Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Basto
#268454
Mon der var nogen som nåede at trykke køb inden de rettede fejlen ?

Go weekend O_O
Vedhæftede filer
Screenshot_20180302-130558.png
Screenshot_20180302-130558.png (293.78 KiB) Vist 586 gange
Brugeravatar
Af DaneLaw
#268462
Mener der skal være et vist headroom af oplagt fejlmargin før begrebet [ond tro] kan indfinde sig, og 6k versus 7k bør ikke kunne omfatte ond tro, men om det er anderledes pt, og om forretningen har nogle foreskrifter som de jo ofte forsøger at dække sig ind under, tjahh.

Fik selv en længere forklaring omkring dette begreb af ond vs god tro' tilbage sidst i 00erne' dog på fondsbørsen da jeg en tilfældg arbejdsdag i et sekundmæssigt øjeblik var heldige at snuppe 150 Mærsk B aktier til lidt over 600 dkk pr aktie via et realtidstradingprogram koblet op til børskurserne og efter en Nordea mægler havde banket hele udbudssiden i bund ved en såkaldt tykke fingre fejlhandel.

Som de fleste daytradere' sidder man jo og følger markedet minutiøst via realtidstradingplatforme som er direkte koblet op via et konstant og ajourførst-stream af børskurserne og her skete det at en Nordea sælger kom til at sætte lidt for mange nuller på den ordre han vile sælge og ryddede dermed hele købersiden i samtlige dybder i Mærsk B, og aktien gik fra godt 65.000 til 600 på et sekund, og var selv hurtig og snuppe 150 stk,. til den pris.

Mærsk B aktien rettede sig hurtig igen, efter at markedet fandt ud af, at der ikke var nogen fundamental nyhed til faldet men meget vel bare en fejlhandel.
Gik kun ½ time så lå fondsbørsen og ringede rundt til de involverede parter som var involveret, og alle handler ville blive tilbageført i løbet af nattens datakørsel.

-bevares var da en fornøjelse at se ens depot, stiger med et 2 cifret mio. beløb, sålænge det varede, men sådan er gamet og jeg mener at jeg ved den lejlighed fik forklaret at det var omkring +/-10% før begrebet ond tro indfandt sig.. - selvom jeg selvfølgelig også kunne redegøre for' at den værdi som jeg smed efter 150 stk. og samlet godt 100.000 som jeg risikerede og satte på højkant,- for sæt nu det havde været noget alarmerende som var årsagen til derouten, a' la en mulig kk-undergravning af værdien i selskabet og dette som skabte faldet, - så ville jeg jo nemt kunne miste de godt 100.000 jeg købte aktierne for, og her ville der ikke være nogen lille mor' som jeg kunne gemme mig bag, hvis faldet vitterlig var kva fundamentale selskabsnyheder.

Og for det ikke skal være lyv, så var det en Nordea mægler som begik ovennævnte fejltagelse og ønskede alt tilbageført, da Nordea ellers skulle æde et gedign tab på en af deres mæglers fejl, men kun ½ år efter skete de igen' dog med Nordea som den vindende modpart og som havde udnyttet en anden banks fadæse, og her stillede Nordea sig på benene og ville umiddelbart ikke tilbageføre, men blev dog nødt til det efter nogle dages skærmydsler.
ja ja' dobbelmoral er selvfølgelig en herlig ting.¨

Hvis man har været heldig at lande 65EX700 til 5999 så ville jeg da holde fast i handlen hvis det er den model man jagter, da det langt fra er åbenlyst' at denne pris er en fejlpris, og burde imo ikke kunne aktivere "ond tro" begrebet.
#268463
BrianH skrev:6999,- er den rigtige, som de reklamerer med, så mon ikke de anullerer evt ordre
Det kan godt være, at de gør det, men det giver dem ikke retten til at annullere en ordre uden videre.