Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#269006
I år er vi gået all-in på køb via iTunes, da bekvemmeligheden har sejret. Jeg gider ikke skifte fysiske skiver i en afspiller, så vi har rippet film fra de købte BD indtil nu. Med UHD så er det bare ikke så enkelt længere, så nu købes alt via iTunes og ungerne får filmene direkte på deres enheder automatisk.

Netop Apples politik med at man tilsyneladende kan beholde film, som de ikke sælger mere, var med til at tippe læsset.
#269007
bbplayer skrev:Var der ikke snak om man købte en licens som kunne bruges over alle firma'r? Så når man havde købt hos Itunes, så ville man på en eller anden måde få adgang til den på google også.
Movies Anywhere i USA. Så flyder filmkøb imellem de tjenester, som man har tilknyttet sin konto (pt. iTunes, Google Play, Amazon og Vudu). Desværre lyder det ikke som om, at det er noget der kommer til Danmark foreløbigt :((
#269014
DavidWebb skrev:Hej
Jeg har igennem årene købt en del film på US iTunes. Der er de ofte på tilbud til 9,99 usd. Jeg har aldrig oplevet at filmene pludselig forsvinder. Jeg ved godt at de principielt har ret til at fjerne dem, men i praksis er det ikke noget problem.
Det er først den dag internettet forsvinder at det bliver et problem, men så tænker jeg ikke der bliver tid til at se fjernsyn:-)
Hvordan har du fået US iTunes fra Danmark?
Kan det stadig lade sig gøre.

Og grunden til jeg endnu ikke har benyttet køb i iTunes er grundet man ikke kan benytte det på andre platforme. Det håber jeg de finder en løsning på.
#269015
Du opretter blot en iTunes-konto knyttet til en US-adresse og så køber du gavekort på eks. eBay, som du indløser ved køb. I ATV kan du switche mellem konti relativt enkelt, men det er naturligvis ikke så elegant hvis man skal bruge én konto til apps og én til film.
#269022
Du kan vel se filmene på en PC via iTunes, hvis det er dét du mener. Hvis det er Android du fisker efter, så skal du nok ud i at benytte nogle 3. part programmer for at få synkroniseret film over på dén platform.
#269027
Bjur skrev:Okay tak. Det lyder omstændigt ift. udbytte tænker jeg. Så skal der virkelig være forskel i filmpris, før det er besværet værd og man mister vel også Danske undertekster/lydspor.
Det er mange år siden jeg oprettede en amerikansk iTunes bruger, men jeg har primært brugt den til apps - ikke så meget iTunes. Med mindre man har et virtuelt amerikanske kreditkort, så skal man købe iTunes-gavekort, som til tider kan købes med rabat.

Nyeste storfilm koster typisk 20 USD på US iTunes. Jeg kan se, at der er danske undertekster på en del film, men dog ikke alle.

Det er nemt at skifte på Apple TV. Efter man er logget ind, skal man bare vælge brugeren i menuen (ikke skrive login igen). Det påvirker ikke brugen af danske apps, men man skal være opmærksom på, at når danskere en dag får Siri og universalsøgning på Apple TV, så kan den ikke søge på tværs af dansk og engelsk katalog i iTunes.

Hvis man vil prøve, så kan man jo eventuelt forsøge at leje en film via US iTunes.

PS: Køber også via amerikansk PlayStation-bruger. Her er der ret mange penge at spare på helt nye spil.
#269029
Rasmus Larsen skrev:Movies Anywhere i USA. Så flyder filmkøb imellem de tjenester, som man har tilknyttet sin konto (pt. iTunes, Google Play, Amazon og Vudu). Desværre lyder det ikke som om, at det er noget der kommer til Danmark foreløbigt :((
Netop, det ville være super smart :)

Mht. tilgængelighed i Danmark faldt jeg over dette:

"Can I use Movies Anywhere if I am not in the US?

Basically, no. Movies Anywhere is only available to residents of the US who are 13 and older. However, once registered from a US-based IP address, users should be able to then access the features internationally."


https://www.cnet.com/how-to/movies-anyw ... -know-faq/

Man kunne jo prøve med en VPN :)

Trådstarter, beklager for OT-snak