Your browser is not Javascript enable or you have turn it off. We recommend you to activate for better security reasonSamsung: Vi sidder på over 60 % af LED-marked - FlatpanelsDK

Samsung: Vi sidder på over 60 % af LED-marked

27 Jul 2012 | Rasmus Larsen |

Samsung har netop fremlagt regnskab for det seneste kvartal, og det viser en svag udvikling i salget af fladskærms-tv. Samsung tjener stadig penge på tv-salg og proklamerer, at de sidder på mere end 60-procent af ”LED-TV salget”.

Samsung sidder tungt på LED-salg

Samsung kæmper med at gøre deres samlede LCD-forretning rentabel, men kigger man isoleret på TV-salget, så er Samsung blandt de få store tv-producenter, som stadig tjener penge på salg af fladskærms-tv.

Samsung Smart TV
Samsung oplever stærkt salg af deres LED-modeller, i særdeleshed ES8005 modellen

Samsung har netop fremlagt regnskab og her er et par interessante detaljer inkluderet. Samsung nævner først og fremmest, at det branchens salg af tv-skærme er stort set uændret i forhold til samme periode sidste år. Alligevel har Samsung forbedret både indtjeningen og antal solgte tv-skærme. Samsung fremhæver specifikt ES7005 og ES8005 LED-modellerne som salgsdrivere. Samtidig noteres det, at Samsung har forøget deres andel af branchens LED-TV salg fra lidt over 50 % i sidste kvartal til lidt over 60 % i netop afsluttede kvartal. Med andre ord har Samsung nu efterladt endnu mindre til sine konkurrenter. Samsungs tv-portefølje domineres nu også af LED-modellerne, som udgjorde mere end 80 % af Samsungs samlede fladskærms-tv-salg. LED-TV er et marketingsudtryk, som Samsung selv har opdigtet for at beskrive et LCD-TV med LED-bagbelysning. LCD-TV har traditionelt anvendt lysstofrør som belysning. Tallet kan ikke bekræftes af uafhængige analysefirmaer endnu, men IHS nævner dog, at Samsung i det første kvartal af 2012 – kvartalet før Samsungs tal – sad på 19 % af det samlede LCD-TV salg, der både inkluderer LCD-TV med LED og LCD-TV med lysstofrør. I det første kvartal af 2012 hævede LG deres andel af LCD-TV markedet til 15 %. Samsung nævner afslutningsvis, at de vil forsøge at øge deres Smart TV tilbud gennem tættere samarbejde med medie og indholdsleverandører. Samsung nævnte meget lidt omkring OLED, men noterer dog, at man forventer at øge salget af OLED-paneler til håndholdte enheder i fremtiden. Samsung er angiveligt også ved at omlægge deres tv-produktion til OLED. - Kilde: Samsung & IHS

Tilmeld dig Flatpanels Nyhedsbrev

Seneste nyheder, artikler og anmeldelser i indbakken.

Flere nyheder

Max afslører priser: Bliver dyrere uden reklamer

19 Apr 2024 |

Sonys 2024-funktioner kommer også til A95L (QD-OLED)

19 Apr 2024 |

'Auto-kalibreret' Prime Video-profil introduceres i Sony TV

19 Apr 2024 |

Første kig: Nintendo retro-spil på Apple TV 4K og TV via AirPlay

19 Apr 2024 |

Danske priser på 2024 Sony TV og lydprodukter

18 Apr 2024 |

YouTube vil blokere tredjeparts apps som SmartTube & NewPipe

18 Apr 2024 |