Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af St1ckboy
#268750
Torben Rasmussen skrev:Du kan jo i princippet skifte til HDR10 indtil problemet er løst.
Så ‘workaround’ er at slå DV fra på ATV? (og evt. se DV materiale på LGs app). Ja, så går ideen med at opgradere en ATV 4 til en ATV 4K :(
Af lkodk
#268754
Jeg mener ikke man kan slå DV fra på ATV4K. Kun at menuerne ikke vises i DV.
Jeg har f.eks. ikke slået DV til i menuen, men så snart noget på itunes eller Netflix er DV, så skifter ATV til DV.

Men jeg synes ikke længere der er nogen grund til at undgå DV, efter seneste LG DV patch til 7-serien.
DV implementering virker ikke til at være perfekt endnu, men jeg har da nu haft et par wow oplevelser med DV, så det skal ikke bare være negativt det hele.

F.eks. filmen Life. Elendig film, men Dolby Vision giver en meget flot visuel oplevelse uden fejl (hvad jeg lagde mærke til)
Også Blade Runner Final Cut (ikke 2049) er også en DV perle (Og samtidig en fed film :) )

Men der er film som ikke bare ikke er fremstillet ordentligt, f.eks. King Arthur. Farven sort findes ikke i den film.

Har ikke fået set super meget DV på Netflix, men som tidligere nævnt de scener jeg testede med i filmen Bright, så fortsat lidt fesne ud.

Der er fortsat problemet med at underteksterne på ATV kan pille ved sortniveauet når de vises på helt mørke scener, men det sker både på DV og HDR10.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#268757
Nej, det er sandt, at hvis man har auto-skift slået til, så vil den nok hoppe over i DV hvis den kan. Det er kun hvis man fixerer den til HRD10 og det er jo ikke så smart. My bad.
Af lkodk
#268758
Og jeg havde fuldstændig glemt Apples første implementering uden auto-skift :) Som jo fortsat er en mulighed, bare ikke en god en.
Af St1ckboy
#268765
Det er selvfølgelig rigtigt? Men DV er jo (når det implementeres korrekt) lige lidt federe end HDR10. Men man kunne jo starte med HDR10 og håbe på Apple får DV fixet. Kan man slå DV fra på ATV 4K og så udelukkende køre HDR10?
Af lkodk
#268766
Det vil Dolby ihvertfald gerne have dig til at tro :)

Nu har jeg ikke prøvet at se den samme film i hhv HDR10 og DV, men når jeg ser en HDR10 film, så er det ikke sådan at jeg sidder tænker på hvordan den ville have set ud i DV.
Og når jeg har set en film i HDR10 og efterfølgende starter en anden i DV (som er gjort ordentligt), så er det ikke sådan at jeg lægger mærke til at DV bare er bedre. Begge film tager sig flot ud.

Den eneste måde jeg tror du kan tvinge ATV4k til HDR10, er ved at slå Match Content fra. Men så vil alt blive HDR10. Også SDR materiale. Og det er ikke en god løsning tænker jeg.
Det var ihvertfald det Apple fik hug for i deres implementering af HDR.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#268767
Nej, der er ikke lige en smart måde, at tvinge HDR10 igennem uden at alt bliver HDR10.

Den primære forskel på HDR10 og DV vil nok være, at HDR10 kan have tendens til at være mørkere, hvor man med DV godt kan opnå bedre skyggedetaljer i visse scener fordi gråtone-forløbet ikke er det samme for hele filmen.
Af kamikazedk
#268768
Lige en kommentar som ikke knytter sig til den egentlige diskussion, men bemærkede lige at jeres "timestamp" på indlæggene ikke svarer til virkelighedens klokkeslæt - det ligner at den står på sommertid :)
Af Sterion
#268783
Hehe... Første gang det er en fordel at have en B6 over en B7...

DV kan ikke køre i over 30fps på B6, så jeg har bare Match Range on, men Match Framerate off... Så bliver den på mine 60fps og skifter til HDR10 hvis det er tilgængeligt :)

Og ja... Match framerate off er heller ikke fedt, men det glemmer jeg lige ;)
Af steen6400
#268892
St1ckboy skrev:Hehe - men forskellen er, at du ikke får DV når Dolby/Apple/LG får retten problemet;-)
Langt de fleste film er 24Hz, så DV vil ikke være et problem.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9