Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JesperPedersen1
#265024
Mit omkring 3 måneder gamle LG OLED65B7, ser nu sådan her ud i bunden af skærmen:
LG OLED65B7 screen error
LG OLED65B7 screen error
oled65b7_error2.jpg (103.57 KiB) Vist 1403 gange
https://ibb.co/fmnBj6

Viser det ved alt, både ved tv, i apps og på HDMI, det er dog mest tydeligt ved lys/grå baggrund.

Skal det blot fejlmeldes, eller? På forhånd mange tak for inputs.
Af JesperPedersen1
#265072
Det forsvandt efter jeg kørte "Pixelopfriskning", det tog 1 times tid. Er det normalt, man skal gøre det en gang imellem? Det er så første gang jeg gør det efter omkring 3 måneder.
Af Johnts
#265073
Jeg ved ikke om det er normalt, mit fik nogle lysende punkter i starten jeg havde det men forsvandt igen efter at havde brugt denne funktion, og jeg har ikke haft noget siden.
Brugeravatar
Af bbplayer
#265075
JesperPedersen1 skrev:Det forsvandt efter jeg kørte "Pixelopfriskning", det tog 1 times tid. Er det normalt, man skal gøre det en gang imellem? Det er så første gang jeg gør det efter omkring 3 måneder.
Her kører tvet selv funktionen engang imellem når jeg slukker. Jeg tror ikke det skader, og du har jo selv set at det reddede billede hos dig, som jeg synes så skræmmende ud :) Ville ikke køre det selv uden der er en grund.
Af Basto
#265077
Jeg ville kontakte forhandler så de har dato osv på at du har gjort opmærksom på mistanke om fejl . Det ser sku vildt ud

Mvh Michael
Af Kaktus-burger
#265079
JesperPedersen1 skrev:Det forsvandt efter jeg kørte "Pixelopfriskning", det tog 1 times tid. Er det normalt, man skal gøre det en gang imellem? Det er så første gang jeg gør det efter omkring 3 måneder.
Fedt at det virkede.

Der var jeg lige lidt for hurtig. Det lignede ellers en panelfejl ved første øjekast.
Af KA_3500
#265091
bbplayer skrev:
JesperPedersen1 skrev:Det forsvandt efter jeg kørte "Pixelopfriskning", det tog 1 times tid. Er det normalt, man skal gøre det en gang imellem? Det er så første gang jeg gør det efter omkring 3 måneder.
Her kører tvet selv funktionen engang imellem når jeg slukker. Jeg tror ikke det skader, og du har jo selv set at det reddede billede hos dig, som jeg synes så skræmmende ud :) Ville ikke køre det selv uden der er en grund.
Klippet fra rtings.com.... https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b7 ... d/settings "From the main 'Picture settings' page, there are the 'OLED Panel Settings'. Inside there is the 'Pixel Refresher' function and the 'Screen Shift' settings. 'Pixel Refresher' is the function that will clear any image retention or other screen issues that can happen when the TV is left turn on for a long period of time. This function needs at least one hour to run and will only start once the TV is turned off. This usually takes care of any image retention. The 'Screen Shift' is a feature that will slightly move the screen at regular intervals to prevent image retention. We recommend to turn on this feature"
Af Johnts
#265113
Som tidligere skrevet kører tv`et selv en renseproces med mellemrum dog nok en korter udgave en den man selv kan gå ind og kører, man anbefaler kun at bruge den hvis det er nødvendigt og ikke i tide og utide.
Man skal derfor undgå at slukke for strømmen på stikkontakten da den jo så ikke kan udføre denne procedure.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#265127
trådstarter godt at høre at TVet selv fik bugt med det, og ser ud til at være nogle effektive værktøjer som er inkluderet for det er da lidt af et syn at møde på sit hyndedyre TV.
btw har du Tvet på standby eller helt slukket overnight osv.?
og ja LG anbefaler man bruger disse renselsprocesser med mådehold da de kan slide på panelet i længden, hvis man køre dem i tide og utide kva fx nysgerrighed eller for at være på den sikre side.

Har også B7V (dog 55 oktober/Novemberkøb) men har ikke prøvet nogen af disse værktøjer endnu, ej været et behov. :)
Tested hurtigt med nogle greyslides, da jeg modtog det og kiggede efter åbenlyse pixeldefekter men syntes panelet så ganske hæderligt ud på 5% og 10% og 20% ved første øjekast og tog også en del billeder for at kunne sammenligne hvis forhold m.m. ændrede sig, - og er selv en noob på området så egentlig vurdering af disse slides, bunder primært i mangelfuld indsigt og info fra nettet.. https://imgur.com/a/0Vo04

skal dog understreges, jeg ikke fulgte nogle retningslinier for at justere settings optimal for kunne fremkalde mulige defekter og ej taget under total mørke omgivelser så der er delvist spejlinger i frontskærmen.
Batch / production' er fra November 2017 selvom det blev købt i oktober :o dog først afhentet november :)