Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#92242
Testen af Panasonic TX-P42G20E er nu online. Panasonic G20 har Infinite Black panel, THX, VIERA CAST og USB HHD optagelse-funktion.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1267447545

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af BrianH
#92244
Jeg har ikke læst hele teksten endnu (er på arbejde :) ) Men kom til at tænke på om "overscan" kan slås til og fra i THX profilen?
Af prothor
#92245
Jeg fik leveret et G20 i fredags og har benærket et højt støjniveau fra elektronikken her i weekenden. Som Allan her på siderne skrev:

"Jeg har været hos en forhandler idag. Her så jeg G20 som stod godt, men hold op hvor den støjer "brummer". Den støjede mere end en V10 selvom den har blæsere".

Jeg noterer mig samme oplevelse - en højfrekvent støj fra bagpanelet som varierer i intensitet med billedet på tv'et. Mine forældre har et G10 og det er lige før blæser-støjen er mere behagelig end den højfrekvente elektronik-støj jeg oplever.

Jeg kan ikke se I har beskæftiget jer med dette emne i Jeres test?
Af thomsenkbh
#92246
flot anmeldelse! på baggrund af den tyske anmeldelse der har ligget nogle dage så havde jeg dog troet at kvantespringet i forhold til G10 var større.
Har du virklig siddet på den sydlige halvkugle da du testede skærmen?! (efterårssol :) )
Af Dake
#92249
Nu skal jeg ikke kunne sige om støjen (fra strømforsyningen som på CRT skærm) er bedre eller værre end blæserstøjen. Der er mest når billedet er lyst. Til gengæld synes jeg ikke, at det er generende. Uden lyd af nogen art kan man høre det ja. Ved en stille scene i en film synes jeg alligevel den er overdøvet af baggrundsstøjen på filmen.
Lige nu sidder jeg med min bærbare pc og kan ikke høre tv'et pga. harddisken i computeren - det samme gælder for en ekstern harddisk.
Det kommer jo nok meget an på hvad man er følsom overfor. Ligesom vi er nogen som kan blive nuts af blæserstøj, nogen af fosforslør osv.
Af cableguy
#92250
Jeg undrer mig lidt over, at sortniveauet er dårligere end G10
Brugeravatar
Af radiomand
#92251
Hej Rasmus

Du skrev:Man kan ikke lave serieoptagelser (eller tilbagevendende optagelser)
Det kan man godt: under programering ved dato trykkes på pil ned, her får man flere valg for serieoptagelse.
Af Morten812
#92254
Flot anmeldelse.

Så venter vi bare på en anmeldelse af V20

Vil også gerne hører om anmelderen har oplevet "støj" fra dette - opfatter det som positivt at der ikke er blæsere i denne model.
Af lunddal
#92256
Se også billedet herunder af G20 i en meget oplyst rum med lavtstående efterårs-sol som falder ind af vinduer på den modsatte side.
Har I haft den stående så længe? :p
Af Rod1983
#92257
Tak for anmeldsen den var super god. Alt dette giver jo stof til eftertanke :). Dog er jeg en tand skuffet over måling af sortniveauet, da jeg havde forventet at den var en kende bedre. Farvene i THX-profilen og shadow detail ser (på målingerne) meget overbevisende ud. Spørgsmålet er så om S20'eren er (i praksis) et skridt ned fra G20 når man ser bort fra de ekstra funktionaliteter? 8)... svært at svare på I know :)
Af Kratz
#92260
Super fin og grundig anmeldelse Rasmus :)

Som flere andre er jeg noget skuffet over sortniveauet, og kan godt blive lidt bekymret over hvordan V og VT serien kommer til at klare sig på denne front også. Men det må tiden jo vise.
Det er efterhånden ved at være en lidt kedelig tendens. Hvert år udråbes sortniveauet til at være blevet markant forbedret, indtil en test viser der reelt ikke er sket det store (siden 2008 eller noget i den stil).

Men på alle andre punkter ser TV'et ud til at opfylde de meget høje forventninger.
Af ABoehm
#92262
Hej rasmus

Har du bemærket at G20´eren "brummer" meget, ligesom andre købere?

MVh - Anders
Af xcardman
#92263
krantz

Som jeg skrev flere gang og fik smidt i hovdet jeg var så klog
omkring sortniveauet.
hvad havde folk regnet med til 8000-9000 kr
En g20 er som jeg havde forventet en super skærm til
en fair pris.

Men hvis en vt20 ikke har betydelig bedre sortniveau, så er det en kæmpe skuffelse.

endnu en gang tak for en super anmeldelse man kan bruge til noget :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14