Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#268457
Kan man indstille LG C7 til at levere nogle mere naturlige farver?

Synes altid der er "pang farver" i Youtube-videoer mht. OLED tv ala de farver her:

https://youtu.be/zYk9qg3rd_c

Panasonic har gode farver på deres OLEDs, men de ligger over mit budget prismæssigt.

Har netop købt en 50" Panasonic EX780, som leverer de mest fantastiske farver. Men jeg har aldrig set et OLED tv "live", så måske skulle jeg gøre det, mens jeg stadig har returret på EX780.
#268460
HVis du er glad for EX780 og dette levere fantastiske farver og billedkvalitet, så er det selvfølgelig vejen frem for dig, men selvfølgelig man vil jo gerne lige tjekke om græsset er grønnere blandt alternativer.

men jo' du har rigeligt med redskaber til at justere billedet m.m. på Lgs OLED modeller, ikke mindst CMS kva color management system.

Lignede et kort øjeblik at der var skærmkant på den amerikanske C7P model og på det link so pastes i topic, men alene lyset som spejler sig.
https://youtu.be/zYk9qg3rd_c?t=21s

Er der bredere bezels på C7P modellen end B7V?
Billede

Hvis specifikationerne er korrekte online, så er det ganske minimalt at bezels er større på C7P end B7V, og display procenter på 94.61% B7V og 94.15 C7P så en anelse mindre bezels på B7V hvis disse specifikations-værdier er korrekte og det vitterlig er værdier som viser andelen af hvor stor en del af overfladen som udgør selve diodepanelet ligesom man kender fra mobiler og når procentværdierne af såkaldte bezelless mobiler skal promoveres.
Billede
Selvfølgelig undeordnet i praksis når vi er nede i disse ligegyldige marginer og næppe noget man kan sanse medmindre man har dem side by side..
Senest rettet af DaneLaw 3. mar 2018, 13:36, rettet i alt 2 gange.
#268482
DaneLaw skrev:HVis du er glad for EX780 og dette levere fantastiske farver og billedkvalitet, så er det selvfølgelig vejen frem for dig, men selvfølgelig man vil jo gerne lige tjekke om græsset er grønnere blandt alternativer.

men jo' du har rigeligt med redskaber til at justere billedet m.m. på Lgs OLED modeller, ikke mindst CMS kva color management system.
Det er lige præcis det med, om græsset måske er grønnere på den anden side :D Jeg må indrømme, at jeg da også bliver nysgerrig mht. OLED, fordi folk altid jubler, når de får sådan et tv :)

Fedt at høre, at LG's OLED tv har masser af indstillinger mht. at foretage kalibrering.

Vil lige overveje, om jeg orker at gå på mere tv-jagt, nu hvor jeg jo allerede har fundet et, jeg er super tilfreds med.

Tak for svarene :)
#268483
Henrik-B skrev:Kan man indstille LG C7 til at levere nogle mere naturlige farver?

Synes altid der er "pang farver" i Youtube-videoer mht. OLED tv ala de farver her:

https://youtu.be/zYk9qg3rd_c

Panasonic har gode farver på deres OLEDs, men de ligger over mit budget prismæssigt.

Har netop købt en 50" Panasonic EX780, som leverer de mest fantastiske farver. Men jeg har aldrig set et OLED tv "live", så måske skulle jeg gøre det, mens jeg stadig har returret på EX780.
Man kan komme ret langt med at bruge technicolor-profilen. LG's TV har fornuftige profiler lige som Panasonic også har det.
Hvis man ikke er helt tilfreds, kan man altid købe en kalibrering, som der er linket til tidligere.