YouTube har rundet en vild milepæl, sagde Google mandag. Brugerne af videotjenesten streamer 1 milliard timers underholdning hver eneste dag.
10-dobling ift. 2012
Googles YouTube har 10-doblet tallet på under 5 år. Selskabet søsatte for en årrække tilbage et initiativ, som skulle individualisere oplevelsen af at bruge tjenesten. Det har ført til indsamling af data for din seeradfærd for bedre at kunne servere relavante videoer og reklamer.
1 milliard timer dagligt er en vild milepæl taget i betragtning af, at der er tale om én spiller. Wall Street Journal noterer, at YouTube snart kan sammenligne sig med hele den amerikanske tv-industri, altså udbydere af kabel, parabol og antenne-tv.
Til sammenligning streamede abonnenter hos Netflix sammenlagt omring 125 millioner timers indhold dagligt i starten af 2016. Netflix har ikke kommenteret siden, men tallet kan meget vel være højere i dag. Forskellen er naturligvis, at folk betaler for Netflix, hvorimod YouTube er gratis.
Google har tidligere sagt, at over halvdelen af videoerne på YouTube ses fra en mobil enhed. Selskabet har også forsøgt at gøre tjenesten mere attraktiv på tv-skærmen ved at understøtte bl.a. 4K-opløsning, HDR (High Dynamic Range) og sågar HFR (High Frame Rate).
Musikvideoer topper listerne
En oversigt over de mest sete videoer på YouTube afslører, at det stadig er PSY’s ’Gangnam Style’, der topper listen. Musikvideoer er generelt dominerende på listen.
FlatpanelsDK bruger også aktivt YouTube og uploader videoer fra bl.a. messer og præsentationer. Du kan finde Flatpanels-kanalen her. Senere i dag uploades videoer fra Panasonic Convention 2017 og i løbet af marts følger videoer fra Philips europæiske præsentation i Madrid.
- Kilde: YouTube