Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AllanLindsay
#264913
Hejsa allesammen

Vi har besluttet at købe nyt tv til stuen, det gamle 32" "HD ready" er sku ved at være lidt outdatet.

Det skal primært bruges til serier fra viaplay, Netflix, DR osv, hvor vi bruger Chromecast. En sjælden gang skal til det også bruges til en omgang Tekken på min PS3 :D

Vi tænker at bruge 3-4000kr, og omkring 40" er nok

Hvad vil i anbefale?

Har set at Bilka har et Phillips 43PUS6262 til 3000 og et LG43Uj670 til 3500kr

Er disse noget værd?


På forhånd tak :)
Af Grandahl
#264916
jeg ville klart have den du selv finder frem der, den har VA panel hvilket jeg ville foretrække.

Nu ved jeg ikke hvor stor jeres stue er, eller hvor langt i har til jeres tv derfra hvor i sidder. Men jeg ville selv gå efter en støre størrelse en 40" tommer hvis muligt ihvertfald. Et større tv giver en større oplevelse.
Af PeterD
#264923
55" Samsung MU7005 og

55" XE8505 til 6800 kr i Power, Elgiganten og Hifiklubben

Er nok de bedste bud på relativt billige tv i 55" størrelsen. Begge med VA panel
Brugeravatar
Af DaneLaw
#264926
Hmm være varsom med at købe VA-TV i det ekstrem billige leje og omkring 3k.

Tingene er ikke liniært, iform af VA er godt og IPS er skidt, meget står og falder med model og ikke mindst prisleje.
Når det kommer til de helt billige modeller, ville jeg selv vælge IPS
hvor jeg i mellemsegmentet fx 5 til 10k nok ville kigge mod visse VA-modeller som skiller sig positivt ud og i det øvre segment OLED.

men gør op med dig selv', hvad du vægter og de forhold og omgivelser som du skal bruge dit TV under, for hvis det er en stor stue og i relative lyse omgivelser og hvor flere skal se på Tvet fra flere vinkler, og fra fx spisebordet, sofaen, lænestolen etc. så er visse VA paneler og især i det ekstrem billige segment håbløse og forvrænger så det halve kan være nok når du kommer ud af idealvinklen..
Kontrast og sortlevel er ofte markant bedre på gode VA paneler, hvor IPS levere bedre betragtningsvinkler og performer bedre i ysere omgivelser, og ofte levere bedre farver samt bedre responstider og heraf mindre ghosting og udsmøring.
Dog er det hele variabelt og svært at konkludere overordnede konklusioner da tingene variere fra model til model, og ikke mindst hvad prisleje man omtaler.
Af BrianH
#264937
PeterD skrev:55" Samsung MU7005 og

55" XE8505 til 6800 kr i Power, Elgiganten og Hifiklubben

Er nok de bedste bud på relativt billige tv i 55" størrelsen. Begge med VA panel
Men selv den mest elendige til regning, kan vel se, at et 55" tv til 6800,- ikke er 3 - 4000 kr omkring 40"
Eller hvad?
Af PeterD
#264943
Nej, nej, bevares.. men nu er der så mange som skriver før mig at det er en fordel at gå op i størrelse da det giver en større oplevelse og så kommer jeg med bud på hvad der er godt.