Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#269064
Mht ATV så oplever jeg sync-problemer på visse film. “kæledyrenes verden” på iTunes har forsinkelse på lyden, men det er den eneste jeg har haft problemer med. Jeg ved dog, at andre har haft problemer især hvis Match Framerate er aktiveret.
Af Ultimathor
#269076
Jeg har lige købt en ny receiver i dag (Denon AVR-X400H), for at se, om det skulle være et problem, der opstod ved at lyden kørte gennem ARC. Nu kører jeg ATV4K til receiver til LGB7. Det er blevet noget bedre, men der er stadig problemer med lipsync. Det gør sig gældende både når jeg afspiller Netflix (f.eks. House of Cards) på B7s native app og også gennem ATV4K. Jeg har prøve at sætte sound out til tv'ets internal speaker, hvor det kører i stereo og her er problemet det samme. Tyder det ikke på, at der er noget galt med tv'et, eller er det for hurtigt at nå til den konklusion?
Af Ultimathor
#269394
Det viste sig, at tv'et ikke havde den seneste firmware, til trods for, at den ikke kunne finde den med autoupdate. En download fra LGs site hjalp til og nu er der ikke længere problemer med lipsync. Det vil sige, at der er visse rips, der stadig ikke fungerer, men Netlix og HDR rips via Infuse kører som en drøm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#269398
Jeg oplever nu altså også lipsync problemer på visse BD rips via Infuse, så det behøver ikke være LG der har et problem. Det er et ret diskuteret emne på deres forum.
Af Ultimathor
#269404
Torben Rasmussen skrev:Jeg oplever nu altså også lipsync problemer på visse BD rips via Infuse, så det behøver ikke være LG der har et problem. Det er et ret diskuteret emne på deres forum.
Enig, og jeg synes faktisk også, at der nogen gange er lipsync på Netflix via ATV4K, men når jeg kører over tv'ets native app, så er der ingen problemer. Det peger, for mig, på, at der ikke er noget i vejen med ligsyn på B7eren.
Brugeravatar
Af bbplayer
#269406
Ultimathor skrev:Det peger, for mig, på, at der ikke er noget i vejen med ligsyn på B7eren.
Det håber vi da heller ikke at der er, et ligsyn ville være en katastrofe og tyde på tv't er helt dødt :)



Ironi kan forekomme, og stavekontrol check!
Brugeravatar
Af elcom
#299155
Torben Rasmussen skrev:Jeg oplever nu altså også lipsync problemer på visse BD rips via Infuse, så det behøver ikke være LG der har et problem. Det er et ret diskuteret emne på deres forum.
Er det noget du har fundet løsning på? Har lignende udfordringer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#299156
Ikke ud over, at Apple i næste opdatering inkluderer en form for audio-sync-funktion, som bruger iPhone til at måle forsinkelsen. Jeg tvivler dog på, at det kan redde de her tilfældige delays, som opstår forskelligt afh af kildemateriale.
Brugeravatar
Af elcom
#299159
Torben Rasmussen skrev:Ikke ud over, at Apple i næste opdatering inkluderer en form for audio-sync-funktion, som bruger iPhone til at måle forsinkelsen. Jeg tvivler dog på, at det kan redde de her tilfældige delays, som opstår forskelligt afh af kildemateriale.
spændende feature. Det må jeg prøve at rode med. Havde ingen problemer med 1080p apple TV, men der sker selvfølgelig også mere med 4K HDR materiale.