Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af DaneLaw
#268569
Ja kompetencerne blandt de ansatte i EG er meget op og ned, og ja B7V og C7V er mere eller mindre identisk.

Mig bekendt 4 forskelle, ref. fod, ramme, portene, joystikkets placering.
Da jeg købte B7V tilbage i Oktober var der ikke så meget at rafle om da det udelukkende var B modellen som var fremme i skoene til godt 9 af de store, persoligt kunne jeg selv bedst lide metalfoden på B7V fremfor stiletto foden på C7V, og egentlig lidt besynderligt for denne B7V ovale metalstand lader til at være en EU fod, da B7P i USA ikke besidder denne ovale fod og B7P er deres pendant til B7V...
Dog foretrak jeg på forhånd C7Vs sorte-ramme fremfor B7Vs metalramme som er trukket ind over fra bagsiden, men efter jeg fik B7V kan jeg nu godt se pointen da det highlighter den absurte tyndhed en anelse mere, og kan tænkes at det også er derfor at Sony på deres 2018 AF8 følger trop med sådan en metalramme.
Om det beskytter panelet i sig selv mod slag fra siden, tjahh måske men jeg tvivler .
Da jeg købte B7V lagde jeg også en anelse vægt i displayspecifikationer og visse anmeldelser som havde haft fat i begge og som listede en højere lysstyrke på B7V 750cd/m2 versus C7V 720cd/m2 upåagtet samme panel, og da Vincent Teoh fra HDTVtest ligeledes var ude og bekræfte højere peakværdier, i sin gennemgang af de europæiske B7V vs C7V,
og hvor han på B7V målte 750cd/m2 og på C7V 690cd/m2 var det ikke noget som gjorde B7V versionen mindre attraktiv, upåagtet samme panel og SoChipset som resten af 2017s LG OLED lineup..

Alle disse variationer i reelle testdata fra pålidelige kanter gjorde en skrupforvirret og alle LGs forvirrende regionale forskelle, hjalp heller ikke ligefrem, når det kom til at sanse en mulig rød tråd i hele det her chabang, og i særdeleshed helt tilbage i Oktober, hvor mange anmeldelser "online" ikke skildrede mellem regionale-betegnelser og om det var US eller EU model, og hvilken variant.
- men efterfølgende står det jo klart' at det primært bunder i variationer i panelet, og nok også tilfældigheder, når display'specs lister forskellige peakværdier i deres specifkations-oversigt, og ligeledes Vincent Teoh's anmeldelser og heraf målinger af B7V versus C7V som alene bunder i panelvariationer.
Billede

LG OLED B7V & C7V til mellem 9 til 11k er et af det bedste køb man kan lave i disse måneder imo. - og herligt med god HDR understøttelse, sad selv igår og nød noget HLG matriale. (Hybrid Log gamma) og det var ganske lovende. (Var noget UHD HLG matriale fra BBC appen)

Billede

Billede

men jeg savner afgjort nogle flere kvalitets apps i LG content store, dem er der langt imellem derinde.. Billede
Senest rettet af DaneLaw 9. mar 2018, 11:42, rettet i alt 4 gange.
Af Coolsmarti
#268607
jens.post skrev:Bilka har her til morgen sænket prisen på LG 65" E7 til 18.999,- :D
Endda inkl. 6 mdr. Netflix. Havde jeg ikke købt A1 i November, så var jeg stensikkert hoppet på dette :D
Af Coolsmarti
#268616
rotelman skrev:Hvor ser du det med incl 6 mdr Netflix ? :-)
Det står i beskrivelsen til TV'et:

Køb dit LG 4K TV og få 6 måneders Netflix med i købet. Tilslut dit TV til internettet og WebOS gør dig opmærksom på kampagnen.
Af lennon
#268817
Elgiganten ser nu ud til,at matche Bilkas pris på 65" E7 . Det kunne de ellers ikke i tirsdags hvor jeg brugte min fortrydelsesret på B7 - som jeg afventede levering på fra Elgiganten . Jeg får derfor i stedet et E7 leveret (forhåbentligt) idag fra Bilka . .
Brugeravatar
Af DaneLaw
#268826
Ganske stærk pris på E7 i 65".

og hvis det kun er fx 2000 som skiller 65B7V (17k) versus 65E7V (19k) så havde jeg skam også taget E-modellen, da den har federe udførelse og panel on glass design samt inkl soundbar, foruden federe remote, og twin tuner.

men jeg syntes generelt' at de er pebrede med priserne på 65" vs 55" og det burde være lige omvendt da 65" er markant mere prone for OLED paneldefekter som vignetting & banding og udgangsprisen er højere. så det er mere at give af, kva en given procentvis-reduktion men selvfølgelig mere omkostniingsfyldt jo større panelet er.

Overvejede skam også 65" tilbage i oktober men kom frem til at modellen var for stor til mit behov, ikke mindst også med semimonitor-funktion in mente da faldet i ppi/ pixel pr inch var nævneværdigt.. 81ppi for 55" vs 68ppi for 65" / upåagtet pixelstørrelsen differenciere en anelse.

-men prisforskellen var alt for voldsom hvor fx 55" B7V var releaset til 30k så var 65" releaset til 41k i DK, og disse niveauer i relation til tilbudet på 55" B7V som var nedsat med godt -70% siden release (uden netflixvoucher-værdi)
-så hvis 65" modellen skulle modsvare sådan et niveau' så skulle prisen lande på omkring 12.3k for 65B7V (41k -70%) og bør alt andet lige være nemmere at effektuere procentvis prisreduktioner' jo mere der er at give af fra start og så var jeg også lidt obs på ikke at imødegå en for stor afskrivning, som selvfølgelig vil indfinde sig over de kommende år, når OLED bliver mere og mere vejledende..
Men set i bagklogeskabens ulidelige klare lys her godt 4 måneder inde, så har OLED-købet været hver en krone værd og bedre end jeg havde ventet, fantastisk billedkvalitet når man servere kvalitets-matriale til monstrummet.
Af Steen Bay
#268828
DaneLaw skrev:men jeg syntes generelt' at de er pebrede med priserne på 65" vs 55"
Dog ikke så slemt som 77" vs 65" ;-)
Brugeravatar
Af bendix
#268830
Generelt så skal man være MEGET påpasselig med at købe “Highend” i Power Viby. Jeg havde 3 defekte Sony A1. Og den ene ag gangene blev jeg spist af med en demo som de sagde kun havde været oppe i en uge da de ikke havde flere på lager. Jeg godtog. I mellemtiden lavede min hustru en click and collect og blev ringet op at den stod klar i butikken!! Jeg blev ret vred og fik en ny skærm ugen efter. Den var også defekt. Og da Sony ville lave en kreditering ville Power kun kreditere mig kostprisen. Eller sælge mig et langt bedre tv i form af Panasonic. Lang historie kort. Jeg fik mine penge og købte et A1 65 i anden butik
Af rotelman
#268843
Coolsmarti skrev:
rotelman skrev:Hvor ser du det med incl 6 mdr Netflix ? :-)
Det står i beskrivelsen til TV'et:

Køb dit LG 4K TV og få 6 måneders Netflix med i købet. Tilslut dit TV til internettet og WebOS gør dig opmærksom på kampagnen.
Har lige sat det op og intet om 6 md Netflix :-( Har i andre bedre held ?
  • 1
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 192