Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#268104
Hej,

Jeg har for nyligt købt et Philips PUS 8102 tv, som jeg er super tilfreds med.

Jeg oplever dog ofte at når jeg betjener mit AppleTv med Philips fjernbetjening, så reagerer AppleTV'et dobbelt på tastetryk.

Hvis jeg f.eks. trykker på pilen op, så hopper AppleTv 2 takker op - og omvendt.

Andre som har dette problem, og i så faldt hvordan kan det løses?

Mvh
Dami
#268120
Jeg har oplever det flere gange med min Lintronic-boks, som styrer ATV, hvor jeg har ændret programmeringen af boksen, så den ikke sender dobbelt. Så heldig er du ikke, da du ikke kan ændre på Philips-remoten. Styrer du via HDMI-CEC?
#268176
Rasmus Larsen skrev:Hmm, kunne det ikke lyde som om, at både Apple TV og Philips TV reagerer på IR-kommandoerne samtidig?

For at fejlfinde, hvis sker der så, hvis du gemmer Apple TV væk, så IR-kommandoerne ikke kan nå den.
Jeg havde også den tanke. Det hjælper desværre ikke at gemme Apple TV væk.

Selvom AppleTv er gemt bag reolen, reagerer den stadig dobbelt
#268224
Jeg har samme problem, men sender den ikke kommandoen igennem Hdmi kablet, fordi min HD-optager står i et lukket skab og den skifter stadigvæk(Dobbelt vel og mærke) når jeg bruger fjernbetjeningen til tv'et.
Og derfor hjælper det heller ikke at gemme AppleTv'et væk hvis skifte kommandoen kommer i hdmi kablet ?
#268452
DaFosia skrev:Jeg skulle også lige vænne mig til det, men det gælder simpelthen om at lave et kort, hurtigt tryk.

Prøv det.

Kort tryk = 1 tryk
Langt tryk = 2 tryk
Det virker faktisk hos mig :)