Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#261624
Hej

Jeg er en glad ejer af POS 9002, og mit største problem indtil videre har været, at EPG’en har været lidt vældig langsom.

Indenfor de sidste par dage har skærmen dog meddelt, at der er en opdatering til fjernbetjeningen. Jeg skal holde fjernbetjeningen indenfor 1 meter af skærmen. Men...så får jeg en fejlmeddelse om, at den ikke kan finde fjernbetjeningen.

Er der andre, der har haft dette problem/ved hvordan man løser det?


mv
Morten
#261754
Morten Lykke skrev:Hej

Jeg er en glad ejer af POS 9002, og mit største problem indtil videre har været, at EPG’en har været lidt vældig langsom.

Indenfor de sidste par dage har skærmen dog meddelt, at der er en opdatering til fjernbetjeningen. Jeg skal holde fjernbetjeningen indenfor 1 meter af skærmen. Men...så får jeg en fejlmeddelse om, at den ikke kan finde fjernbetjeningen.

Er der andre, der har haft dette problem/ved hvordan man løser det?
Jeg oplever det samme med EPG. Nogle gange forsvinder den helt, lige når man er kommet ind i EPG. Man skal gå ud og ind igen for at den kommer tilbage.

Havde også det samme problem med min remote. Jeg tog batterierne ud og i igen og parrede remoten på ny. Kan ikke huske om det var det der hjalp, men får ihvertfald ikke beskeden mere. Hvis remote firmwaren siger rc6hm_b002ffv.14, så har du den nyeste.
#262008
Jeg bruger kun EPG'en i meget begrænset omfang, men har dog bemærket, at den ikke altid er retvisende og til tider også langsom.

Fjernbetjeningen har jeg ikke haft problemer med. Forsøg evt. med en nulstilling af skærmen som sidste udvej.

Jeg har nu leget lidt med de kalibreringsparametre, som Martin har oplyst. Jeg synes både SDR og HDR anbefalingerne giver gode resultater (observeret med det blotte øje og uden måleudstyr). Dog er jeg endt med følgende ændringer:

SDR
Skarphed = 1
Farvetemperatur = Varm
HDR opskalering = Fra
Gamma = -1
Bevægelsestype = Personlig: natural motion = Fra og clear motion = Medium

HDR (Film til Netflix og Spil Xbox One s)
Lysstyrke = 55
Gamma = -1
Bevægelsesforbedring = Fra

Særligt ved spil i HDR vurderer jeg, at der mangler lidt bagrundslys, hvilket jeg kompenserer for med lysstyrke og gamma indstillingerne.

Jeg er spændt på at høre hvad andre har gjort sig af erfaringer.

P.S. Nu må det da også snart være på tide med firmwareopdateringen indeholdende Android tv 7 :-)
#262258
Tak til hr. Møller for indstillingerne!
Jeg har lige modtaget mit POS9002 og indtil nu har det ikke skuffet. :)
Jeg fornemmer der skal lidt tilvænning til efter mit halvbillige 1 år gamle Sony.
OLED´en virker som om den er mindre tilgivende m.h.t. indstillinger, men står det rigtigt så bliver man også belønnet.
Det er nok især Motion jeg skal vænne mig til. Normalt har jeg alle de udglattende mekanismer slået fra, men her er film materiale lige lovlig "film" agtigt. Og slår jeg "natural motion" til selv på den laveste indstilling så ligner film hjemmevideo. Oh well jeg må vel vænne mig til én af indstillingerne.

Opdatering af fjernbetjening fungerede. Software var fra Oktober så det er vist ikke en vare der står på lager særligt længe. :)
#262436
Har lige modtaget mit philips 55 Oled. Har indstillet det efter det Møller har skrevet og syntes at det fungere meget fint for mig. Dog er det muligt at jeg nok korrigere lidt hen af vejen. Det var opdatet så ingen problem der. Men kan se når jeg kigger hen af panelet øverst, så buer den lidt ? gør jeres også det ?
Og nej jeg har ikke haft fat øverst på panelet !
Kan det passe at der ingen app er til C More og HBO ?
#262546
Buet panel: Mit buer måske 2 mm indad, centreret omkring midten. Det kan nok ikke være anderledes.

