Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#267386
Jeg bor i en toværelses lejlighed på ca. 50 m2, og her har den ingen problemer med at fylde rummene med lyd. Det er sådan lidt underligt at kigge over på den når den spiller højt i hele rummet, og tænke: hvordan kommer der så meget lyd ud af sådan en lille højtaler.
Jeg har for ca. 10 år siden haft det helt store Holfi anlæg med batteri dreven effektforstærker og specielle signalkabler parret med B&W Nautilus højtalere, og ja det spillede rigtig godt, men det giver stof til eftertanke at man kan komme så langt i dag med Homepod til en brøkdel af prisen.
#267387
Brugte den i øvrigt i går som "mødehøjtaler". Jeg havde et aktivt facetime voice kald på min iPhone, og kunne uden problemer overføre samtalen til HomePod uden afbrydelser. Lydkvaliteten var rigtig god for begge parter. Til sidst overførte jeg kaldet tilbage til iPhone, igen uden afbrydelser.
I min karriere har jeg oplevet rigtig mange dårlige mødetelefon systemer. Måske HomePod kunne få succes i denne niche.
#267552
Rasmus Larsen skrev:Du vil kunne afspille fra alle musiktjenester via Airplay.
Ja, men "smart" bliver det jo aldrig. Du kan ikke andet end play/pause og helt basale ting med voice commands i Spotify via AirPlay. Du kan fx ikke en gang søge efter kunstnere.
#267559
Jeg tror godt jeg kunne undvære en søge funktion :) , tør ikke tænke på hvor meget man vil sige MORE , eller hvordan man skal sidde og sige STOP , fordi man ikke gider høre siri opremse alle søge resultater . Så det kan nok være fordi man skal finde ud af, hvor enkelt en søge funktion kan gøres.

Et er du kan søge med en telefon,tv eller tablet foran men kun med en speaker så bliver det sgu klovnet og dumt.
#267561
bbplayer skrev:Jeg tror godt jeg kunne undvære en søge funktion :) , tør ikke tænke på hvor meget man vil sige MORE , eller hvordan man skal sidde og sige STOP , fordi man ikke gider høre siri opremse alle søge resultater . Så det kan nok være fordi man skal finde ud af, hvor enkelt en søge funktion kan gøres.

Et er du kan søge med en telefon,tv eller tablet foran men kun med en speaker så bliver det sgu klovnet og dumt.
Ja, det er nok ikke al almen søgning, hvor voice commands giver mening - men det er altså indtil du selv prøver det. Jeg har Sonos One og Echo Dot i hjemmet, og det fungerer altså fortrinligt. Det er ret belejligt, når man står og laver mad i køkkenet og ikke skal til at fumle med sin telefon. Det virker tilmed godt med Philips Hue.

Jeg kan i hvert fald ikke undvære det nu.
#267599
På det punkt er man naturligvis begrænset med HomePod, hvis man bruger Spotify, Man har dog samme muligheder for at søge efter kunstnere osv. med Apple Music. Jeg er ligeledes glad for denne mulighed for bare at sige "play the latest album by ***" - hvis man ikke nødvendigvis kan huske navnet. Eller "play the best songs by ***" osv.

Men mon ikke de på et tidspunkt åbner en API, så andre kan lade sig integrere?
#269186
Torben Rasmussen skrev:Der er ingen lydindgange i Homepod. Du vil kun kunne bruge dem til lyd fra en Apple Tv.
Det er jeg helt med på, har også et Apple TV4 så det er ikke noget problem, mit spørgsmål går nu på hans oplevelse med den efter noget tid.
#269187
Hej Grammo. Det spiller bare. Det er rigtigt at Siri har sine begrænsninger, men jeg synes det er fedt at hvis man er på vej ud af døren kan sige "Siri, stop" eller hvis man kommer hjem "Siri, resume".
Fakta er at jeg hører mere musik simpelthen fordi det er nemmere tilgængeligt med Siri. Men det kræver helt klart et Apple Music abonnement for at det hele giver mening.
Noget der er voldsomt besværligt er hvis man fra en iPhone skal starte noget musik der skal streames direkte af Homepod. Det får Apple forhåbentlig rettet op på.
#269188
mousefarm skrev:Hej Grammo. Det spiller bare. Det er rigtigt at Siri har sine begrænsninger, men jeg synes det er fedt at hvis man er på vej ud af døren kan sige "Siri, stop" eller hvis man kommer hjem "Siri, resume".
Fakta er at jeg hører mere musik simpelthen fordi det er nemmere tilgængeligt med Siri. Men det kræver helt klart et Apple Music abonnement for at det hele giver mening.
Noget der er voldsomt besværligt er hvis man fra en iPhone skal starte noget musik der skal streames direkte af Homepod. Det får Apple forhåbentlig rettet op på.
Det lyder fantastisk, jeg følger med, så spørger nok lidt mere ind til dine erfaringer løbende.

Har du planer om at købe en ekstra når Airplay 2 er tilgængeligt?