Netflix vil i 2018 bruge 50 mia. kroner p bl.a. 80 film - FlatpanelsDK
Netflix Hollywood

Netflix vil i 2018 bruge 50 mia. kroner p bl.a. 80 film

17 Oct 2017 | Rasmus Larsen |

Netflix vil i 2018 ge ambitionerne for den filmsatsning, som blev skudt i gang sidste r. Selskabet vil nste r bruge op mod 50 mia. kroner p indhold, hvilket bl.a. skal kaste 80 egenproducerede film af sig.

Kun begyndelsen

Netflix begyndte at producere indhold for fem r siden. Det blev dengang betragtet som en risikabel satsning, men produktioner som House of Cards blev jeblikkelige hits. Over den seneste rrkke har Hollywood-studier reageret ved at trkke indhold fra tjenesten og Netflix har reageret ved at ge investeringerne i eget indhold.

- Five years ago, we embarked on our original programming strategy and were very pleased with our progress in transforming Netflix from a service with not just second run content but also must-see new releases, like Stranger Things, Orange is the New Black, House of Cards, Fuller House, Making a Murderer, Narcos, The Crown and 13 Reasons Why, among many others, skrev Netflix.

Den amerikanske streaminggigant forventer at bruge op mod 8 mia. dollars p indhold nste r, hvilket er 1 mia. mere end den tidligere udmelding og 2 mia. mere end i 2017. De frer an i en gruppe af streamingspillere, der alle spenderer milliarder p indhold. Gruppen bestr bl.a. af Amazon, HBO og Hulu. Senest har Apple, Facebook og Google meldt sig p banen.

L sogs: Netflix skyder sin storstilede filmsatsning i gang

Halvdelen af indholdskataloget skal vre originals eller egenproduktioner ved udgangen af 2018 og en stor portion heraf skal vre film. Netflix har taget sigte mod Hollywood stvede vinduesmodel, der dikterer, at film skal vises i biografen fr de kan vises i stuerne. Selskabet frigiver i stedet sine film p samme tid verden over.


Bright - Netflix


80 film nste r

Ted Sarandos, chef for indhold, afslrede, at der skal udgives 80 film nste r. Det er en markant stigning ift. 2017, hvor titler ssom Okja og The Meyerowitz Stories har vret p plakaten. Til at finansiere ambitionerne, har Netflix dog set sig ndsaget til at hve prisen flere gange over de seneste r.

- Our future largely lies in exclusive original content, ld det fra selskabet.

Der er kun sat navne p en brkdel af titlerne, men vi ved, at Netflix bl.a. samarbejder med Martin Scorsese, Robert De Niro og Al Pacino om at f 'The Irishman' hjem i stuerne.

Seerne lader til at elske det, men biografejere har stejlet over streamingselskabets planer. De argumenterer, at vinduesmodellen er fundamentet under hele filmindustrien. Det argument fremstr imidlertid mere og mere sgt for hvert kvartal, vi lgger bag os.

Udover film vil Netflix fortstte investeringerne i tv-serier, dokumentarer, comedy og andre genrer. De vil desuden ge satsningen p anime, ld det fra Sarandos.

Selskabet har nu 109 millioner abonnenter verden over, hvoraf knap 53 millioner befinder sig i USA og 56 millioner udenfor. De forventer at n 115 millioner abonnenter ved udgangen af ret.


- Kilde: Netflix



Del p:


Flere nyheder

Panasonic 2018 OLED

Frste indtryk af Panasonics 2018 OLED (FZ950 & FZ800)

17 Jan 2018 | Rasmus Larsen |
Sony TV

Nste generation Android TV-chip er 50% hurtigere, klarer 4 HDR-formater

17 Jan 2018 | Rasmus Larsen |
Dolby Vision

Sony-ejere oplever problemer med lnge ventet Dolby Vision-opdatering

17 Jan 2018 | Rasmus Larsen |
Bixby Samsung TV

Bixby, SmartThings & Universal Guide i Samsungs 2018 TV

16 Jan 2018 | Rasmus Larsen |
Vinter-OL 2018

Vinter-OL 2018 i Sydkorea optages i 4K HDR

16 Jan 2018 | Rasmus Larsen |
Power kalibrering

Power indgr samarbejde med SpectraCal om tv-kalibrering

16 Jan 2018 | Rasmus Larsen |
LG OLED auto-kalibrering

LGs 2018 TV fr hardware-baseret auto-kalibrering via CalMAN

15 Jan 2018 | Rasmus Larsen |
Samsung 2017 Blu-ray

Samsung vil frigive HDR10+ opdatering til 2017 UHD BD-afspillere

15 Jan 2018 | Rasmus Larsen |