I overgangen fra billedrørs-tv til fladskærms-tv var 32 tommer hotte i de danske stuer, men i dag køber vi langt større skærme og tendensen ser ikke ud til at aftage.
Mange 50+ tommer tv i stuerne
Grafen taler sit eget sprog, men det er alligevel værd at bemærke, hvor mange danskere, der rent faktisk køber store skærme. I løbet af 2011 og 2012 begyndte 50 tommer modeller så småt at bide sig fast og i dag er hele 20 % af de solgte tv-skærme 50 tommer eller større. Knap 45 % af de solgte tv-skærme er 46 tommer eller derover.
Man skal huske på, at tallene dækker over alle tv-skærme, inklusiv dem til børneværelser, køkkener og sommerhuse. Dermed står det efterhånden også klart, at danskerne vælger store stuealtre.
Vi har også kigget lidt på prisudviklingen på de store tv-skærme her.
Tendensen mod større tv-skærme ser ikke ud til at aftage og Ultra HD-opløsningen er som skabt til de store skærme – og så er det i øvrigt også på de store skærme, at producenterne trods alt stadig tjener penge.
- Kilde: BFE