Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonBlockbuster udvider til Norden og skruer op for ambitionerne - FlatpanelsDK

Blockbuster udvider til Norden og skruer op for ambitionerne

28 Jun 2017 | Rasmus Larsen |

”Indenfor 2-3 år er det vores mål, at minimum hver fjerde film i Norden er lejet hos”, lyder den ambitiøse udmelding fra Blockbuster i dag. Den danske filmtjeneste udvider til Sverige, Norge og Finland, og skruer i den forbindelse op for ambitionerne. Ny teknisk platform er på vej.

Udvidelse til hele Norden

Da Blockbuster-butikkerne lukkede købte TDC rettighederne til navnet, hvilket i december 2014 førte til en relanceret filmbutik på nettet. Her køber eller lejer man film enkeltvis i stil med Apple iTunes og Google Play Film.

Fra at have været en rendyrket dansk tjeneste i 2,5 år, udvider TDC og Blockbuster i dag til alle fire nordiske lande.

- ”Hos Blockbuster har vi virkelig glædet os til at åbne i de tre nordiske lande. Det gør vi i dag, og vi kommer som et nordisk brand, der kender de nordiske forbrugeres filmvaner,” fortæller Casper Hald, direktør i Blockbuster.

Modsat Danmark har bybilledet i de andre nordiske lande ikke været præget af det velkendte blå logo over butikslokalerne. I disse lande skal kendskabet bygges op fra bunden.

- ”Det er klart, at vi i Danmark har haft en fordel af, at de fleste danskere er bekendt med Blockbuster-brandet og forbinder det med at leje film. Det kendskab skal vi bygge op fra grunden i resten af Norden, men jeg er sikker på, at der også i de andre nordiske lande er brug for en streamingtjeneste, der giver dig mulighed for kun at betale for det du ser, og hvor du ikke skal binde dig til et abonnement,” lyder det fra Casper Hald.

Blockbuster


Store ambitioner & ny teknisk platform

Blockbuster fik i december 2014 en hård fødsel med tekniske og forretningsmæssige udfordringer. Mange kunder klagede over film, der hakkede eller stoppede, hvorfor opgraderingen til 1080p HD-kvalitet blev lagt på is. Samtidig har Blockbuster svært ved at nå ud på Apple og Googles styresystemer, der opkræver en procentuel andel af hver filmkøb.

I forbindelse med den nordiske lancering skruer Blockbuster imidlertid markant op for ambitionerne.

- ”Vi starter i det små, men vores ambitioner er store. Inden for 2-3 år er det vores mål, at minimum hver fjerde film i Norden er lejet hos os. Det mål forpligter, og vi ved, at vi kun kan blive en succes, hvis vi har det nyeste, bedste og bredeste indhold tilgængeligt på alle populære devices. Så det agter vi at have, og nu glæder vi os til at tænde for det her i hele Norden,” siger Casper Hald.

Hvad dette konkret indebærer, afsløres ikke i dagens udmelding, men selskabet har tidligere sagt, at der arbejdes på en ny teknisk platform. Det er denne platform, som skal hjælpe Blockbuster med at komme bredere ud på flere enheder. Der er også lagt op til en opfrisket brugerflade, som ses på billedet ovenfor.

TV App Agency, som Blockbuster har valgt som samarbejdspartner, har en teknisk platform, der understøtter bl.a. Android TV, Apple TV, Samsung Tizen og LG webOS.

Fakta om Blockbuster i Norden

Blockbuster blev lanceret i december 2014. I dag åbner streamingtjenesten også i Sverige, Norge og Finland.
I Danmark er Blockbuster live med mere end 8.800 filmtitler og 350 sæsoner af de nyeste og mest populære tv-serier. Målet er det samme i Sverige, Norge og Finland, men i første omgang tilbyder Blockbuster ca. 4.500 filmtitler med fokus på de nyeste internationale og lokale premierefilm og et stort udvalg af filmklassikere.
Senere på året vil Blockbuster også tilbyde de nyeste sæsoner af de mest populære serier og Nordens største filmudvalg – herunder niche-film, som måske kan være svære at finde andre steder.
I første halvår af 2017 har Blockbuster tæt ved fordoblet omsætningen sammenlignet med første halvår 2016 og har i dag mere end 300.000 registrerede brugere.

Tilmeld dig Flatpanels Nyhedsbrev

Seneste nyheder, artikler og anmeldelser i indbakken.

Flere nyheder

SkyShowtime er i dag blevet både billigere og dyrere

23 Apr 2024 |

Meta åbner Horizon OS for andre headset-producenter

23 Apr 2024 |

Viaplay: Reklamepakke og ny indsats mod kontodeling til sommer

23 Apr 2024 |

Apple tæt på globale rettigheder til FIFAs nye fodbold-VM for klubber

23 Apr 2024 |

Sportsanalytiker: Usikkert om Europa League gør en forskel for Disney+

22 Apr 2024 |

Ny type OLED går i masseproduktion i december 2024

22 Apr 2024 |