Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#265085
Jep, så er der tiden at få udskiftet husalter. Det er ikke noget jeg ved så frygteligt meget om, så jeg spørger de kloge hoveder herinde: Hvilket 48 tommers LED skal man købe her i 2018 med en maksimal pris omkring de DKK 15.000 ?. Hvad er det/de bedste jeg kan få inde for den prisramme her i 2018?
#265095
Det var ikke fordi det SKAL være 48". Det er bare den nuværende størrelse. Jeg kan sagtens gå op i 55, hvis det er hvad man gør nu. Gode forslag indenfor DKK 15.000 til et TV hvor jeg får value for money?
#265104
Du skal klart gå op i 55”, det er standard størrelse i dag, og der du får mest for pengene.. Jeg ville kigge på B7 eller C7 LG OLED.. Ville være mit valg, og rigtig mange andres herinde..

Hvor langt har du til dit tv?
#265108
Helt enig med Grandahl .
55” er et absolut must, og medmindre du har nogle helt individuelle behov, - så får du ganske enkelt ikke bedre overall billedperformance end nævnte LG OLED . De performer til gengæld 100% identisk . Hvis du ikke skal have den væghængt, så kunne du tage SonyA1 med i overvejelserne . .
#265151
Jeg havde kigget på LG B7V/C7V som andre også skriver, i den prisklasse.

Hvis det ikke haster, kunne du måske lige se LG's 2018 modeller an. Men det er ikke sikkert det er det værd for dig. Men VRR, 120 Hz native mm. lyder i mine ører ret lækkert. Om det bliver til under 15k i starten ved jeg dog ikke.
#265175
OK, så der er 55" jeg skal gå efter. Skal jeg så også overveje at øge budgettet, eller er der gode sager at vælge imellem til DKK 15.000 i den størrelse også?. Jeg skal helst snart have det gamle udskiftet.
#265177
Du kan endda cutte budgettet lidt, og stadig få markedets absolut fornemste billedperformance. Samtlige 2017 55" OLED, er bygget på samme panel . Der vil være nogle marginale/ubetydelige billed forskelle producenterne imellem . Der hvor prisen så tikker op, er omkring lyd,design og byggekvalitet .
#265178
Du kan selv tjekke Pricerunner og ugeaviser på diverse salgssteder..

Det forventes at de falder ned til omkring 10000kr for en 55 tommer, inden de nye skærme rammer i foråret.