Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skakke
#268912
Hej gutter og gutinder,

Min kære svigerfar bliver 60 snart og svigermor har bedt mig om at hjælpe med at finde et nyt TV til ham...

De har i dag et gammelt 37" Philips, som måler 93x62. Det nye må helst ikke være "alt for meget større".

Hvad vil I anbefale?

Jeg har selv dette som favorit (fundet igennem købsanbefaling)
https://www.wupti.com/produkter/tv-og-h ... 1205000000

Nogle der har et bedre bud. Tv'et jeg selv har fundet er max størrelse.

Jeg har selv et LG OLED, men de fylder desværre for meget. Kravene til tv'et er også langt fra et OLED...
Af PeterD
#268914
Dette er også godt og får topkarakterer 3 steder..

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... flatpanels

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1494309399

Det er ikke så godt til apps, men målt på billedkvalitet... Farver, sortniveau, panorering er det svært at finde noget bedre til prisen..

Ja, Sony XE90 og LG OLED er godt nok bedre men så er prisen også en anden..

Husk dog at bruge tid på at indstille det mest korrekt for det betyder jo en del..
Af Grandahl
#268955
Jeg ville gå med den Samsung du har fundet, den overgår klart pana XE 700, den er nem og hurtig i menuerne, smart tv fungerer virkelig godt, hvor pana er en død sild. Hvis du sammenligner test her på siden kommer Samsungen også bedst ud..

Skridtet op hvis du kan finde den på tilbud er Sony XE9005.
Af PeterD
#268958
Fordi forældrene ikke skal bøvle med mikrostutter i billedet så havde jeg anbefalet XE700..

Fordi man skal se tv.
Af Grandahl
#268966
Nu kan input vel være et ok sted for bedømmelser, men det er jo ikke nørd sted ligesom her, siden går ikke i dybden, går rundt om hele produktet, de kalibrerer ikke osv.. Derfor vil jeg til enhver tid ligge den langt under en anmeldelse som f.eks. Denne side her..

PeterD du farer rundt på nettet for at finde det bedste du kan finde omkring Panasonic og farer rundt på nettet for at finde det ringeste du kan finde om Samsung, du hader Samsung og ønsker det bedste for Panasonic.. Du tror det er en landskamp eller noget i den stil,du er aldrig i stand til at sammenligne produkter fra f.eks. Det samme sted, f.eks her.. jo, nok hvis det falder ud til Panasonic fordel, men det gør det ikke i dette tilfælde..

For mig PeterD er du useriøs, ofte med falske informationer, ude af stand til at se objektiv på ret meget, derfor er det ualmindelig svært at modtage nogen velmenende og rigtige råd fra dig.
Af PeterD
#268968
Hvorfor er jeg useriøs når jeg linker til en anmeldelse?

Så må du skrive til Torben Vogensen og brokke dig, så vidt jeg kan se tester han både MU7005 den 23 august og EX700 den 13 august, altså med 10 dages mellemrum..

Mon ikke han kan huske hvordan det ene var fremfor det andet..

Jeg kan også bare være ligeglad. Du ved jeg går meget op i kvaliteten af billedet.

Det der Samsung kan du godt pakke sammen for så kan man sige det samme om japanske produkter..
Af Grandahl
#268972
Jeg siger du er useriøs da du ofte kommer med urigtige oplysninger og konsekvent leder efter små ting der sætter dit foretrukne produkt foran andre, uden at ville se helheden..

Useriøs bestemt. Nyeste eksempel er i anden tråd hvor du forsøger at gøre din pana til en testvinder, og det er kun en blandt rigtig mange.. Det er trættende.
Af PeterD
#268973
Hør nu her:

Det er jo ikke mig som laver testene som jeg linker til..Folk må vælge det tv de syntes om, MEN de skal have muligheden for at vide at der er mange gode skærme på markedet af forskellige mærker..

Desuden skal man ud i butikken og prøve menuer osv på de forskellige skærme for at se hvilken som passer til en selv..

Jeg kan ikke gøre for at nogle steder for st sælgerne får procenter for at anbefale bestemte mærker.
Af Grandahl
#268975
Der kunne du ha snydt mig, man kunne foranledes til at tro at du var en af de sælgere.
Af Steen Bay
#268976
Grandahl skrev:Nu kan input vel være et ok sted for bedømmelser, men det er jo ikke nørd sted ligesom her, siden går ikke i dybden, går rundt om hele produktet, de kalibrerer ikke osv.. Derfor vil jeg til enhver tid ligge den langt under en anmeldelse som f.eks. Denne side her..
Synes sommetider det kan være svært at give gode råd... Lyder ikke umiddelbart som om trådstarters svigerfar/mor er fladskærms entusiaster der vil gå voldsomt op i sortniveau, og vi ved ikke om streaming og smart-TV overhovedet er aktuelt. Det eneste krav der stilles er at TVet ikke må være for stort.

Måske gode betragtningsvinkler ville være det der betød mest for dem i praksis, og så ville det bedste råd være at købe et TV med IPS panel når nu et OLED TV fylder for meget. Kunne også være at en rimelig god indbygget lyd var vigtig da TVet vel næppe skal tilsluttes et surround anlæg.
Af Skakke
#268988
Hej,

Jeg beklager, hvis jeg ikke var præcis nok i kravene til tv'et. Det er nok fordi, at det ikke er mange.

Det skal bruges til tv primært. Det ses meget sport på det og så matador, inspektor morse mv. ;-)

Højttalerne er ligegyldige i tv'et, da det er tilsluttet en eller anden soundbar (Philips mener jeg) med tilhørende sub. Smart tv delen er også irrelevant.