Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
#263292
Primevideo appen er blevet opdateret, så den nu understøtter Dolby Digital surround sound.
Af Dusty
#263691
Jeg er endelig kommet i gang med at bruge min ATV og den er blevet forrygende efter tilføjelse af tilpasning til HDR og framerates. Men især på Netflix sidder undertekster meget langt oppe på skærmen - knap så slemt på film fra Itunes. Synes det er temmelig generende. Har googlet frem og tilbage om hvorvidt man kan tvinge underteksterne nedad men uden held. Nogen herinde som har et bud? Eller blot en work-around som kan bruges. Pft.
Af MojoDK
#263692
Kører du med Netflixs egne undertekster?

Mit forslag er at lave dit eget undertekst format og overskrive alle tekster (inkl. Netflix's). Her kan du se hvordan du gør:
https://www.youtube.com/watch?v=DZXtMW_IUW8

Jeg har ikke det danske foran mig lige nu, men ...

Det er vigtigt at huske at sætte "Video override style" til "Off", så tvinger du dit eget tekstformat - dog er det ikke alle apps der accepterer det, men Netflix gør i hvertfald.
Af Dusty
#263693
Ja kører med Netflix egne, men har ændret "layout" via "min side" eller hvad det hedder hos Netflix. Og det flytter intet nedad.
Ser på videoen i aften og ser om det er det samme det omhandler.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#263694
Det er det ikke. Videoen omhandler hvordan du ændrer ATV's måde at vise undertekster på. Som du nok har spottet, så ser underteksterne helt anderledes ud i Netflix på ATV end i apps på andre TV, og du kan styre hvordan de skal se ud i interfacet på ATV. Men så vidt jeg kan se, så kan du ikke flytte positionen af dem.
Af Dusty
#263696
OK tak. Det er faktisk lidt iriterende det ikke kan lade sig gøre. På Netflix sidder de altså for højt, så må gå tilbage til TV'et. Bare ærgerligt nu når boxen er blevet så super fed (bruger den så kun til Netflix, DR TV og Itunes - men alligevel).
Af lunddal
#263698
De sidder også højt på computeren (på en Mac i det mindste), men man vender sig hurtigt til det.

Specielt hvis man har et mere "normalt" tekstudseende end standarden.

Det virker til, at teksten på Netflix opfører sig som om at billedet er 2.35:1 hele tiden og vil undgå at være i de sorte bjælker.
Senest rettet af lunddal 19. dec 2017, 15:07, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#263699
Jeg er begyndt at bruge boksen til alt andet end live-TV. Og selv dét kunne jeg godt finde på at nappe, hvis det var DR eller TV2. Jeg har vænnet mig til Netflix's undertekster efterhånden.
Af Lape
#264577
Jeg overvejer stærkt at købe Apple TV 4K. Vil gerne prøve Infuse. Er ret træt af Plex og transcoding. Plex app'en bliver ikke rigtigt opdateret eller forbedret på mit Samsung TV (har også prøvet den på LG og Sony mf. og det er stort set lige så skidt). Jeg tror de prøver at ramme for bredt, der er masser af brok på Plex forum. Alt bliver transcoded, selvom TV'et burde kunne klare Direct Play. Der er ingen andre apps på Tizen som alternativ til Plex... Emby er ikke kommet endnu og kommer måske aldrig. Sjovt nok har de Emby på Tizen i USA.. I DK har vi kun ragelse i "Tizen App Store". Men OK, har aldrig prøvet et Smart TV som ramte plet her.

Jeg tænker at Apple TV 4K måske er løsningen for mig.

Jeg kan godt leve med at YouTube ikke kan køres i UHD/HDR, for YouTube app'en kører egentligt perfekt på mit TV og er hurtig og responsiv, samt UHD/HDR virker som det skal, ligesom Netflix app'en, som også kører perfekt. Ellers bruger jeg mit mediecenter til YouTube. Kvalitet på YouTube er alligevel ikke top prioritet hos mig. Det er primært film og serier Apple TV'et skal bruges til, dvs. mkv + srt i stort set alle tilfælde.

Chromecast Ultra er udelukket da jeg vil have en decideret erstatning for mit "Smart TV" med UI på skærmen.

Jeg har dog svært ved at se hvordan boksen kan tvinge mit KS8005 i "overdrive" og fyre helt op for lysstyrken? Hvordan kan en HDMI enhed overstyre mine TV indstillinger? Jeg har da PS4 Pro og Xbox One X kørende i HDR og her kan jeg kan selv bestemme min lysstyrke på TV'et, HDR aktivt eller ej? Jeg er godt klar over at lysstyrken helst skal være høj, før HDR er noget værd på kantbelyst LCD, men jeg kan da stadig se en forbedring med en lavere lysstyrke. Har testet dette flere gange.

Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at få blæst max lysstyrke i ansigtet i aftentimerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264585
Jeg tror ikke helt jeg er med på hvad du mener med, at boksen tvinger dit TV i overdrive? Det er ikke anderledes end når din PS4 aktiverer HDR.
Af Lape
#264590
Torben Rasmussen skrev:Jeg tror ikke helt jeg er med på hvad du mener med, at boksen tvinger dit TV i overdrive? Det er ikke anderledes end når din PS4 aktiverer HDR.
Det er det i skriver i jeres test her på siden, som er den eneste "ulempe" jeg studsede lidt over.

"Tvinger HDR LCD-tv i overdrive"

Med det mener i vel at boksen får TV'et til at maxe lysstyrken ud?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#264593
Det er naturligvis på TV, hvor du ikke kan skrue ned. Der er adskillige modeller, som er låst i lysstyrken når først HDR aktiveres.
Af Lape
#264594
Torben Rasmussen skrev:Det er naturligvis på TV, hvor du ikke kan skrue ned. Der er adskillige modeller, som er låst i lysstyrken når først HDR aktiveres.
Ja ok. Men jeg har ikke problemet på hverken PS4 Pro eller Xbox One X, så det vil vel heller ikke være et problem med Apple TV 4K?

Men nu bliver jeg jo i tvivl, da disse jo ikke kører HDR hele tiden som ATV 4K gør.

Kan du huske om Samsung KS8005 sætter fuld lysstyrke ved HDR? Ellers må jeg lige teste senere. Synes ikke det så sådan ud i YouTube HDR sidst jeg tjekkede.
Af ZackGem
#264595
ATV4K er med seneste firmware opdateret til at kunne at outputte HDR, når contend også er det, og eller sende i alm SDR.

Det er også et problem med HDR fra PS4 og Xbox - Du ligger måske bare ikke mærke til det. Men ganske afskyeligt er det i hvert fald :-)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17