Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af EH10
#266485
Hey

Har opdaget dette problem nede i højre hjørne af min POS9002 OLED skærm. Har prøvet med den indbyggede "fjern restbillede" funktion, og prøvet at reset til fabriksindstillinger, men uden held. Det forekommer mest ved lidt mørkere farver, og forsvinder når skærmen viser indhold hvor der er mere lys.

Nogen der kan gøre mig klog på hvad dette kunne være, og hvad jeg burde gøre i denne situation? Skærmen er købt i efteråret.
Vedhæftede filer
IMG_20180131_065456_3_50.jpg
IMG_20180131_065456_3_50.jpg (549.09 KiB) Vist 958 gange
Af EH10
#266535
Det kan sagtens være at det har været der fra starten af, og at jeg så først har opdaget det nu. Har også tænkt på burn-in, men som du skriver, så er det ikke et udsat sted. Ikke transporten hjem til mig hvert fald, og har heller ikke set tegn på skade på emballagen eller noget.
Har taget kontakt til Philips, og afventer hvad de kommer frem til.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#266580
hmm, ser underligt ud og ligner at panelet har fået et slag på dette hjørne og dele af TFT-array.fusing eller dele af glasfiberpladen er komprimiteret.
-der var en anden bruger herinde med dette (pic' dog et LG OLED panel) og hvor det også nærmest ligner en LCD blødning som man kender fra før i tiden, men her rettede det sig med nogle af panelrefresh værktøjerne som figurere i menuen.

Billede

men i takt med at dit nærmest vandre omkring hjørnet, virker det som om det nærmest har fået et slag på dette hjørne, men som ovennævnte bruger er inde på' prøv at trykke på det forsigtigt ved den farve hvor det er mest tydeligt og se om du kan ændre noget og om det er lagene i OLED'strukturen eller selve dioderne.

der er lidt lysninger før det mørke indfinder sig, og derfor jeg tænker det måske er lagene i strkturen , men på den anden led, det skulle man tro ville være tydeligt nærmest 24/7 og på andre tidspunkter end ved en bestemt farveslide.

//
Billede
Senest rettet af DaneLaw 3. feb 2018, 02:31, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#266581
Jeg har oplevet ovenstående blob på andre OLED også, hvor panelrefresh også løste problemet. Jeg synes dog ikke at problemet i hjørnet ser ud på samme måde.
Af EH10
#266592
Har forsigtigt prøvet at trykke på det, og der sker absolut ingenting. Har sendt billeder til Philips og afventer stadig hvad de kommer frem til. Foreløbigt tak for hjælpen her!
Af EH10
#268513
Update:
Efter at have snakket og skrevet frem og tilbage med Philips, så kom de frem til at bytte skærmen for mig. Fik således besøg af en tekniker som kom med en ny skærm, og tog den gamle med. Selvom det har taget lidt tid, så har jeg haft en positiv oplevelse med Philips i denne sammenhæng, de har været rigtig hjælpsomme. Det samme kan siges om den service gruppe Philips benytter, og den tekniker jeg havde besøg af. Nyder bare nu at have et OLED TV uden fejl på panelet.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#268515
Super, godt at høre nogle positive oplevelser.
men fik du en forklaring, om årsagen? eventuel af teknikeren eller af Phillips..

men da rart at høre at Philips tog ansvar, for ofte plejer det at være igennem forhandleren, men bevares kan selvfølgelig være at du har købt det direkte, hvis det er muligt kva Phillips produkter.
Af EH10
#268579
Havde faktisk købt i Elgiganten, men de synes jeg skulle prøve at tage kontakt direkte til Philips. Og nej desværre, hverken Philips eller teknikeren kunne svare på hvad der var galt.