Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jamm
#263612
Er ny på dette forum så jeg prøver med et lett spørsmål.

Har nå en Philips 55POS9002/12, sammen med en Samsung HW-K960 Soundbar. TV og Soundbar er koblet til HDMI 2(ARC) på TV og HDMI Out (ARC) på Soundbar.
TV er kjøpt hos Elkjøp (Elgiganten) her i Norge. På grunn av store problemer med Lip-Sync og andre problemer med lyd har jeg valgt å returnere TV.

Har nå bestilt en LG OLED 55C7V som erstatning for Philips TVen. Har lest om en del problemer med C7V og lip-sync, men ingen nyere rapporter etter oppdatering til versjon 04.70.30

Er problemet med Lip-sync borte med siste oppdatering?
Af DanielPT
#263618
Hej. Jeg køre med LG C7 og HDMI ARC ned i min Denon AVR-1912 og har ingen problemer med lip-sync.

Mvh Daniel
Af jamm
#263677
DanielPT skrev:Hej. Jeg køre med LG C7 og HDMI ARC ned i min Denon AVR-1912 og har ingen problemer med lip-sync.

Mvh Daniel
Takker så mye.
Da er det bare å vente på LG TVen
Af Ultimathor
#268642
Jeg har lige fået et LG B7 og har en del problemer med lip-sync. Jeg har indtil videre kun brugt ATV4K, da jeg ikke har nogen tv-kanaler og jeg har ikke fået sat min Netflix konto op endnu.

Det gør sig gældende lige meget om jeg kører med internal speakers eller via ARC til min Yamaha RX-V677 receiver. Jeg har som sagt indtil videre kun testet via ATV4K. Jeg har opdateret firmware til 04.70.30.

Jeg bruger Infuse til at spille UHD rips, der ligger på min computers harddisk. Det ser ud til at være værre med UHD content end hvis jeg f.eks. streamer DR fra ATV4K, men det er dog tydeligt begge steder.

Er der nogen, der har forslag til, hvordan jeg kan trouble shoote problemet yderligere?

På forhånd tak for tips :-).

KH,

Thor
Af Ultimathor
#268656
Nej, indtil videre har jeg kun konstateret, at det er der.

Eftersom at problemet er der både når jeg bruger tv'ets højttalere. og når jeg sender lyden til receiveren, tænker jeg, at det ikke er receiveren.

Tak for tippet om at man kan justere lip-sync på tv'et. Det vidste jeg ikke. Hjem og lege videre i aften :-).

Jeg vender tilbage, hvis jeg ikke kan få det til at funger.
Brugeravatar
Af C.O
#268695
Hey Jamm
Har philips 9002 og så samme opsætning som du beskriver, dog med en soundbar fra JBL/Harman SB400.
Jeg har ikke lip-sync.
Men det er også muligt på philips at stille på dette hvis man har det,,er det prøvet ?
Brugeravatar
Af C.O
#268709
Torben

Forskydning af digital udgang = indstil en lydforskydning hvis du ikke kan indstille en lydforsinkelse
i hjemmebiografen.

Er det ikke der det kan gøres ?
Brugeravatar
Af C.O
#268728
Jeg kan kun køre fra 0 - 60
Køre jeg den op kommer det ud af sync.

Så har jeg også denne mulighed : Forsinkelse af digital udgang ( fra og til). = sluk denne forbindelse hvis der er indstillet en lydforsinkelkse i din hjemmebiograf.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#268730
Jeg skal ikke kunne sige om den hjælper. Yderligere forsinkelse er dog næppe vejen frem. På LGs model kan man forskyde i begge retninger, men mest i retning af forsinkelse af lyden.
Af Ultimathor
#268994
Jeg har nu arbejdet en del med AV sync adjustment, men synes ikke at resultatet er super godt. Jeg skal ind og på rigtig mange film - også hvis jeg ser dem gennem Netflix på B7's native app. Jeg kører lyd ud gennem ARC til en surround receiver. Når jeg sætter lyden til internal speaker bliver det en lille smule bedre, men der er stadig lidt problemer.

Jeg ville invitere min mor over og se Apollo 13 (fra Netflix). Det er umuligt at få den til at virke ordentligt uanset hvilken indstilling jeg laver. Er der nogen, der vil gøre mig en tjeneste og se, om I kan få den til at spille uden problemer?

Normalt bruger jeg ATV4K direkte i B7 men Jeg overvejer, om det vil blive bedre, hvis jeg køber en nyere receiver med 4K pass through og så kører det hele derigennem. Hvad er folks erfaringer med den problemstilling?
Af lkodk
#269061
Generelt oplever jeg ikke sync problemer på mit C7, hverken fra ATV4K (via receiver) eller de indbyggede apps via ARC.
Jeg synes jeg oplevede problemer lige da jeg fik mit tv og ATV4K, men har ikke set noget til det i lang tid. Det kan være efter jeg slog AV/Lipsync til på både receiver og tv. I starten havde jeg det kun slået til på receiver.

Jeg kan desværre ikke teste med Apollo 13, da den ikke er at finde på min Netflix.