bl.a. TV-abonnement i pakker samt enkeltkanaler. Det samlede antal aktive produkter, dvs. fiberbredbånd, TV mv. er knap 500.000.
Waoo er ejet i fællesskab af en række energi- og fibernetselskaber, der har anlagt og driver fibernet i store dele af landet. Selskabet udbyder desuden fiberbredbånd og TV uden for ejerkredsens fibernet, bl.a. på TDCs fibernet i København og Nordsjælland.

Tilmeld dig Flatpanels Nyhedsbrev

Seneste nyheder, artikler og anmeldelser i indbakken.

Flere nyheder

Oversigt: Samsung 2024 TV-skærme

28 Mar 2024 |

Læk: Ny hvid Xbox Series X dropper UHD Blu-ray drevet

28 Mar 2024 |

Streaming-kalenderen: Nyt på Disney+ i april

28 Mar 2024 |

Sony søsætter satsning på gratis-kanaler med reklamer i Danmark

28 Mar 2024 |

Philips Hue får dybere integration med Samsung TV

27 Mar 2024 |

Amazon Prime Video skal sende Premier League hver lørdag i Danmark

27 Mar 2024 |