Hisense kber Toshiba TV

15 Nov 2017 | Rasmus Larsen |

Kinesiske Hisense har kbt japanske Toshibas TV-forretning for ca. 840 mio. kroner. Toshiba har kmpet med at holde hovedet oven vande, mens Hisense drmmer om at blive en global spiller p tv-markedet.

Hisense TV solgt som Toshiba

Hisense har kbt en andel p 95% af Toshiba Visual Solutions, som omfatter tv-produktion, brand, forskning og udvikling, patent/varemrke-porteflje og drift. Salgprisen er ca. 840 mio. kroner og Toshiba beholder en andel p 5%. Afdelingen har omkring 700 ansatte.

Som del af aftalen fr Hisense rettighederne til at benytte Toshiba-logoet p tv-skrme for en periode p 40 r for partnere under Visual Solution i Europa, Sydstasien og andre markedet, sagde selskabet.

- As the Official Television Sponsor of the FIFA World Cup Russia 2018, Hisense is poised to continue to expand and implement its global brand vision and strategy. With the benefit of this acquisition, Hisense will develop and enlarge its international strategy of TV business in R&D, branding and marketing by operating under multiple brands. The cooperation between Hisense and Toshiba will drive changes to the new picture of TV business.

Toshiba er et japanske selskab med en traditionsrig historie, der strkker sig over 142 r. I de seneste r har selskabet dog kmpet med at f sorte tal p bundlinjen og er ikke lngere en strk aktr p tv-markedet, med undtagelse af hjemmemarkedet i Japan. Selskabet forsger ogs at fraslge andre afdelinger.

I meddelelsen inkluderede Hisense flgende kort.


Hisense TV


Hisense er den strste kinesiske tv-producent og har vret frende p hjemmemarkedet i 13 r i trk. Selskabet har ogs rettighederne til at slge tv-skrme under Sharp-logoet i USA, men Foxconn, som har opkbt Sharp, nsker ikke at forlnge licensaftalen, nr den udlber om 2 r. Toshiba har pt. solgt rettighederne til at bruge tv-logoet til Compal i USA og Vestel i Europa. Det str ikke klart, hvad der sker med de eksisterende aftaler efter overtagelsen.

Hisense har lnge forsgt at sl igennem p den internationale scene og selskabet mener benlyst, at mere etablerede tv-mrker kan hjlpe dem med at opfylde drmmen. Handlen forventes lukket i februar 2018.

- Kilde: Hisense



Flere nyheder

Sony AF8 OLED

Oversigt: Sony 2018 TV

16 Feb 2018 | Rasmus Larsen |
Filmstriben

Filmstriben har fet Airplay - app til Apple TV ikke glemt

16 Feb 2018 | Rasmus Larsen |
Sony XF75

Sony prsenterer nye LCD-tv i mellemklassen

15 Feb 2018 | Rasmus Larsen |
YouSee Tizen app

YouSee-app klar p Samsung Smart TV - p vej til LG & Apple TV

15 Feb 2018 | Rasmus Larsen |
Dolby Vision

LG retter sortniveau-fejl i Dolby Vision p 2017 OLED

15 Feb 2018 | Rasmus Larsen |
Sony X700 UHD Blu-ray

Sony lancerer X700 UHD BD-afspiller - Dolby Vision kommer senere

14 Feb 2018 | Rasmus Larsen |
Sony XF90

Sony XF90 modtaget

14 Feb 2018 | Torben Rasmussen |
Panasonic 2018 OLED

Panasonic snker pris p 2018 OLED med op til 16.000 kr.

14 Feb 2018 | Rasmus Larsen |