Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af DanielPT
#269134
Hej alle.

Da jeg synes det er ved at være tid til at skifte min Denon AVR 1912 ud vil jeg høre jer om der er noget man skal være opmærksom på.

Jeg har været utrolig glad for min 1912 og vil gerne have Denon igen da jeg nu kender interfacet osv.

Jeg kunne læse at man skulle være opmærksom på 4K passthrough.

Mit setup er
LG C7 65" OLED (kommer til at bruge ARC)
PS4 skal køre igennem ny forstærker
Mulig medie boks senere
12" Subwoofer
Vil gerne have 2 mindre i fremtiden.
Vil måske prøve noget ATOMS senere.

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... -receiver/

HDMI/3D/4K pass-through (også i standby)

Mange tak og god dag.
/Daniel
Af Decipher
#269146
Jeg ville nok starte med at spørge, hvorfor du vil udskifte den. Hvad er det for nogle funktioner, du synes den mangler?

For hvis ikke der er noget specifikt, ville jeg da beholde en receiver, du er glad for. Hvis der er noget specifikt, gør det det også nemmere at indsnævre model-udvalget ift. en ny.

Jeg udskiftede i hvert fald selv for mange år siden en (Denon) forstærker, men har aldrig fundet en ny, der lyder ligeså godt. Så nyt er ikke bare bedre.

Hvis du skal bruge bluetooth audio, så husk AptX understøttelse, men det er vel mere eller mindre standard på nye modeller (https://www.aptx.com/)
Af DanielPT
#269149
Hej du.

Tak for dit svar.

1: Den nye forstærker har 4K så jeg kan køre mine ting igennem den.

2: Oplever nogle problemer med ARC og Netflix og tror det bliver en kamp hvor LG og Denon bare peger på hinanden.

Så jeg tror det vil blive løst med en ny forstærker.

Mvh Daniel
Af rune1979dk
#269154
Hej,

Ifm upgrade til 55C7V og ATV4K sidste år skiftede jeg min Denon receiver ud med en X2400 og jeg har ikke fortrudt. Så det kan fint anbefales herfra. Eneste underlige er lidt periodiske lipsync issues med TV2, men jeg ved ikke hvad grunden er til det.

Det er også fedt at den har Heos, for det bruger jeg :)
Af Ultimathor
#269392
Jeg har lige stået i samme situation. Jeg har købt et 65B7 for nyligt med ATV4K, hvor jeg skulle udskifte min Yamaha RX-V677 receiver, fordi den ikke kunne håndtere 4K. Jeg valgte på opfordring af Thomas fra TV-Kalibrering-dk at gå med Denon X2400H. Jeg synes, den giver rigtig god lyd og er et klart skridt op fra Yamaha'en, selvom de niveaumæssigt skulle være nogenlunde ens. OK, X2400 er et par år nyere, så det kan være, at det er dét, der gør forskellen. Jeg er meget imponeret over hvor meget lyd, jeg lige pludselig får ud af mit 5.1 setup.
Af DanielPT
#269421
Hej :)

Jeg købt en X2400H og indtil nu kun godt at fortælle! Er meget glad for den!

/Daniel
Af Ludo
#269425
Bør man ikke vente på HDMI 2.1?

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal bruge det til, for en ny receiver i dag er vel også forældet om 2-3 år, når man skal have det næste Apple TV og et nyt TV.... men det er jo lige om hjørnet.
Af Rødtop
#269426
Ludo skrev:Bør man ikke vente på HDMI 2.1?

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal bruge det til, for en ny receiver i dag er vel også forældet om 2-3 år, når man skal have det næste Apple TV og et nyt TV.... men det er jo lige om hjørnet.
Det bør man helt klart, hvis man kan!
Brugeravatar
Af edinger
#269437
Så vidt jeg husker, gav jeg for halvandet år siden 12.000 kroner for Denon AVR-X4300H.

Jeg kan se, at den er på vej ud og i dag står til 7.499 hos Hi-Fi Klubben i Roskilde.

https://www.hifiklubben.dk/tilbudstorve ... rx4300wbk/

Jeg skulle have en forstærker med en vis tyngde til at matche mine gulv-B&W'er i mit to-kanals setup. Og det blev så denne.

Jeg er mægtig tilfreds.
Af x99gump
#269504
edinger skrev:Så vidt jeg husker, gav jeg for halvandet år siden 12.000 kroner for Denon AVR-X4300H.

Jeg kan se, at den er på vej ud og i dag står til 7.499 hos Hi-Fi Klubben i Roskilde.

https://www.hifiklubben.dk/tilbudstorve ... rx4300wbk/

Jeg skulle have en forstærker med en vis tyngde til at matche mine gulv-B&W'er i mit to-kanals setup. Og det blev så denne.

Jeg er mægtig tilfreds.
Må jeg spørge hvad det er for nogle B&W gulvhøjttalere du har? Jeg har selv nogle XTZ fronter, som jeg gerne vil skifte ud til nogle i CM serien på et tidspunkt. Dog kræver B&W jo noget strøm, og jeg er derfor i tvivl om min forstærker kan være med, eller om jeg skal have en effektforstærker, og i så fald hvor kraftig den skal være...
Brugeravatar
Af edinger
#269513
@x99gump:

B&W DM-604 :)