Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#263944
Er der nogen der har erfaringer med dette tv? Kan se den kommer på tilbud i power, men hvordan er deres billedbehandling i forhold til bevægelse? Og udgiver de nogle firmware opdateringer? Kan ikke finde nogen på deres hjemmeside nemlig.
#264028
david.bruun skrev:Bump. Jeg er også meget interesseret i vurderinger af dette TV.
Indbygget OS er imo. komplet ligegyldigt når man med stor sandsynlighed sætter noget 'bedre' til.
Hvis tv'et har et fornuftigt OS, hvorfor så sætte noget ekstra til?
Er selv glad for webOS og kunne ikke se, hvorfor jeg skulle sætte en ekstra boks til for at streame, da jeg syntes tv'et klare det perfekt.
#264034
Enig WebOS gør mange ting rigtig, har selv WebOS samt Android på mit B7V OLED.
og er skam også begejstret for LGs magic remote feature.
Android-OS er bare en Xiaomi Mi box 4K HDR som er knaldet bag på via en craddle, og er mest møntet på et afsavn af Kodi og især da LGs egen player som ellers er glimrende og understøtter en bred portefølje af formater men har desværre problemer med at læse embedded subtitles i en matroska-container (mkv) men er ikke den store fan af Android TV, og savner LGs magic remote og ikke mindst LG TV Plus mobil-interaktion, når man er i Android.

Ville dog overveje Apple 4K TV hvis der på et tidspunkt skulle lande et attraktivt tilbud på sådan en svend.
men ATV 4K er langt nede på listen, og har sg ikke penge til det hele. :D
Kunne også godt tænke mig Beoplay E8, Asus MB16AC, og ikke mindst Xbox X for 4K HDR gaming, O_O og hermed kunne udnytte B7Vs solide HDR-spil-interaktion.

Billede
#264065
Var der nogen som har købt dette TV som har en kommentar ? Ser jo ud til at være et godt Oled bare med std hdr og uden DV!
Er lidt bange for hvor "tit" firmwaren bliver opdateret men mange vil måske bare bruge dette TV som en "monitor" ?
Jeg har nemlig oplevet store forbedring via firmware updates på mit gl. Samung 4k TV fra 2013 over tid ;)
#264700
Det var mig.

Jeg har været rigtig glad for mit køb, men var ligesom alle andre meget i tvivl både før og efter købet. Det er meget begrænset, hvad man kan finde af info og updates på nettet, og selv informationen på Power's hjemmeside er forkert (skærmen er f.eks. nyeste Vision 9-serie - ikke 8.), men til mit brug er det en super lækker skærm til få (læs: færre) penge end konkurrenterne.
Når det så er sagt, er min største anke Grundig's OS, som slet ikke kan sidestilles med f.eks. WebOS - det er rent ud sagt et elendigt app-baseret interface, som mangler essentielle apps som Netflix, HBO osv., men en masse ubrugelige ting og musik-apps er der rigeligt af.

Jeg har en ATV4 & Xbox One S sat til, og det fungerer for mig. Jeg får 4K HDR signalet fra Xbox'en, og det er selvsagt et rigtig flot billede. Der er ikke som sådan nogle ekspert indstillingsmuligheder, men panelet er jo det samme LG 2017-panel, som alle andre benytter, så HDR, nits osv. er det samme.

Alm. TV signal benytter jeg ikke, så det vil jeg ikke kommentere på.

Lyden er ganske overbevisende, men med DTS slået til, skratter højttaleren underligt ved dybe frekvenser. Ingenting at bemærke ved alm. stereo.

Designet er betydeligt mere lækkert end LG B7, som jeg havde hjemme på væggen i sommer.
#264935
Godt at høre Thomas at din Tyrker var en keeper.
Men besynderligt så få reviews og anmeldelser der er af denne Grundig OLED model.
Personligt er jeg ret vild med at kassen primært er centreret på midten, og det tynde OLED-panel falder ind både i top og i siderne, og fremtoner panelet langt mere, men nok også på bekostning af mulige woofers, men selvfølgelig bedøvende hvis man alligevel supplere med seperat lyd og ej benytter fjernsynets native højtalerelementer...
Billede

men godt nok svært at opdrive de relevante specs på denne model, såsom input-lag, og eventuel feedback omkring hvor medgørlig dens ABL dimming er og selv wifispecs er svære at opdrive, da jeg alt andet lige antager det er en fejl når tredjeparts sites som nu her displayspecifkationer lister den uden AC wifi-standard, men primært 5ghz dualband.
Samme med sidste års model, står også uden ac-std, men må alt andet lige være en fejl, da selv fjernsyn til få tusind nutildags kommer med ac-format og et format man ikek skal kimse af i takt med at mere og mere rykker over på streaming og producenterne er nærige med implementere.gigabit lan controller men istedet 10/100.
dog er det selvfølgelig en hæmsko for sådan et lækkert OLED TV hvis dynamisk metadata er lukket land samt flere af de andre formater, men et stort plus twin tuner og vist også et af få TV som operere med native 2x3.0USB sockets.
Ihvertald en mangelfuld featureliste, 65VLO9795 til venstre og 65B7V til højre.
Billede

Var panelet hæderligt kva mulige OLED flaws, man kunne jo godt frygte at et budget brand som tyrkiske Grundig, ikke køber ind fra øverste bin når de handler hos LG display.