Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af K83
#269096
Jeg har haft kig på dette TV men ville høre om nogen her har erfaring med den?

Både billede, design og endda lyden tiltaler mig, men skulle nogen kunne anbefale en anden høre jeg da også gerne herom.
Af Beckham
#269100
XE9005 er årets value for money tv for 2017 i manges øjne, så i den prisklasse tror jeg ikke du finder noget som er bedre målt på ren billedkvalitet.
Af -Henrik-
#269101
Jeg har set den i 55" på default indstillingerne Cinema Home og Cinema Pro, og der foretrak jeg Panasonic EX700 pga. sortniveauet og farverne i det hele taget. Men vi er jo forskellige, så hvad der vil være bedst for dig, er svært at svare på.

Har du mulighed for at tage ud i Power eller Elgiganten og kigge på tv'et?

Ellers sådan generelt, så er der vist bred enighed rundt omkring mht. at Sony XE9005 var et af de absolut bedste ikke-OLED tv, der blev lanceret sidste år.
Af Beckham
#269104
EX700 er også et rigtig fint tv til prisen. Men det kommer nok også lidt an på hvilket materiale du skal se? Hvis du har planer om at se noget HDR, så vil jeg helt klart sige XE9005. Den har lokal styring af lyset, som er minimum hvis du skal have en nogenlunde HDR oplevelse, uden at gå op i OLED.
Af K83
#269107
Den skal primært bruges til PS4, Netflix og bluray/DVD film via en Oppo 103.

Den nævnte Pana EX700 i 50" lyder også interessant, læste lige anmeldelsen af den herinde.

Jeg har desuden set på Phillips OLED i 55" udgaven og ligeledes læst testen af denne. Den er jo blot en del dyrere end de to andre og er rent fysisk også større. Vi sidder cirka 3 meter fra skærmen.
Af -Henrik-
#269108
Helt enig mht. at EX700 skulle have middelmådig HDR, det glemte jeg at få med (det er noget med, at kantbelyste tv som EX700 ikke er specielt godt egnede til HDR)

Men hvis HDR ikke er vigtigt, så kører Power et tilbud i denne uge på 58" EX700 til 5555,-

Det er godt nok billigt!

Mht. Sony XE9005 så er 2018-modellen (XF90) lige på trapperne, så det var måske en overvejelse værd at vente på den:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1519274484
Af Beckham
#269111
Hvis du ikke er begrænset af budgettet ville jeg helt klart gå efter en 55". Det er standarden for stue tv idag. Jeg sidder 3,5 fra 65"...ingen problem. Jo større jo bedre..:-)
Af K83
#269114
Beckham skrev:Hvis du ikke er begrænset af budgettet ville jeg helt klart gå efter en 55". Det er standarden for stue tv idag. Jeg sidder 3,5 fra 65"...ingen problem. Jo større jo bedre..:-)
55" er absolut max størrelse. Men hvilken i denne str ville du så anbefale af de nævnte?
Af Steen Bay
#269118
K83 skrev:55" er absolut max størrelse. Men hvilken i denne str ville du så anbefale af de nævnte?
Det må vel så blive OLED, hvis man har plads, råd og lyst til et TV i den størrelse. Nogle vil gerne have så stort et TV som muligt da det kan give en større 'indlevelse' og gør det muligt at se flere detaljer med 4k materiale.
Selv tror jeg ikke jeg ville bryde mig om et TV større end ca. 43-45" på 3 meters afstand. Synes det bliver for 'uoverskueligt', øjnene skal bevæges mere rundt for at se hvad der foregår. Foretrækker at kunne se 'helheden' frem for 'detaljen', men der er selvfølgelig en glidende overgang mellem disse, og vel op til smag og behag hvad man foretrækker.
Af Beckham
#269119
K83 skrev:
Beckham skrev:Hvis du ikke er begrænset af budgettet ville jeg helt klart gå efter en 55". Det er standarden for stue tv idag. Jeg sidder 3,5 fra 65"...ingen problem. Jo større jo bedre..:-)
55" er absolut max størrelse. Men hvilken i denne str ville du så anbefale af de nævnte?
Størrelsen ændrer ikke på så meget...XE9005 er stadigvæk det jeg vil anbefale i "value for money" kategorien. Hvis HDR ikke er vigtig, så kunne EX700 også være et rigtig fint bud. Vær dog opmærksom på at her er Smart TV delen mere eller mindre død. Sony har også en XE8505, som er lidt billigere, men så mister du igen muligheden for fornuftig HDR.
Af Grandahl
#269123
Value for Money er også afhængig af hvad der er på tilbud, jeg ved ikke hvad 9005 står til nu, den har været på bud til 7000, hvis den står til alm pris vil andre tv på gode tilbud, jo være dem der er value for Money.

Samsungs MU7005 eller 7055 med premium Remote, kunne også være et godt bud hvis den er på bud.. Den har samme billedkvalitet som EX700 fra Panasonic, den er dog bedre på input lag der er fordelagtig til spil..

Men kan du finde 9005 på tilbud ville jeg vælge den..

Er penge ikke så meget et spørgsmål.. ville jeg kigge på B7 eller C7 LG OLED der i denne tid ofte er på tilbud til 10-11 Kilo
Af K83
#269124
Jeg har også kigget på Samsungs The Frame i enten 43 eller 55 tommer udgaven. Billede og design tiltaler mig meget, men dog lader lyden en del tilbage.

Kender nogen en god soundbar der passer dertil eller et det muligt at tilslutte et sæt aktive højttalere fra eksempelvis Argon?