Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
#264615
I øvrigt, har du ikke brug for 8K i et tv til stuen, med mindre, det bringer andet end den højere opløsning med sig.
Ved 4K, er pixels så små, at du ikke kan få øje på dem, med mindre, du har snuden helt inde at røre skærmen.
Det, der er i det, er, at specifikationer sælger, men du kan sagtens finde et tv med en opløsning på 1080p, der banker et tv med 4K, helt ud af banen, så der er meget andet, end opløsningen, der giver grobund for et godt billede!

Du skal op i størrelser, hvor det ikke kan kaldes for tv længere (100"+), før det vil kunne give nogen som helst mening, eller det skal bruges i en form for monitor, hvor man sidder tættere på skærmen, end man typisk ville gøre, når der skal ses film...

Ja, de er skøre, de japanere (koreanere). :)
Af Steen Bay
#264616
Torben Rasmussen skrev:Du får ikke et 8K TV i år til 15000. Og de standarder der skal til for at få distributionen af 8K til at køre er heller ikke på plads. Hvis det er 8K du venter på, så pak du blot teltet sammen og kom hjem fra køen, for det bliver nytår igen før det er klar til den almene befolkning. Vi har ikke engang fået 4K rullet ud endnu...
End ikke 2K (1080P) er vel rullet ordentlig ud endnu. Det ypperste jeg modtager via YouSee's kabel TV er 720P og 1080i. Mener for øvrigt at 8K TV er ret overflødige. Tvivler på at der er mange der ønsker at sidde så tæt på skærmen som det er nødvendigt for at kunne skelne det fra 4K (tættere end 1,5 meter med et 75" TV).
Af smuld
#264624
Det er primært film streaming og yousee.
Men skal ud og kigge på Oled c7 og Sony 93 i morgen. Også må jeg se hvad det bliver til.

Men Tak For hjælpen alle
Af Beckham
#264625
Smart move....kom ud og se på nogle tv og se hvad du selv synes ser bedst ud. Kan tilføje at jeg selv også kigge på OLED sidste år, men fravalgte det af den simple grund at jeg syntes Sony's LCD håndterede opskalering til 4K og motion bedre end LG's OLED.
Af Grandahl
#264642
Husk at sætte dem på movie, tv i butikker står altid virkelig dårligt og giver et misvisende billede
Af smuld
#264694
Ja ok jeg er Oled fan nu.
Det bliver imellem LG c7 eller Sony a1.
Og det skal jeg bare bestemme imellem inden lørdag. Så hi-fi klubben kan få det bestilt hjem :D
Af smuld
#264732
Så blev LG c7 bestilt og skal blot hentes i morgen. Godt man ikke glæder sig særlig meget.
Tak for hjælpen alle. Det har virkelig en god hjælp
Af smuld
#264794
Så fik Jeg det hjem og damn Oled is the way to go ? så nu skal jeg blot have købt en soundbar også er jeg sku kørerne.