Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RookiePete
#267060
Altså sælgeren i Elgiganten fortalte at de kalibrerede på samme måde som rtings.com gør.
Han sagde ikke noget om hvordan Power gør det.
Af Steen Bay
#267063
RookiePete skrev:Altså sælgeren i Elgiganten fortalte at de kalibrerede på samme måde som rtings.com gør.
Han sagde ikke noget om hvordan Power gør det.
OK, men det lød som om du fravalgte en kalibrering til 299 kr hos Power pga. det de sagde i Elgiganten.
Af RookiePete
#267066
Nej jeg fravalgte kalibrering, fordi de i den første Power tilbød den til 2000 kr og på to minutter sagde jeg kun behøvede at betale 1500 kr. og i den anden Power tilbød de den til 299 kr.
Jeg synes det virker uærligt at tallene ikke er de samme og sælgerne åbenbart bare slynger tal ud.
Og ja, når Elgiganten fortæller at de "bare" laver en kalibrering alle og enhver kan finde på nettet, så ønsker jeg ikke at spilde mine penge på noget der måske ikke er pengene værd.
-Havde jeg haft dig med, kunne det være du kunne have overtalt mig, men i situationen virkede det mærkeligt.
Af bromberg
#267069
bphhm skrev:he he, har selv været ude for samme historie. Jeg vil sige at alle der læser dette forum skal nok kun tage Elgigantens og Powers udtalelser som kuriosum. Selvom de sikkert til dels kan have ret.

De får jo sikkert samme spørgsmål fra en bred kundegruppe med vidt forskellig baggrund, og det skal man huske.

Da jeg selv var i Power og købe mit Sony på tilbud og fik kontakt til en sælger med min bestilling "Jeg vil gerne have et Sony 49XE9005 som i har på tilbud til 6.666 kr", var hans første reaktion at forsøge at tale mig fra det og sælge et LG istedet :-).
Sjovt - det selv samme tv købte jeg i Elgiganten til samme pris. Jeg blev frarådet at købe det, til det behov jeg havde.
Et behov der hed tirsdag og torsdag fra kl 10-15 begge dage.
Så var han ellers igang med at kontakte erhversafdelingen, hvor jeg pænt stoppede ham og bare bedte ham sælge mig det tv jeg er kommet efter.
Det fik jeg lov til med en advarsel om at garantien ikke ville dække, hvis der kom fejl.
Jeg prøvede at få ham til at finde mig på skrift at tv’ et ikke kunne tåle det planlagte brug. Det afviste han dog. Men for h.....
Af Nauticay
#267071
Den så kaldte kalibrering, bliver ikke gjort lokalt i butikkerne og ikke pr tv.
De legger ind værdier fra et skema som de har fået fra hovedkontoret, hvor de har kalibrert et eksemplar. Man kan lige så godt finde værdier på nettet og bruge dem.
Dette er endnu en smart måde og tjene ekstra penge på. ::l
Af Steen Bay
#267072
Nauticay skrev:Den så kaldte kalibrering, bliver ikke gjort lokalt i butikkerne og ikke pr tv.
De legger ind værdier fra et skema som de har fået fra hovedkontoret, hvor de har kalibrert et eksemplar. Man kan lige så godt finde værdier på nettet og bruge dem.
Dette er endnu en smart måde og tjene ekstra penge på. ::l
Har du læst hele tråden?
Af KBW
#267074
De har ofte tv stående der allerede er kalibreret, disse kan de jo udemærket sælge uden merpris såfremt de ikke har flere ukalibrerede stående. Jeg har haft en Power medarbejder hjemme hos mig for at forsøge at bortkalibrere farve tint. Han vidste ikke hvad han lavede. Der har her på FP været masser af tråde de sidste tre år hvor folk har været utilfredse med disse kalibreringer. Også tråde hvor det har været bevist at på et såkaldt kalibreret fjernsyn var der overhovedet ikke rykket på indstillingerne.
Af Steen Bay
#267076
KBW skrev:De har ofte tv stående der allerede er kalibreret, disse kan de jo udemærket sælge uden merpris såfremt de ikke har flere ukalibrerede stående.
Eller måske et kalibreret TV der er returneret. Ved ikke om det er muligt at få pengene retur for en kalibrering?
Af KBW
#267078
Jeg har set og fået kalibreret tv (med kalibreringsrapport sat i plasticlommr) fra en række af kalibrerede fjernsyn. Der var ingen ukalibrerede hvorfor de bare ville have en til at tage et kalibreret. Dengang blev de solgt med en kalibreringspakke der også indeholdt noget kabel og skærmrensevæske, og nogle 3D-briller
Af Nauticay
#267079
Steen Bay skrev:
Nauticay skrev:Den så kaldte kalibrering, bliver ikke gjort lokalt i butikkerne og ikke pr tv.
De legger ind værdier fra et skema som de har fået fra hovedkontoret, hvor de har kalibrert et eksemplar. Man kan lige så godt finde værdier på nettet og bruge dem.
Dette er endnu en smart måde og tjene ekstra penge på. ::l
Har du læst hele tråden?
ja.
Brugeravatar
Af bbplayer
#267121
Steen Bay skrev:
KBW skrev:De har ofte tv stående der allerede er kalibreret, disse kan de jo udemærket sælge uden merpris såfremt de ikke har flere ukalibrerede stående.
Eller måske et kalibreret TV der er returneret. Ved ikke om det er muligt at få pengene retur for en kalibrering?
købeloven dækker service ydelser og der er ikke returret på dette, da denne er specielt fremstillet for kunden.

Og så kan man jo bare nulstille tv inden man kører derned, da det jo er rene indstillinger som gør det tv anderledes, og de kan ikke ses hvis man nulstilles, så vil butikken ikke kunne argumentere dette er stadig til stede.