Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#258152
Rasmus Larsen skrev:
jesper.vester skrev:
morten.jørstad skrev:TV oppdager HDR automatisk men kun på hdmi 1 og 2
Tak for input. Det er også hvad jeg har kunnet søge mig frem til og har oplevet ved brug af eks. netflix app på tv'et. Her på siden skriver eksperterne dog, at det som udgangspunkt skal aktiveres på eksterne kilder. Det undrer mig bare, at boxen melder om fejl i tv-opsætningen. Samtidigt har jeg oplevet udfald i billedet, dvs. sort skærm i et sekund med ikke faste intervaller i mellem. Det virker lidt som om at der sker et skift i input?! Mon det det kan være fejl på kablet (7,5 m HDMI High Speed) eller simpelhen fysisk HW fejl på HDMI porterne i den ene eller anden ende? Det er under alle omstændigheder frustrerende.
Udfald tyder på en fejl i HDMI-forbindelsen. Med et 7,5 meter kabel kan vi godt være oppe i en længe, hvor for dårlig afskærmning kan spille ind. Er det muligt at krydstjekke med et kort kabel? De helt billige fra varehusene skulle være fine.
Jeg har nu tilsluttet boxen med det medfølgende HDMI kabel (2m) og samtidigt konfiguret HDMI ultra hd setting på skærmen til "UHD 4:4:4/4:2:2". Det viste sig at være løsningen. Alle punkter for et grønt flugeben og skærmen registrerer nu automatisk HDR input, som Morten korrekt oplyste. Det ser hamrende flot ud. Selv på Fifa 18 gør det en stor forskel i detaljegraden :-)

Kvaliteten af det 7,5 m HDMI kabel, som jeg hidtil har brugt var altså roden hertil. Måske I kan tilføje det til guiden for opsætning af HDR på xbox? Sammen med oplysningen om at POS9002 selv registrerer HDR signaler og det dermed ikke er nødvendigt med en aktivering af dette på HDMI portene.

Det eneste jeg mangler nu er gode råd ifht kalibrering af HDR-profilerne. Byd endelig ind med sådanne ;-)

Slutteligt vil jeg takke for bidrag og beklage alt mit spam. Man skal nogle gange starte med at afprøve det mest simple, som eksempelvis HW :s
#266827
Jeg har investeret i dette Philips 55POS9002 og er rigtig glad for mit køb. Jeg har dog et stort MEN, som virkelig irriterer mig. Kan det være rigtigt at tv-guide skal være så langsomt på en så ny tv-skærm som denne er? Har søgt på google hvor andre har samme opfattelse som jeg. Min ældre Samsung DVB-t2 modtager smider tv-guide op med det samme, men 55POS9002 skal tænke over siderne hver gang man bladre ned eller op. Det kan tage mellem 2 til 10 sek. før end tv-guiden er fuldt downloaded pr. Side. MVH T
#266888
Jeg har i længere tid døjet med at skærmen jævnligt havde "blackouts" dvs går i sort 1-2 sekunder. Specielt irriterende under HDR afspilning, da HDR logoet til sidst forblev på skærmen. Al min afspilning foregår igennem Shield, og indtil videre kan jeg undgå disse blackouts ved at sætte Shield til 60hz refreshrate fremfor den anbefalede 59.940hz.
Andre der oplever lignende?
#267679
Software history

Philips
2K17 641
2
/6482/7002/7502
/
8102/
8602/
9002
/973/873
ranges
TPM171E
_
003.000.20
8
.000

Date: 2018
/
02/09
-
Supports i
ntroduction of OLED873 and OLED9
73 range
-
Amazon is now certified and preinstalled
-
Improved audio performance for
55POS9002
-
Fix to ensure successful updating of the remote control (
BT
RC6H)
-
Fix to avoid connection loss and pairing issues with remote control (
BT
RC6H)
-
Improvements for
4K
USB
playback
-
YouTube v2 playback improvements
-
Improvements in stability
-
Improvement
s
for auto start
-
up
TPM171E
_
003.000.173.001

Date: 2018
/
01/08
-
Android 7.0 based software
-
Update of Google apps
-
Reduced Upgrade time
-
Improvements in stability
-
Improvements in DVB
-
T2 broadcast reception
-
Improved PQ tuning for 8602 range
-
Improved audio tuning for 55POS9002
-
Enable
checking for new SW during virgin installation
-
Fix for
smooth streaming
for
Blockbuster
app
with
-
Fix to avoid
Ethernet connection
loss
-
Fix for "The c
hannel list has been updated" OSD
staying
on screen
all the time
-
Fix for TV going back to standby
automatically
-
Fix for
“Scrambled channel" OSD
after channel installation
-
Fix for
HbbTV notification
being
shown
sometimes when
HbbTV
was
deactivated
-
Security fix for WPA2 protocol related to
Key Reinstallation Attacks
(KRACK)
-
Update for channel logo’s
-
Updated translation string database
#274224
MarkB skrev:Kan man slå Ambilight helt fra, hvis nu man ikke gider at have det kørende til alting?
Ja, sagtens.
#276093
Jeg er lidt i tvivl omkring Smart TV og indbygget Chromecast. Der er nogle ting jeg gerne vil kunne:

- Se Netflix i 4K enten via App på TV'et eller gennem browseren på min Macbook. Vil også kunne se HBO, men ved, at de ikke understøtter 4k.
- Kunne bruge TV'et som computerskærm når jeg browser, skriver mails, skriver i Word etc.

I dag på mit gamle TV, forbinder jeg TV og Macbook med et HDMI-kabel og så projiceres computerskærmen over til TV'et. Vil jeg kunne gøre disse ting trådløst med dette Philips TV?
#276105
Du vil ikke kunne bruge skærmens Chromecast til at spejle din skærm. Dertil er forsinkelsen ganske enkelt for høj. Og det virker i øvrigt kun fra Chromebrowser og med de ting du viser deri C ikke som generel spejling af skrivebordet. Du kan spejle Android fra en telefon eller tablet, men stadig med en del forsinkelse. Det bliver du skær af at se på.

Du kan dog sagtens bruge et HDMI-kabel som du gør i dag.
#276112
Torben Rasmussen skrev:Du vil ikke kunne bruge skærmens Chromecast til at spejle din skærm. Dertil er forsinkelsen ganske enkelt for høj. Og det virker i øvrigt kun fra Chromebrowser og med de ting du viser deri C ikke som generel spejling af skrivebordet. Du kan spejle Android fra en telefon eller tablet, men stadig med en del forsinkelse. Det bliver du skær af at se på.

Du kan dog sagtens bruge et HDMI-kabel som du gør i dag.
Tusind tak for svar.

Så begynder jeg at tvivle på, hvad jeg har at bruge Chromecast til.

1. Netflix og Youtube kan jeg se via app'en på TV'et; her kan man også logge ind med sin Youtube-bruger og have adgang til de kanaler man følger, formoder jeg?.

2. For at se HBO og spejle computerens skærm, skal jeg benytte HDMI-stik.

3. Kan jeg finde 4k indhold via computeren og sende til TV'et via HDMI, eller går det tabt i HDMI'et?

4. Skal jeg en dag bruge Chromecast til at forbinde med min mobil, skal jeg så have en android tlf. eller? (pt, har jeg Windows Phone og den næste bliver nok iPhone)