Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jng
#266701
Steen Bay skrev:
Supergris skrev: Hvad gik den ud på, mht. om "svin kan se TV?"
Har det noget med mit navn at gøre? :)
Det var noget med en stavefejl spacedog lavede, der blev rettet efterfølgende. Så ikke hvad det var, men kan ikke tro det havde noget med dit brugernavn at gøre.
Der er ingen stavefejl i hverken den oprindelige eler den rettede overskrift. Givetvis en skrivefejl i den første, eller var den sikkert ikke blevet rettet, men det er en helt anden historie...
Af jng
#266702
jng skrev:
Steen Bay skrev:
Supergris skrev: Hvad gik den ud på, mht. om "svin kan se TV?"
Har det noget med mit navn at gøre? :)
Det var noget med en stavefejl spacedog lavede, der blev rettet efterfølgende. Så ikke hvad det var, men kan ikke tro det havde noget med dit brugernavn at gøre.
Der er ingen stavefejl i hverken den oprindelige eler den rettede overskrift. Givetvis en skrivefejl i den første, ellers var den sikkert ikke blevet rettet, men det er en helt anden historie...
#266703
jng skrev:
Steen Bay skrev:
Supergris skrev: Hvad gik den ud på, mht. om "svin kan se TV?"
Har det noget med mit navn at gøre? :)
Det var noget med en stavefejl spacedog lavede, der blev rettet efterfølgende. Så ikke hvad det var, men kan ikke tro det havde noget med dit brugernavn at gøre.
Der er ingen stavefejl i hverken den oprindelige eler den rettede overskrift. Givetvis en skrivefejl i den første, eller var den sikkert ikke blevet rettet, men det er en helt anden historie...
Fik endelig øje på overskrifterne længere oppe i tråden, der forklarer sagen. Hvis man vil skrive 'soveværelse' og staver det 'soværelse', så vil jeg dog mene at det er en stavefejl.
Af jng
#266704
Det kan vi diskutere længe, men både “so” og “værelse” er substantiver, der kan sættes sammen. Jeg kan se, at “soværelse” også anvendes af ejendomsmæglere. Boliga.dk returnerer fem hit (fire i Jylland, ét på Fyn, ingen af dem er dog landbrugsejendomme med svinehold), når der fritekstsøges på “soværelse”...
Af sd2100
#266750
Det giver ikke megen mening at købe et tv ips-panel til soveværelset. Eftersom du nok ligger i sengen og tv-et er for enden, har du ikke brug for brede betragtningsvinkler. Hvis lyset så oven i købet er dæmpet eller slukket, kommer ulemperne ved ips rigtigt frem, så derfor:
1000 gange hellere et Samsung med VA-panel end et Sony eller LG med ips (til soveværelset).