Waoo kaprer tv-kunder i et faldende marked - FlatpanelsDK
Waoo

Waoo kaprer tv-kunder i et faldende marked

04 May 2017 | Rasmus Larsen |

YouSee har mistet tv-kunder igennem flere kvartaler og Stofa er hårdt ramt af nedgradering til grundpakken. Waoo melder i dag, at de i 2016 tilføjede over 11.000 tv-kunder.

Vækst igennem innovation

Waoo sælger både fiberbredbånd og tv-pakker. På tv-produktet har Waoo i 2016 kapret over 11.000 nye kunder. Det står klart efter årsregnskabet for 2016 i dag er fremlagt.

Waoo mener, at forklaringen skal findes i produktinnovation, såsom webbaseret TV, frit falg af TV og 4K-opløsning.

- ”Vi har satset benhårdt på produktinnovation i 2016 for at fastholde vores vækst. I foråret havde vi fokus på mere webbaseret TV og på at få Danmarks første 4K TV-boks på gaden, og i andet halvår sendte vi både et helt nyt Smart WiFi-koncept på gaden og omlagde hele vores portefølje fra at være klassisk triple-play til at være behovs- og service-baseret. Med en vækst på 13 % tør jeg godt sige, at strategien har været rigtig,” siger Jørgen Stensgaard, administrerende direktør i Waoo

Det lader til, at særligt ”frit valg” af tv-kanaler er med til at drive væksten.

"Alene på vores Frit Valg TV-koncept er vi vækstet med 36 %."
- ”Vi sælger stadig mere TV, og vores vækst er organisk. Alene på vores Frit Valg TV-koncept er vi vækstet med 36 %. Tilgangen skyldes, at vores produkt er skruet sammen med fokus på digitale løsninger og fleksibilitet fremfor store TV-pakker alene – også selv om det jo er ved at være en kliché at tale om, at kunderne bevæger sig væk fra klassisk kabel TV over mod digitale TV-løsninger, så er det altså den megatrend, vi ser."

- "Med til historien hører også, at vi tager mange nye kunder ind, som leder efter en leverandør med både godt bredbånd og et TV-tilbud. Vi kæmper ikke på samme måde som andre med at fastholde en stor, historisk satellit- eller kabel TV-kundebase.”

Waoo kommenterer ikke på, hvor stor en andel af kundebasen, der er på den mindste tv-pakke.


Waoo tv-boks


Et faldende marked

Markedet for tv-pakker er ellers hårdt presset. Konkurrenter melder om mistede kunder og migrering til mindre pakker; typisk grundpakken for derved at supplere op med streamingtjenester. Analyser viser, at tidsforbruget af tv-kanaler faldt med 8% i 2016 og nedgangen er accelererende.

Waoo lagde for over 2 år siden an til at lancere et streaming-tv-produkt. Det er blevet forsinket, men selskabet insisterer på, at det ikke er glemt.

På trods af fremgangen har Waoo stadig underskud på bundlinjen. Det håber de på at kunne vende til et plus i 2018.

- ”Men med vores øgede vækst og markedspotentiale ser det nu ud til, at vi vil gå i plus i 2018,” afslutter Jørgen Stensgaard.



Del på:


Flere nyheder

OLED

Guide: Her kan du se film, serier & sport i 4K UHD og HDR

22 Jun 2017 | Rasmus Larsen |
LG 77 OLED

LG udvikler gennemsigtig 77" OLED der kan rulles sammen

22 Jun 2017 | Rasmus Larsen |
Underverden UHD Blu-ray

De 5 vindere af 'Underverden' på UHD Blu-ray er...

22 Jun 2017 | Flatpanels |
DR HbbTV 2017

DR TV: HbbTV & PlayStation app får stort ansigtsløft & nye funktioner

21 Jun 2017 | Rasmus Larsen |
Sony XE70

Sony lancerer med XE70 sin billigste 4K-model

21 Jun 2017 | Rasmus Larsen |
Netflix interaktiv

Netflix introducerer interaktivt indhold, hvor du bestemmer handlingen

20 Jun 2017 | Rasmus Larsen |
Netflix

Tv-kanaler oplever kraftig tilbagegang

20 Jun 2017 | Rasmus Larsen |
LG 34UC89G

LGs seneste gamer-skærm har 144Hz og G-Sync

20 Jun 2017 | Rasmus Larsen |