Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af smuld
#264522
Goddag alle

Jeg syntes selv at jeg har et stort problem. Jeg ved ikke om jeg skal vente med at købe eller ej. Det er 65" jeg kigger efter. Og der er det Sony jeg ser mest frem til. Men nu da ces er lige på trapperne, og er så meget snart om 8k. Burde jeg ikke bare købe et nyt?
Pt har jeg 51" plasma fra Samsung. Hehe og ja det er længe siden hehe.

Er der eventuelt nøgen som kender til et godt tv? Jeg regner med at bruge 15000. Eller ihvertfald der omkring.

Hilsen nicklas
#264525
De nye TV vil jo være prissat i samme omegn som sidste år, så du får ikke en 65” topmodel til dit budget ligesom du kan få nu.

Men om du venter en uge eller ej gør nok ikke så megen forskel med mindre den model du har kig på er på tilbud nu og her.

Du kan næsten få 65” OLED til dit budget og det får du i hvert fald ikke på denne side af efteråret 2018 hvis du vil ha næste generation.
Af smuld
#264530
@Torben

Tak for svaret

Thats true. Men det er KD-65XE9005 jeg har tænkt på at Købe, efter at have læst en del godt om det her.
Men grunden til at vente, var blot fordi at de allerede i midt 2020 vil begynde og sende 8k. Og har også hørt at de nye avatar bliver også i 8k. Så hvis man venter i 6 måneder. **** prisen(undskyld mit sporg) men hvis jeg ikke skal vente mere, ja så. Men ville nu bare heller ikke føle mig snydt, hvis man nu var sikker på at 8k er lige om hjørnet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264541
Du får ikke et 8K TV i år til 15000. Og de standarder der skal til for at få distributionen af 8K til at køre er heller ikke på plads. Hvis det er 8K du venter på, så pak du blot teltet sammen og kom hjem fra køen, for det bliver nytår igen før det er klar til den almene befolkning. Vi har ikke engang fået 4K rullet ud endnu...
Af smuld
#264545
det har du ret i. men hvis det var 8k, ville jeg nu godt havde smidt 50000 efter det.
men 4k bliver det til :) takker for alt din hjælp Torben

men ville du sige at et Sony 65" KD65XE9305 er godt nok, eller er der noget bedre? i den prisklasse altså
havde hurtigt kigget på grundig oled. men nej. der ville jeg blot have det som at kører i en skoda, hvor alt er fra vw. ikke det samme lige meget hvad hehe. hvis du forstår mig.

P.s men jeg undrer mig bare over at man så laver film allerede nu i 8k. og udsendelser senere.
Af Turbomodul
#264553
Jo, men vil man skifte, skal man vel gøre det.

Hvis 8K betyder så meget for dig skal du selvfølgelig vente.

På kort sigt, er det så sandt at de fleste skærme falder i pris omkring marts måned, når de nye er kommet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264571
XE93 er et godt TV, men for 4.000 kr. ekstra kan du få et 65" OLED. Der er fordele og ulemper ved begge TV, hvor bevægelse og risiko for burn-in er de primære ved OLED og kontrast og betragtningsvinkler er ulempen ved XE93. Husk at ZD9 også fås til godt 19.000 kr.

Til 15.000 kr. så er der dog ingen tvivl om, at du får ret meget for pengene. Det er et godt køb.
Af Beckham
#264579
Om du køber OLED, ZD9 eller XE93, så er jeg sikker på at du bliver godt tilfreds. Alle tre er fremragende tv. Har selv haft XE93 siden sommerferien og det er efter min mening et fremragnede tv. Klarer alle typer materiale rigtig godt.

8K vil jeg ikke fokusere på lige nu, medmindre du regner med at have dit tv i 15 år. Vi venter stadigvæk på gennembrudet for 4K og det kan godt tage nogle år endnu som jeg ser det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264586
Med et 8K-TV vil du jo stå i samme situation, som købere af de første 4K-TV stod i. Ingen af standarderne var på plads og som følge deraf, så kan HDMI-portene ikke tage imod signalerne og apps understøtter det ikke fuldt ud.
Af smuld
#264598
Hvor har du set ZD9 til 19000? For jeg er godt nok blevet varm på 93 . Så det bliver nok også bare det.

Men er Oled bare så meget bedre? Og hvis ja hvilket kan i så anbefale?
Jeg aner ikke så meget om tv mere, så vil sku bare være sikker på at jeg ikke bare kaster penge væk.
Af BrianH
#264600
smuld skrev:Hvor har du set ZD9 til 19000? For jeg er godt nok blevet varm på 93 . Så det bliver nok også bare det.
Hos Komplett, men det er jo så ligemeget, hvis du vil have det andet.
smuld skrev: Men er Oled bare så meget bedre? Og hvis ja hvilket kan i så anbefale?
Jeg aner ikke så meget om tv mere, så vil sku bare være sikker på at jeg ikke bare kaster penge væk.
OLED er så igen ligemeget at begynde diskutere, hvis du vil have det andet. Der er også 200 tråde og artikler, hvor der argumenteres for at OLED er så meget bedre.
Af Beckham
#264601
Det er måske også værd at overveje hvad du skal se på skærmen? Hvilke kilder vil den køre med det meste af tiden?