Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Krallex
#268040
Hvilket tv kan i så anbefale i det prisleje og til mine ønsker? jeg ser film serier og sport og sidder for det meste i sofaen. og det er ligemeget om det er tyndt eller ikke det skal på væggen :) ... gerne med wifi og lan..
Af Grandahl
#268045
Når dit budget er 6000 er jeg enig med Beckham. Den står vist pt til 5500kr
Af [email protected]
#268047
Jeg har netop selv fået et Xe9005 i mandags og må sige det er helt suverænt. Så hvis du kan få det til de 6999 hos power, så ville jeg helt klart hoppe på den.

Jeg er i hvert falde super tilfreds!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#268063
De to modeller er ikke sammenlignelige. XE9005 er merprisen værd, men ellers ville jeg nok også se på XE8505.
Af Steen Bay
#268073
Krallex skrev:hvad er der ellers?
Der kunne også være den mulighed at beholde dit nuværende plasma TV og tilslutte f.eks. en Apple TV-boks. Dit 50" LG plasma TV har en ret lav opløsning (768x1024), men bortset fra det så vil jeg tro det har et ganske udmærket billede (hvis det er indstillet ordentligt), og hvis du sidder på en afstand af ca. 3,5 meter eller mere fra TV'et, så er den lave opløsning ikke noget problem da øjnene alligevel ikke kan opløse mere på den afstand. Hvis du vælger at købe nyt TV, så vil jeg anbefale at gå lidt ud over budgettet og give 7k for et Sony XE9005. Det er nødvendigt hvis du vil have en rimelig god HDR gengivelse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#268074
God pointe fra Steen. Hvis det primært er for at få adgang til nettet, streaming mv. så kommer man langt en eksempelvis en Apple TV eller en NVIDIA Shield. Begge fungerer (desværre) bedre end det Smart-Tv du får i et TV i dag, så det kunne være en blød start. Jeg bruger næsten udelukkende en ekstern boks med mit TV, selvom det er forsynet med samme features som de nuværende modeller er.
Af Krallex
#268075
Mit nuværende LG TV er ikke indstillet på nogen måde det har jeg ikke sat mig ind i og jeg kan ikke finde nogle indstillinger nogle steder på nettet men måske i kan hjælpe mig med at få det indstillet korrekt?
Af Steen Bay
#268077
Det første og vigtigste skridt er at vælge en af de mere præcise billed 'profiler'. Ved ikke hvad de kaldes på dit TV, men kunne f.eks. være 'Cinema' eller 'Biograf. Dit TV har også mulighed for mere præcise 'ISF' indstillinger, men ved ikke om det fungerer som en profil der kan vælges, eller hvad. Det må andre svare på.
Af Steen Bay
#268079
Så er det nok ikke helt ved siden af. Kan se at dit TV også har en funktion kaldet 'Picture Wizard' der kan hjælpe med indstillingerne. Det kunne du jo prøve.