Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mawi37
#269041
Hej
Jeg skal bruge et TV til soveværelset som max må være 40 tommer. Er der en der kan anbefale et godt TV i den størrelse. Jeg tænker det bør være et Ultra HD TV men er generelt åben for gode forslag og råd.
Hilsen
Martin
#269043
Er der nogle features du har brug for til TV'et? Hvad er fokus (TV, Netflix, etc.)?

Som Steen skriver, så er der ret få modeller i den størrelse, så udvalget er begrænset.
Af Grandahl
#269069
Godt nok meget man må betale generelt for de små modeller synes jeg, man bliver hurtig straffet for ikke at vælge standard størrelsen

Vil bare lige nævne også at de modeller der nævnes alle har UHD eller 4K om man vil.
Men selvom du på f.eks. Vælger at se en 4K film på Netflix vil du ikke få noget ud af det, dertil er 40” simpelthen for lille en skærm.
#269073
Jo tættere man kommer på det antal paneler, som der skæres flest af fra råpanelet, des billigere er tommeprisen. De helt store og de helt små bliver dermed ret dyre pr. tomme. Det rykker jo desværre (for de der har brug for en lille skærm) i den forkerte retning, da man optimerer mere og mere efter de større skærm-størrelser.