Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#266896
Ja, Apple er fedt hvis man bruger Apple-produkter. Det bliver pludselig langt mere bøvlet hvis man vil have andet udstyr til at snakke sammen med det. Filosofien er lidt "I andre skal være kompatible med os (Apple) - det er ikke os der skal være kompatible med jer". Og selv da er der begrænsninger for du får ikke lov at lege med i Apples sandkasse, hvis dit produkt lugter for meget af konkurrence med Apples egne services.

Forstå mig ret: Jeg har primært æble-dimser, men jeg er bestemt ikke blind for hvor bøvlet tingene kan gøres for at holde konkurrencen ude.
#266917
Endelig er youtube-appen blevet opdateret. Dejligt man kan skippe reklamer ved er alm tryk, og at der nu kan komme undertekster på, samt et meget bedre overblik på startsiden. Mega nederen der nu også er reklamer midt i afspilningerne..
Af Globulus
#266952
daniel.petersen skrev:Endelig er youtube-appen blevet opdateret. Dejligt man kan skippe reklamer ved er alm tryk, og at der nu kan komme undertekster på, samt et meget bedre overblik på startsiden. Mega nederen der nu også er reklamer midt i afspilningerne..
Nej, det må snarere siges at være en nedgradering.

Den er nu stort set mage til YouTube-appen på mit 2013 Sony TV og ligner mest af alt en wrapper for youtube.com/tv - hvilket det formentlig også er.

Slut med at skippe 10 sekunder frem eller tilbage når man trykker på kanterne af fjernbetjeningen. Slut med hurtigt at hoppe frem eller tilbage i en video ved et tryk + swipe. Slut med hurtig navigation gennem lange lister af videoer og abonnementer.

Stort set alle, som har kommenteret på nyheden hader den "nye" udgave:
https://productforums.google.com/forum/ ... _QjzLHptbc

Jeg kommer næppe til at bruge den specielt meget nu da den ligner appen på mit Smart TV og næsten er lige så sløv i brug.

I stedet vil jeg - endnu mere end det hidtil har været tilfældet - blot bruge youtube-dl til at downloade videoerne og lægge dem over på min NAS så jeg kan tilgå dem med Kodi. Så kan jeg i det mindste bladre i dem med et interface der fungerer og som passer til mine behov.
Af jramskov
#266954
Æv, det lyder ikke godt :(
Som sædvanligt er det dog ikke alle kommentarer der er lige fornuftige, feks. er der en der klager over Googles “proprietære” VP9 format ?‍♂️
Af J.Rath
#267855
Jeg så fodbold på Viaplay i går på mit appletv, og flere gange i løbet af kampen gik kvaliteten op og ned.
Oplever i andre også det? Vil det hjælpe at smide kabel i? Kører trådløs pt. med under 1 m til router. Har 300/300 fra Waoo.
Af jramskov
#267857
Det er ret svært at svare på for vi har ingen mulighed for at finde ud af årsagen til det du oplevede. Jeg har personligt kun haft min kablet da det sansynligvis giver en mere stabil forbindelse. Det lyder til at du nemt vil kunne kable din Apple TV og i det tilfælde ville jeg helt sikkert gøre det.
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
#267871
Hej, jeg tænker på at købe et OLED Panasonic TX-65EZ950E, Billedkvalitet er top, men deres "Firefox" med manglende Apps halter bagefter, her har jeg Apple TV 4K 32 GB i tankerne til denne opgave og de muligheder den boks har bla. med de mange Apps, kan der være problemer med at få dem til at virke sammen, jeg kender intet til Apple TV overhovedet.?

Jeg har læst at YouTube ikke virker i 4K heller ikke Amazon i 4K, hvilket jo er grundet til at have en 4K boks, at kunne vise 4K.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 103