Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kaja69
#202665
Overvejer W8 men jeg vil ikke havde den til at stikke for langt ud fra min væg. Ved godt der følger beslag med, men kan man anvende et wire ophæng så den kommer så tæt på som mulig?
Af troopa85
#202666
Wireophæng bruger også vesa standard, så det tror jeg ikke du kan. Desuden peger stikkende på TVet bagud mod væggen istedet for til siden derfor vil det aldrig kunne komme helt tæt på.
Af kaja69
#202667
Af billedet i testen ser det ud til antenne, usb og et par hdmi peger ned ad, hvilket er nok til mig. Så længe der er et skruehul med gevind er mit wire ophæng ligeglad med vesa mål. Men er der slet ingen skruehuller går det selvfølgelig ikke.
Af kaja69
#202782
Slet ingen der har wire ophængt et W8? Eller som kan svare på om der er skruehuller til det?
Brugeravatar
Af edinger
#202790
Den W8'er, jeg så i Fona på Strøget i går, så da ud til at være monteret på et standardbeslag. Det hang vel en 5-10 cm ude fra væggen, hvilket så helt o.k. ud.

Så hvis det ellers var en skærm, som jeg syntes passede til mine kriterier, vil jeg bestemt ikke lade mig afskrække.

Jeg ved, at andre ser anderledes på det.
Af svak
#202796
Den W8'er jeg så i en Sony-butik hang på specielle butiksophæng - 5-10 cm fra væggen.
edinger skrev:Den W8'er, jeg så i Fona på Strøget i går, så da ud til at være monteret på et standardbeslag. Det hang vel en 5-10 cm ude fra væggen, hvilket så helt o.k. ud.

Så hvis det ellers var en skærm, som jeg syntes passede til mine kriterier, vil jeg bestemt ikke lade mig afskrække.

Jeg ved, at andre ser anderledes på det.
Brugeravatar
Af edinger
#202800
edinger skrev:Den W8'er, jeg så i Fona på Strøget i går, så da ud til at være monteret på et standardbeslag. Det hang vel en 5-10 cm ude fra væggen, hvilket så helt o.k. ud.

Så hvis det ellers var en skærm, som jeg syntes passede til mine kriterier, vil jeg bestemt ikke lade mig afskrække.

Jeg ved, at andre ser anderledes på det.
svak skrev:Den W8'er jeg så i en Sony-butik hang på specielle butiksophæng - 5-10 cm fra væggen.
Det ene eller det andet beslag -- 5-10 cm er da til at leve med.
Af red_martians
#202801
Sony W7b/w8b i 42 og 50" følger der beslag med til. Vil man bruge et andet beslag kan der købes en såkaldt VESA-adaptor fra sony. Den koster 250kr og kan enten bestilles ved at ringe til sony og kan også købes i hifiklubbens butikker.
55" følger der vesa-adaptor med.
På denne vesa-adaptor kan du evt. montere et wire-beslag, men tynde beslag er typisk endnu tyndere. F.eks. Vogels Thin 205.

Kan ikke finde vesa-adaptoren på hifiklubbens hjemmeside, men evt. kan du ringe til deres kundeservice, de ved helt sikkert hvad det er for én.
http://www.hifiklubben.dk/Products/voge ... -tv-41927/
Af Bent odense
#202830
Uanset hvad man prøver at bikse sammen af beslag så ændrer det stadigvæk ikke på at tv'et kommer 8-9 cm fra væg.

Man kan nu engang ikke ændre på tv'et design og konstruktion mit 50W828B står på tv bænk men kunne godt accepter det på vægen.

Det er bare folks opfattelse af at et tv skal hænge som malet på vægen. :)
Af Julius
#202840
Hejsa,

Købte fjernsynet og brugte mit gamle vægophæng da jeg gerne vil have fjernsynet så tæt på væggen som muligt. For at få det op har jeg lavet en hjemmestrikket løsning med vinkelbeslag (er bestemt ikke handyman). Det sidder fint og der er nu 7,5 cm fra væggen, hvilket er det tætteste det kan komme (grundet fjernsynets tykkelse i bunden), alle de stik jeg benytter vender ned. Hvis det har interesse kan jeg sende et billede til inspiration.
Af kaja69
#202844
Billeder kunne være cool!