Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#268867
Jeg har været hos en kunde, hvor jeg er løbet ind i et problem...et stort problem.

Kunden har købt en 1TB usb hdd og når man sætter den til usb(hdd) finder den usb drevet, men den vil ikke optage et program

hvis jeg går ind i tvguiden, kan jeg sætte den til at optage, men når jeg så tjekker optagelsen, skriver den at der ingen usb er tilsluttet

Der er ingen måde jeg kan formatere hardisken på selve tv, og jeg har også prøvet med en usb stick på 32GB men heller ikke der kan der optages på tv, men man kan sagtens gå ind i drevet

jeg har også prøvet at formaterer hdd på en pc og intet resultat...

er der nogle der kan huske at have det specifikke problem?
Det giver mig grå hår i hovedet......
#268869
Det er ikke uset, at TV er kræsne med hvilken HDD du kan tilslutte. USB-enheder til optagelse skal typisk sidde på en specifik USB-port (hvis der er flere) og kan kræve ekstra strøm, hvis det er en mekanisk HDD.

USB sticks kan endvidere være for små til at TV'et vil godtage dem som lagerenhed, hvilket jeg måtte sande med en af de sticks jeg ellers hidtil havde brugt som test-enhed når vi fik TV ind. De fleste TV laver en benchmark-test på USB-enheden for at teste om den er hurtig nok til at optage på, og en del billige USB-sticks har ikke en skrivehastighed, som er høj nok til at bruge som optage-enhed til HD-udsendelser.

Det vil bestemt ikke være første gang man har måtte forsøge sig frem med harddiske af forskelligt mærke for at finde en som virker. Hvilken har kunden nu?
#268874
Den er egnet til panasonic tv som uden problemer kan formateres og derefter optage, men ryger den samme i et lg tv (denne gang i butikken) vil denne heller ikke optage.....er der virkelig så stor forskel på hdd og kan man så sige at LG er kun for den type hdd og samsung er kun for den type hdd og så videre??
#269128
Løsning på problemet:

Timemashine 2 på lg´en skal formatere Hdd så vil den dermed blive genkendt, og vupti så vil den optage.... men der står intet om det i manuellen og er noget bøvlet at finde frem til.