Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
#267305
Jeg har aldrig haft problemer med den indbyggede Netflix app. Derimod oplevede jeg problemer med med DV, hvis jeg afspillede fra mit Apple TV 4K.

Jeg har prøvet et par klip, f.eks. Mindhunter afsnit 8 ca. 9.30 inde, og her oplever jeg ikke længere problemer med hævet stortniveau. Sort er sort. Det vil dog kræve en mere udførlig test, før man kan sige, om LG har fikset problemet.

Jeg kan desværre ikke teste UHD Bluray, da jeg kun har en enkelt DV titel, Descpicable Me, som ikke er så velegnet til at spotte problemet, da den er 16:9.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#267352
DanielPT skrev: Uhh kan man dedikere en app til et tal på fjernbetjeningen? :)
Yep, enten ved at holde nede på 0 og fremkalde hele quick acess rubrikken eller gøre det indviduelt ved at holde nede på en taltast i længere tid når man er inde i den app man i givet fald ønsker at låse til en given taltast.

-dog er det hele i overordnet niveauer, så man kan ikke hoppe til individuelle ting længere inde i en app,
som hvis du fx operere med IPTV og gerne så at man kunne hoppe helt til en specifik kanel i en IPTV app. det er kun til selve start af app'en.
Billede
Af IvRak
#268503
Hej folkens.

Jeg har investeret i det her fjernsyn i 55" versionen.

Det erstatter et snart 11 år gammelt Sony KDL 40D3000 (købt efter at have læst en test her af 32" modellen) her på siden.
Det har tjent mig godt, men tiden var inde til en opdatering.

Jeg er meget glad for TV'et, og billedkvaliteten er jo fantastisk.

Jeg er dog stødt på en enkelt lille udfordring jeg ikke har kunnet finde en løsning på.

I WebOS menuen var der da jeg købte tv'et en genvej til DRTV. Den fik jeg slettet, men kan ikke finde ud af at tilføje den igen.

Så vidt jeg kan lure er DRTV ikke en app man kan finde i LG content store, men en der kommer via HbbTV.
Jeg kan sagtens åbne den når jeg ser en DR kanal, ved at trykke på den røde knap, men vil egentlig gerne have den tilføjet WebOS forsiden, og kodet den til en genvejstast på fjernbetjeningen (som beskrevet lige herover).

Hvordan får jeg DRTV ind på WebOS forsiden igen?
Brugeravatar
Af bbplayer
#268509
IvRak skrev:Hvordan får jeg DRTV ind på WebOS forsiden igen?
Det har nok været websiden fra browser du har set.

Gå ind med webbrowser på DR.DK/TV , så er der en stjerne til højre i øverste linje, klik på denne når du er på websiden du vil linke til, så spørger den om du vil lægge den på forsiden.
Af Hbar
#268510
Chilip skrev:
Rasmus Larsen skrev:
Chilip skrev:Er DV i 60 Hz så stort et problem hvis man ikke har planer om ATV 4K? Er der ikke andre kilder til at få Dolby Vision indhold, som så kan vises på 2016-modellerne. Er de andre HDR-formater ikke gode nok?
Se min liste med eksempler lidt længere nede. Det vil påvirke mere end Apple TV.

De andre HDR-formater er fine nok, men Dolby Vision er bedre, og når man har betalt for at få det med, så er det vel med forventningen om, at man kan bruge det.
Jeg spørger ind til dette fordi jeg har et LG 65E6V på hånden indtil i morgen... :)

Men jeg kan ikke blive klog på om DV i 30 Hz er en dealbreaker... :(
Umiddelbart vil jeg nok ikke kunne se forskel på DV 30 Hz og DV 60 Hz, da det vel har samme farverum m. m. - bare flere frames? Eller hvordan?

Det der bekymre mig er om E6V er fremtidssikret nok til at holde 4-5 år i forhold til 2017 modellerne? Der vil vel jo nok komme andre formater som den ikke understøtter.

Har BoxerTV - er det bedre på 2017 modellerne fremfor 2016 modellerne?
DV30 er fint så længe du ser film i 23.976 eller 24 frames eller helt op til 30 frames pr. sek. Men hvis du kører DV30 i menuen på en apple TV boks, så vil du opleve at menuen ikke er helt lige så flyende som i HDR10 ved 60hz.

Det kommer helt an på hvor godt et tilbud du har fået, for ellers ville jeg ikke købe et 6'er version, når nu 7erne fås til en god pris for 65", dog ikke E versionen som koster lidt mere.

Jeg har selv et B6 65" og har set meget lidt i DV og det som jeg har set har fungeret fint. Nok lang tid til vi ser film mere end 23.976 frames.
Af IvRak
#268549
bbplayer skrev:
IvRak skrev:Hvordan får jeg DRTV ind på WebOS forsiden igen?
Det har nok været websiden fra browser du har set.

Gå ind med webbrowser på DR.DK/TV , så er der en stjerne til højre i øverste linje, klik på denne når du er på websiden du vil linke til, så spørger den om du vil lægge den på forsiden.
Tak for svaret.

Jeg har prøvet at følge din anvisning, og har også fået lagt linket ud på forsiden.
Men det var ikke det link der var på tv'et da det var nyt. Det åbnede app'en, er jeg ret sikker på.

Det er ikke alt afgørende, det virker jo som det er nu.
Af relausen
#268729
Er godt i gang med at overtale mig selv og min bedre halvdel til at investere i et C7. Men: Har læst et sted (kan desværre ikke huske hvor), at pause/optagefunktion på flere tv ikke virker hvis man har et programkort sat i. Da vi overvejer en “vælg selv kanaler”-løsning fra vores antenneforening, der kræver programkort, vil vi meget gerne høre, om der er nogle af jer kloge hoveder herinde, der har erfaringer med dette på B7/C7? Antenneforeningen bruger YouSee som udbyder, hvis det er relevant.
Af relausen
#268786
relausen skrev:Er godt i gang med at overtale mig selv og min bedre halvdel til at investere i et C7. Men: Har læst et sted (kan desværre ikke huske hvor), at pause/optagefunktion på flere tv ikke virker hvis man har et programkort sat i. Da vi overvejer en “vælg selv kanaler”-løsning fra vores antenneforening, der kræver programkort, vil vi meget gerne høre, om der er nogle af jer kloge hoveder herinde, der har erfaringer med dette på B7/C7? Antenneforeningen bruger YouSee som udbyder, hvis det er relevant.
Jeg har oprettet en ny tråd med dette spørgsmål. Svar venligst der i stedet for her :)
Af droner
#268800
Jeg forstår, at det ikke er muligt med en decideret DR app til dette tv, men hvordan fungerer det med "den røde knap"? Får man samme indhold og muligheder som via app'en, hvis blot man trykker på den røde knap mens man ser en DR kanal? Hvad er det for en funktion, der gør dette muligt?
#268819
Det er HbbTV. Det er en slags webapplikation, som giver dig adgang til DRs arkiv. Du får ikke adgang til Live TV via HbbTV, men ellers så er mange af funktionerne de samme. Hastigheden på HbbTV er dog ikke vanvittig høj, og så undlader vi at snakke om de tåbelige sikkerhedsricici, som denne type forbindelse kan udgøre...
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14