Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#261484
Toranaga skrev:det har ikke Dolby vision og hvem ved hvor gode Grundig er til at lave opdateringer.
Jeg tror godt vi kan blive enige om at det DV du kender idag, er forældet om et par år, og så køber vi alle ny skærm og så er det ikke DV som er standard mere, for det passer ikke til det vi vil se.

Så det vil jeg personligt ikke betale ekstra for mere, den erfaring lærte jeg da jeg ventede på LG's UP970 som endnu ikke har fået support for det.

Folk vil have streaming og lav kvalitet i forhold til høj kvalitet og hvor DV kan bruges til sit fulde. Så at købe med håb om DV og så sætte sig og se HBO er nok ikke optimalt, jo, jeg har DV support , bruger det? næææ.. Jeg ser da HBO :)
Af JSNO
#261487
Korrekt at den manglende 3D understøttelse ikke viser det er et 2017 panel, men med tanke på at 9795eren er der nye topmodel og deres foregående topmodel fra 2016 (9799) havde 3D, OG at 9795'eren er introduceret august 2017, så ville det være mærkeligt om det ikke var et 2017 panel.

Netflix 4K har da nogle Dolby Vision titler, man kan godt se forskel, men ellers er det rigtigt - alt bliver billigere og bedre, og content leverandørerne kan/vil ikke følge med display fabrikanternes udvikling, så det gælder om at købe til det behov og det udbud der er lige nu. Derfor sparede jeg gladeligt de 5-7.000 ift. hvad en E7 skærm sikkert kommer til at koster om 43,5 timer (og som er udsolgt om 44 timer...)
Af jensholm
#266367
Nu er tvet på bud til 14.999 kr. Jeg er nervøs for kompabiliteten med min Samsung HW-K960 soundbar og Samsung 4k-afspiller. Er der nogen der har tvet der har erfaringer med dette?
Af arsenio3d
#266404
Fristende tilbud, men får leveret et Philips 65PUS8102 i morgen.. Skulle man annullere det og bestille sådan en OLED fætter i stedet?

Edit. Tror jeg ikke, burn in er vist stadig en ting i 2018? Jeg spiller en del Fifa og der er der statiske bjælker og mini map som nok skal brænde sig fast hurtigt...
Af CFE
#266490
arsenio3d skrev:Edit. Tror jeg ikke, burn in er vist stadig en ting i 2018? Jeg spiller en del Fifa og der er der statiske bjælker og mini map som nok skal brænde sig fast hurtigt...
OLED burn in er lidt en storm i et glas vand, prøv at læs lidt rundt omkring på forummet, det er ikke et problem der eksisterer i praksis, kun under ekstreme stress tests lader det til at kunne fremkaldes.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=41009
#266491
Min oplevelse er, at burn-in er et non-issue. Herhjemme kører tv'et ofte hele dagen da vores lille datter ikke slukker det efter sig. Jeg ser heller intet efter flere timers konsolspil. Der har et par gange været retention, men der er væk dagen efter (tv'et kører rensning når det er slukket). Vi tager ingen hensyn overhovedet. Opstår burn-in, så må vi tage den derfra. Jeg gider i hvert fald ikke gå og bekymre mig om det i hverdagen.
Brugeravatar
Af bbplayer
#266503
arsenio3d skrev:Edit. Tror jeg ikke, burn in er vist stadig en ting i 2018? Jeg spiller en del Fifa og der er der statiske bjælker og mini map som nok skal brænde sig fast hurtigt...
Det er det så ikke i 2018 , så har du bare læst forkert.
Af kofoed
#266540
jensholm skrev:Overvejer det rigtigt meget, er lidt ligeglad med DV, men den elendige smartdel er jeg nervøs for. Har ikke kanaler, kun Netflix, Viaplay og tv2 play
Du kan jo bare købe en Apple TV 4K, eller en ChromeCast 4K, så er det problem løst.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#266570
jensholm skrev: Vil jeg være træt af at det ikke har Dolby Vision?
jensholm skrev:er lidt ligeglad med DV, men den elendige smartdel er jeg nervøs for.
Det ville gøre det nemmere at svare på dit spm hvis du forklarede hvorfor du er ligeglad med om det besidder Dolby Vision og hvad der ligger til grund for ovennævnte konklusion, især med Netflix abbonnement in mente, men hvis det kun er Netflix basic du gør brug af, så er det ikke rigtig relevant for dit Netflix forbrug som landet ligger pt.
Af jensholm
#266572
Jeg har det store Netflix abonnement. Er det ikke fint at både Netflix og OLED tv'et har HDR10? Har ikke helt styr på forskellen mellem DV og HDR10 for billedkvaliteten
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10