Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kratz
#92264
xcardman

Jeg er sådan set enig med dig. Man kan absolut ikke forvente mere til denne pris! Og jeg tror da også den kommer til at feje al konkurrence af banen for denne prisklasse i år.

Synes blot Panasonic's fokus og strategi er forkert, eller i bedste fald uheldig. Hvem lægger mærke til det lille 'pro' efter 'Infinity Black'?
Og hvad betyder det egentlig har mange spurgt til. Med god grund synes jeg! Du kan altså hurtigt forledes til at tro der er tale om mere eller mindre samme panel.

Det folk lægger mærke til 'Infinity Black' samt en (i øvrigt fuldstændig horribel) kontrast angivet til 5.000.000:1.

Men trods min pessimismi håber jeg naturligvis du har ret :)
Af Jeden
#92265
Rigtig god og uddybende anmeldelse!! Nu ser jeg bare frem til anmeldelsen af V og VT serien.
Af velsing
#92266
Hej

Jeg tror kontrasten på 5.000.000:1 må være med dynamisk kontrast tilvalgt.

Vedrørende støjproblemet, så er der tale om 'plasma-støj', eller 'plasma-buzz', -hvis man skal finde det på engelske foraer. Mit S10 har det, min kamerats X10 har det, et Samsung B850 jeg lagde øret ved i hifi-klubben havde det, -lidt tydeligt endog. Der er vist tale om en eller anden komponent på panelet som udsender den højfrekvente lyd. En lyd der bliver højere ved lyse billeder, da de er mere strømkrævende og spændingen derved øges.

Det generer mig i det store og hele ikke i hverdagen, med det almindelige lydniveau, to børn, madlavning, bagrundsmusik osv. afstedkommer. Men jeg om aftenen når jeg sidder og ser tv ved lav volumen, af hensyn til selvsamme to, nu sovende, børn. Må jeg sige at den høje tone faktisk er generende.

Den fylder ligesom rummet, og det bliver næsten uudholdeligt når jeg slår den over på den ene hdmi-indgang hvor min pc er tilsluttet. Et statisk skrivebordsbillede fra pc'en er ikke noget jeg hænger længe ved, og der tilskyndes ikke til surfing på nettet om man så må sige.

Det undrer mig lidt, at man ikke kan løse dette problem hos producenterne, da det jo tilsyneladende er tilbagevendende.

Faktisk udsender gammeldags billedrørstv også en højfrekvent lyd. Og jeg har personligt altid kunne konstatere om der var et tv tændt, så snart jeg trådte ind i et hus. -Er åbenbart sensitiv overfor disse frekvenser.. Problemet er dog mere udtalt på plasma-tv, formodentlig pga af de noget større paneler.

Der diskuteres dog en del løsningsmuligheder rundt omkring på nettet, og en af dem der skulle virke er, at man hænger et tæppe, et stykke stof, æggebakker eller andet lyddæmpende materiale (alt efter de æstetiske krav..) op bag ved tv'et, og at det så opfanger den høje lyd, således af den ikke reflekteres fra bagvæggen ud i rummet.

Skal selv rode lidt med det så snart job, kone, og selvsamme to børn levner mig lidt tid til det ;-)

Og undskyld hi-jackingen, -tilbage på sporet.

Mvh Velsing
Af Nick_S
#92267
Tak for en god anmeldelse.
Som altid fantastisk spændende læsning! :)

Som xcardman skriver forstår jeg heller ikke at man kan forvente sig meget mere end det man får ved denne skærm. Til de 9000 kroner skærmen koster rundt omkring får man jo fantastisk meget for sine penge.
Hvis shadow detail er så fantastisk som der gives udtryk for, er det i min verden ikke et problem at sort ikke er dybere - ihvertfald ikke i denne prisklasse!

Jeg får min første sending af G20'ere på lager hvor jeg arbejder på onsdag - og jeg glæder mig! 8)
Af fatD
#92269
Super anmeldelse!
Jeg havde overvejet at vente med at beslutte mig for om det skulle være G20 eller V20 til jeg havde set begge anmeldelser, men har meget svært ved at forestille en så stor prisforskel kan retfærdiggøres?

Eneste forskel til V20 er at det er lidt tyndere, pro-sound (3x10w), wifi-dongle medfølger og så selvfølgelig det der potentielt kan retfærdiggøre prisforskellen, pro-panel, nogle tanke omkring dette?

Mht. wifi dongle er det så ikke korrekt forstået at hvis man blot køber denne til G20'eren adskiller det sig ikke fra V20'eren?
Af Datamax
#92270
Tusind tak for en helt igennem super anmeldelse, stort skulderklap til dig Rasmus.
Af widescreen
#92271
Tak for en god anmeldelse. Dog er jeg ret så skuffet over dens sortniveau. Så meget for 5.000.000:1 NATIVE kontrast = 2325 gange dårligere end angivet fra Panasonic.
Af pipper
#92272
Flot anmeldelse Rasmus- TAK.

Tror spørgsmålet er stillet tidlige, men jeg gør det også :p

Oplevede du at den brummer meget. Jeg hørte en i en forretning og den brummede så man kunne høre det på 2,5 meters afstand.

mvh
Af kakilika
#92275
God test. Men ved I, om X20-serien også får færre reflektionerne i skærmen, eller er dette forbeholdt de dyrere modeller?
Af tommyaa
#92281
Jeg har netop været henne og se g20 i en butik, ved siden af v10, de mindede utroligt meget om hinanden synes jeg, kanon skærm til 9k, men så er den heller ikke bedre, dem der snakker om KURO killer, glem det, der er langt imellem.....

Jeg håber VT20 er Laaaangt bedre end g20, ellers bliver det ikke i år jeg skal ha nyt tv ihvertfald, misforstå mig ikke, g20 så godt ud, men SLET ikke på pioneer niveau hvis det er det folk har sat næsen op efter...

iøvrigt så x20 seriens koppede design glimrende ud, man kan stort set ikke se det, det er nok forat man ikke ser reflektioner i rammen ser det ud som.

Tommy
Af sbak
#92282
Jeg har yousee kabel tv. Jeg er meget interesseret i at høre om jeg kan optage dvb-c digitalt mens jeg ser et analog program?
Tak for en god anmeldelse
Mvh Søren
Af tarok
#92284
Rigtig god og fyldestgørende test, som formår at sætte G20 i et flot udviklingsmæssigt perspektiv i forhold til forgængeren og Kuro reference tv.
Af ErikUkendt
#92285
Tak for endnu en grundig test fra flatpanels.dk . Det var også en god forklaring på brugen af og mulighederne med en ekstern harddisk. Det eneste jeg mangler at vide, er hvordan G20 klarer at vise et billede, både fotos og tv, der indholder store hvide flader - altså giver det anledning til FLIMMER? På G10 har jeg set flimmer under disse omstændigheder. Det undrer mig at plasma kan flimre, når det gengiver ved 100Hz. Hvis jeg ser på min gamle CRT computer monitor, ser jeg ingen flimmer når man kommer over 75 - 80Hz?
Vil en netbook med HDMI udgang, med 50/60 Hz tilsluttet til en G20 ,blive vist ved 50/60 Hz eller 100 Hz?
Af blast
#92288
Ikke fordi det interessere mig besynderligt, men er der ikke DVB-S i G20 alligevel?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14