Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lkodk
#264558
Det er lidt svært. Umiddelbart vil jeg sige det er det samme. Men det er endelig lykkedes mig at fange det på video.
Jeg vil prøve at få det uploadet og smider så et link.

EDIT:
https://youtu.be/hh2i1KNqUMk

Det kan godt være svært at se, men hvis man skruer godt op for lyset på monitoren, så bliver det tydeligt (for mig :) )
Af Flapjacks
#264559
Måtte lige oprette en profil for at deltage i debatten ;)

Jeg kan tilføje, at jeg oplever samme problem med den indbyggede Netflix-app på C7'eren. Det er ret tydeligt omkring 5 minutter inde i første afsnit af Godless. På C7'eren i DV er det mørke i scenen gråligt, mens det på Apple TV (ikke 4k DV) er kul sort.

For mig at se, baseret på min egen test samt det i andre skriver, virker det til at være et problem med DV eller LG's implementering (hvis det er muligt?).
Af lkodk
#264561
Hmm. Jeg synes nu netop ikke, at jeg har kunne konstatere nogen af problemerne i den indbyggede app. (Også C7)
Har dog ikke kigget på Godless, men Bright og en anden jeg ikke lige kan huske hvad var.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264570
Jeg kunne heller ikke fremprovokere problemet i den indbyggede Netflix-app på TV'et, men det betyder jo ikke, at det ikke er der. Vi må spørge ind til det på CES.
Af aalb1970
#264578
Torben Rasmussen skrev:Jeg kunne heller ikke fremprovokere problemet i den indbyggede Netflix-app på TV'et, men det betyder jo ikke, at det ikke er der. Vi må spørge ind til det på CES.
Sørg for at presse dem :-)

Man kan jo godt frygte lidt, at de allerede har fokus rettet mod de nye 2018 modeller og derfor sender dette problem til permanent højre.
Brugeravatar
Af bbplayer
#264675
Er problemet ikke at DV profilen lægges på en film uden sorte striber?

Så går det helt i vasken når de så lægger filmen på medie, og formatterer, så den passer til 16:9 , disse striber er vel påvirket af DV, og når scener er justeret af DV, så ryger den sorte stribe.
Det er vel præcis det samme med tekster som lægges oven på en DV film, teksterne er sikkert ikke lagt på i DV format :)
Af KBW
#264683
Må også korrigere mine tidligere bemærkninger vedr brug af dv med Oppo. Det sker også her.

Tidligere, dvs før sidste opdatering af Oppo FW, kunne jeg forstørre billedet ganske let (så de sorte bjælker forsvandt) hvorfor man ikke lagde mærke til problemet.

Den feature er nu væk på Oppo'en.

Tjekkede igår og kan nu se problemet. Det forkommer nu ikke så udpræget som det fremgår af mange tidligere indlæg.

Et andet problem er, at hvide tekster har så skarpt lys så det går ud over oplevelsen. Dette kunne også styres på tidligere versioner af Oppo FW.
Af aalb1970
#264684
Så enkelt er det desværre ikke.

DV har et særskilt spor med metadata, der bl.a. dynamisk tilpasser lysstyrken fra scene til scene. Det er "oversættelsen" af disse metadata, der går galt, når DV overføres via HDMI, så lysstyrken i nogle scener sættes for højt. De sorte bjælker er blot der, hvor problemet er mest tydeligt.

Det står dog stadig hen i det uvisse, om problemet skyldes firmware på LG's tv eller om fejlen ligger en encodingen. LG har indtil videre været tavse som graven.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264703
Vi må nok vente på, at Sony får DV-understøttelse for at konkludere om det er et LG-only eller et DV-generelt problem.
Af lkodk
#265220
Lader til at der er godt nyt jvf denne Forbes artikel
Det er åbenbart et problem skabt af Dolby selv med DV over HDMI.
De har tilsyneladende allerede en fix til det, som dog skal patches på tv’et og ikke afspillerne. Så må vi bare håbe at LG er hurtige.
Af Kaktus-burger
#265247
Har testet Godless og Mindhunter S1 E8, fra 8-10 min. inde i filmen med alle DV-profiler. Intet odiøst at spotte.

Det var via Netflix-appen på min B7, så som artiklen påpeger, fremkommer problemet formentlig udelukkende via HDMI.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9