Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
#268320
Så er du vel tilbage tilbage på at beholde eller evt vente på et tilbud på 9005..

Uanset om du vægter HDR er 9005 altså et noget bedre tv end det du har, ydermere gør størrelsen en del. Grundet bagbelysning er den ikke så slank som de kantbelyste LCD, men du må være vant til lidt af en “skrummel” med dit nuværende tv.

Jeg tror ikke 9005 kommer mange gange på tilbud mere, afløseren er på trapperne.

Alt i alt synes jeg du gør dig gode overvejelser.
Af Grandahl
#268322
En mulighed er også at beholde et års tid, og gå efter en OLED om et års tid, priserne synes at falde på de nye OLED, det må vel forventes så at priserne ved denne tid næste år er endnu lavere her inden de nye kommer.
Af Pseudo
#268323
Haha, oh yes, det nuværende vejer tæt på 30 kg og er 10 cm dybt :)

Men du har nok ret og jeg ender nok også med at vente på et tilbud på 9005. Og netop fordi de nye modeller kommer snart skulle jeg mene de gerne vil have solgt ud af deres lager. Power i Glostrup havde vel 15-20 stykker af 9005 stående inde i butikken, så der er nogle at komme af med inden de får nye modeller.
#268325
Vi er så noget uenige med input omkring værdien af features på hhv. EX700 og MU7005. Samsung har en langt bedre platform en Panasonic og både remote, og ekstern boks fungerer - i vores mening - bedre. På billedsiden har vi dog scoret de to helt identisk.
Af Grandahl
#268338
PeterD gør det hver gang, han vil altid sætte Samsung i et dårligt lys og Pana i et godt.. Og det gør han uden skrupler igen igen.

Denne gang med at finde test herfra siden til Samsung 7005 og finde frem til 2 1/2 stjerner, i stedet for at bruge jeres side igen til Panasonic EX700 og drage en direkte sammenligning, vælger han at finde en anden test fra en anden side, der gør det på deres måde.. Men på den anden side har EX700 fået 4 stjerner.. også sammenligner PeterD stjerner og tror vi alle er idioter!!!

Jeg prøver virkelig at forblive rolig og lade være med at brække mig.
Af PeterD
#268345
Det viser meget godt at det kan betale sig at læse tests fra forskellige steder før man anbefaler..Avsforum.com, hdtvtest.co.uk, Flatpanels.dk, lydochbild.se.

Man kan altid vente med at købe
Af PeterD
#268351
kamikazedk skrev:Det viser også meget godt, at du som sædvanligt har en Panasonic-agenda...
Fordi man får meget billedkvalitet pr. krone og ikke noget microstutter?

Når andre har en Samsung-agenda (butikker mm) går det vel lige op?
#268352
Torben mener nu, at de billedemæssigt er ens. Og hvorfor linker du til en anmeldelse hvor Panasonic-modellen scorer højere i funktioner, når du derefter skriver at funktionerne er ligegyldige, og at man ligeså godt kan klare det med en boks?

Nu plejer butikkerne jo godt nok at have en LG-agenda...
Af PeterD
#268356
Japaneren scorer 3,5 og Koreaneren 2,5 på "Ydelse"

Omvendt mener Rasmus at KS modellen var bedre end MU:

"MU7005 er ikke et TV, der sætter de andre skærme i prisklassen af. Det er ellers noget, der har kendetegnet Samsung TV i flere år. Vi havde håbet på mere."

Trådstarter: Vælg det tv du bedst syntes om. Jeg fremlægger blot mulighederne så du kan orienterer dig :)

Det mest ideelle vil være XE90 men altså..til 8500 kr.
Senest rettet af PeterD 1. mar 2018, 16:00, rettet i alt 1 gang.
Af Grandahl
#268362
Haha.. du bliver ved Samsung hater, du er da utrolig.. plukker alt ud der kan sætte dem i dårlig lys, plukker det ud som sætter pana i godt lys, også selv om det er totalt skævvridende og direkte forkert indimellem. Du er ligesom sælgerne i power/Elgiganten PeterD, fuldstændig ?

Trådstarter fandt du en løsning, eller måtte du igang med at bore huller til din plasma?
Af Pseudo
#268366
Jeg har fundet en midlertidig løsning med at sætte TV'et op på en trallebænk vi har. Der står det OK, og så afventer vi tilbud på XE9005. 2. valg er nok et MU7005 eller et 58" Panasonic, hvis det kommer på tilbud.

Tak for hjælpen til jer alle
Af PeterD
#268367
Grandahl skrev:Haha.. du bliver ved Samsung hater, du er da utrolig.. plukker alt ud der kan sætte dem i dårlig lys, plukker det ud som sætter pana i godt lys, også selv om det er totalt skævvridende og direkte forkert indimellem. Du er ligesom sælgerne i power/Elgiganten PeterD, fuldstændig ?
8-) Well, hvis de nu begyndte at sælge dem til priser som de tager for Samsung og visse LG så kunne det være det gav et mere retfærdigt indtryk..

XE8505 ligger i øvrigt på 6800 kr,300 kr mere end MU7005.
(XE90 stadig på 8500 kr)
#268387
PeterD skrev:
XE8505 ligger i øvrigt på 6800 kr,300 kr mere end MU7005.
(XE90 stadig på 8500 kr)
Nå ok, XE90 er ikke faldet i siden du sidst skrev hvad den kostede - altså 20 minutter forinden? :D