Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Commerou88
#264867
B&W det var netop et svar som dit jeg var ude efter.
Dog tror jeg at jeg venter med at udskifte mit 46" lidt endnu, da jeg er bange for at jeg ikke får nok ud af det til sommerens VM-slutrunde, da DR og TV2 mig bekendt ikke viser i 4K.
Af B&W
#264870
B&W det var netop et svar som dit jeg var ude efter.
Dog tror jeg at jeg venter med at udskifte mit 46" lidt endnu, da jeg er bange for at jeg ikke får nok ud af det til sommerens VM-slutrunde, da DR og TV2 mig bekendt ikke viser i 4K.

Tjaa selvom det ikke sendes i 4k, synes jeg bestemt du får en bedre oplevelse taget i betragtning af en større skærm og en bedre model der gengiver bedre farver og bevægelse end dit nuværende tv :)

Hvis du skal have et godt tv til en skarp pris, vil jeg anbefale at slå til nu, ellers skal du vente godt og vel et år for at få tilsvarende skærm til disse priser. De nye skærme lanceres til marts/april og så hedder det vejledende udsalgspris igen.

Jeg kan også kun streame NFL i 1080p, men jeg synes stadig oplevelsen er bedre end før :)
XE90 giver en rigtig god opskalering.

Jeg tror ikke man skal have for store forhåbninger om live tv i 4K lige foreløbig. Ikke i Danmark i hvert fald 8-)
Jeg tror først på det når jeg ser det :D
Af lennon
#264873
4k vil efter min bedste ovebevisning ikke rykke billedoplevelsen ligeså meget som opgradering til en større og bedre skærm . Først når vi snakker HDR begynder det for alvor,at batte . . .
Af Beckham
#264890
Af ren nysgerrighed...hvem har XE90 til 10444 i næste uge?

Anyway....hvis det er primært sport du ser, så ville jeg vælge XE90 og de ekstra 10". Springer fra 55" til 65" er bestemt noget man kan mærkes. Ja, OLED er overlegen på rigtig mange områder, men da hvor det for alvor shiner er på film i god kvalitet. På sport\almindelig tv synes jeg ikke forskellen er så stor, hvilket også gør jeg klart ville vælge XE90 og de 10 ekstra tommer.
Af Lape
#265154
3,5 meter, så havde jeg valgt 65 tommeren.

Den helt store forskel mellem OLED og LCD (VA) ser man først i meget mørke scener. Til sport og hurtige scener generelt tror jeg XE90'eren vinder over OLED... Der gør Sony det ekstremt godt
Af lennon
#265155
Lape_ det kan du godt drømme om . Men læs gerne igen hvad brugeren “Mig Selv” skriver om sammenligningen længere oppe i tråden . Og hans oplevelser bunder altså i erfaringer med et Sony LCD, som ligger niveauer over 9005 . . !
Af Kaktus-burger
#265157
lennon skrev:Lape_ det kan du godt drømme om . Men læs gerne igen hvad brugeren “Mig Selv” skriver om sammenligningen længere oppe i tråden . Og hans oplevelser bunder altså i erfaringer med et Sony LCD, som ligger niveauer over 9005 . . !
Jeg, forstår det heller ikke.

Generelt synes jeg der florerer en hel del 'novicer' herinde, som udtaler sig om produkter, de ingen kendskab har til.

Jeg mindes endda at have set en bruger herinde, som postulerer at hans Sony 8-serie er bedre end OLED fra LG og Philips.
Af Steen Bay
#265161
lennon skrev:Lape_ det kan du godt drømme om . Men læs gerne igen hvad brugeren “Mig Selv” skriver om sammenligningen længere oppe i tråden . Og hans oplevelser bunder altså i erfaringer med et Sony LCD, som ligger niveauer over 9005 . . !
Længere oppe i tråden er der også citater fra Torben Rasmussens test af A1. Lader til han mener at LCD stadig har et forspring mht. gengivelsen af bevægelse.
Af Lape
#265162
Steen Bay skrev:
lennon skrev:Lape_ det kan du godt drømme om . Men læs gerne igen hvad brugeren “Mig Selv” skriver om sammenligningen længere oppe i tråden . Og hans oplevelser bunder altså i erfaringer med et Sony LCD, som ligger niveauer over 9005 . . !
Længere oppe i tråden er der også citater fra Torben Rasmussens test af A1. Lader til han mener at LCD stadig har et forspring mht. gengivelsen af bevægelse.
Motion på OLED er ikke noget der har imponeret mig i hvert fald.

Har prøvet B6, E6, B7 samt en Lenovo X1 bærbar og Dell skærm..
Af lennon
#265176
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så handler motion problematikken om kilden, og ikke teknologien . LCD teknologiens begrænsninger maskerer et motion/frekvens problem,som til gengæld afsløres på OLED . Hvis man spotter det,og generes af det - skal man selvfølgeligt tage det med i sine betragtninger når man vælger TV . Når det er sagt,så er der altså rigtigt mange sportsnørder med OLED Tv, som IKKE generes af det, - og som ingenlunde kigger sig tilbage efter LCD . Og der er absolut ikke kun tale om brugere, som ikke har hørt om problemet . Vi snakker bla om Rasmus Larsen her fra Flatpanels, og Hummelmose fra Recorder teamet . .