Indtil videre er jeg ganske tilfreds med ikke-HDR (SDR?) og nærmest blæst omkuld duperet over HDR. Whow.

Da jeg besøgte en ven med et halvnyt Samsung forleden blev jeg bekræftet 1000% i mit valg af OLED. Hvad sker der lige, alt det som burde være sort, var lysegråt. :)
#262581
:) Tak for jeres svar !
Mit buer det samme, så nok rigtigt hvad du skriver-bjensen.

Er også meget tilfreds,,selv konen har nu forståelse for at jeg måtte have dette tv :)

Har selv et samsung 7505 som ellers også har et ganske udmærket billedet,,,,mente vi O-O

Men vi er blevet klogere :D
#263679
Hey Alle

Nu har jeg efterhånden haft mit POS 9002 noget tid og det er mit første ambilight tv. Èn ting der irriterer mig grænseløst er, at POS 9002 lader til at have vinklet ambilight LEDérne for lidt ind mod væggen resulterende i en skarp lys linje på mine omringende vægge samt loftet som er 1,5 meter væk. Jeg er temmelig sikker på at indstillingen er korrekt og har prøvet at justerer lysstyrken men uden held. Hvad oplever i andre og er det normalt for ambilight tv.? Jeg synes i den grad det ødelægger oplevelsen og der er også folk på philips officielle fora der har påpeget det.

Mvh

Ehlz
#263995
Det er det samme her med mit ambilight ?

Hvor tit får i besked på om i vil have en rensning af skærm nu eller senere midt i en film ?
Har det af og til slukket helt på stikkontakt og har nu fået denne besked 3-4gange på en mdr !

Nogen der ved om det er muligt at dette tv kan få Dolby vision via en opdate ?
Hvis Philips da altså ville det !
#266034
Jeg har samme oplevelse af Ambilight, dog uden at blive nævneværdigt generet af det. Min skærm sidder nærmest så tæt på væggen som muligt, så det skyldes nok vinkling af LEDerne, som Ehlz skriver.

@C.O jeg har ikke oplevet notits vedr. rensning af skærm, men får jævnligt besked om, at diverse apps er holdt op med at fungere. Tænker det må være et OS (Android) problem. Det forsvinder typisk ved kanalskift eller lignende. Andre der har oplevet dette?

Som du sikkert har læst, så har TP-vision (desværre) valgt at satse på HDR10+ frem for DV: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1509973118
Dette skulle eftersigende tilføjes til visse 2017 modeller, herunder 55POS9002, med en software update.

Nu hvor vi er ved softwareupdates, så ser det ud til, at vi her i Skandinavien er de første til at få Android 7 på 55POS9002: https://toengel.net/philipsblog/2018/01 ... usgerollt/

Er der nogen som har fået opdateret? Jeg har endnu ikke selv hentet den.
#266331
Jeg har ikke fået Android 7 på mit POS9002, men jeg er også nysgerrig efter om andre har?

Hvordan fungerer firmware download via toengel's - skal man bare hente filen fra linket til Philips' hjemmeside og installere via USB?
Og hvis man gør det, så ender man forhåbentlig ikke med et fjernsyn, der kun er på tysk?

Som man nok kan regne ud, så spørger jeg fordi jeg er ubrugelig til tysk... :)
#266359
Jeg har forsøgt at opdatere nogle gange de seneste dage, men har heller ikke fået ny firmware endnu.
Du kan sagtens gøre som du skriver - download SW via toengels site og gemme den på en usb, for derefter at hive den over på skærmen. Den nye firmware version (bl.a. med Android 7) er dog endnu ikke tilgængelig i tyskland og dermed heller ikke at finde i toengels arkiv, så vidt jeg kan se.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 36